امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 02 شهريور 1395 ساعت 00:27:04
لزوم رعایت انصاف در نقد عملکرد دولت
رییس قوه قضاییه: نباید دولت را تخریب کرد

رئیس قوه قضاییه با تبریک فرارسیدن هفته دولت، پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و الهی و حفظ استقلال، عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش برای رفع مشکلات مردم را از مهمترین وظایف دولت دانست و خواستار رعایت انصاف در نقد عملکرد دولت شد.

آیت الله آملی لاریجانی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارزیابی کارنامه دولت، تشکر از زحمات رئیس جمهور و وزرا و بیان کاستی‌ها و مشکلات در قالب نقدهای سازنده برای اصلاح امور دانست و گفت: هفته دولت یادآور پایبندی بزرگان و پیشگامانی همچون شهید رجایی و شهید باهنر به ارزش‌های الهی و انقلابی است و همه دولتمردان باید با تعهد نسبت به ارزش های انقلاب، این ارزش‌ها را پاس بدارند. وی با تاکید بر این‌که «مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران وسیله‌‌ای برای خدمت کردن است» افزود: مسئولان قوا و مدیران رده‌های پایین‌تر اگر گمان کنند که مسئولیت‌ها فرصتی برای توجه به امور دنیوی است معلوم می‌شود که آرمان‌های انقلاب را نشناخته‌اند.

وی با اشاره به این‌که «التزام و تعهد به ارزش‌های انقلابی و الهی و پایبندی به احکام نورانی اسلام از سوی مسئولان، همواره مورد تاکید حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است» به مسئولیت‌ها و وظایف بسیار سنگین دولت و دستگاه اجرایی نیز اشاره و تاکید کرد: همان‌گونه که در هفته قوه قضاییه در خصوص نقد و ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی بر رعایت انصاف و توجه به کمبودها و کاستی‌های قوه قضاییه تاکید کردم؛ اکنون نیز در معیار و سطحی وسیع‌تر عرض می‌کنم که در ارزیابی عملکرد و تلاش‌های بی‌شائبه دولت باید جانب انصاف را رعایت کرد و مجموعه تلاش‌ها و خدمات دولت را در کنار کمبودها و مشکلاتی دید که البته بسیاری از آن‌ها میراث دولت‌های قبل و حاصل تحریم های ظالمانه بوده است. در واقع میلیون‌ها خدمت از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌‌های اجرایی در طول سال، به مردم عزیز ارائه می‌شود. چشم بستن بر این خدمات، نوعی کفران نعمت است. خدمت‌رسانی در زمینه برق و آب و مخابرات و راه و مسکن و خدمات پزشکی و بهداشتی و کشاورزی و ده‌ها و صدها مورد دیگر ، امور کمی نیست. گاهی کثرت نعمت مانع دیدن آن می‌شود.

رئیس دستگاه قضا افزود: البته در کنار توجه به خدمات و تلاش های دولت باید برخی نارسایی ها، مفاسد و سوء مدیریت ها را هم دید و نسبت به رفع آن‌ها تلاش کرد. وی در ادامه با اشاره به این‌که «نباید به هر بهانه‌ای بنا را بر تخریب دولت گذاشت» گفت: باید به همه منتقدین گوشزد شود که در نقد عملکرد دولت، زحمات و تلاش های دولتمردان نیز در جای خود دیده شود. وی خدمت‌رسانی به مردم در جمهوری اسلامی ایران را محدود در چارچوب وظایف و مسئولیت‌ها ندانست و با تاکید بر این‌که «همه مسئولان باید هر آن‌چه در توان دارند و نه آن‌چه در قانون برای‌شان تعریف شده است؛ در خدمت به مردم به کار بگیرند»، گفت: توقع این است که همه ما مسئولان فراتر از میزان تکلیف های قانونی از خودمان و وقت و توانمان برای باز کردن گره مشکلات کشور و مردم مایه بگذاریم و خدمت به مردم را با پرهیز از مباحث حاشیه‌ای عبادت بدانیم.

رئیس قوه قضاییه یکی از وظایف مهم دولت را عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی توجه به امکانات و سرمایه داخلی است و مردم باید نتایج این مسئله را احساس کنند. وی به فراخوان برگزاری همایشی در تهران و شرط گذاری مجریان خارجی این همایش برای عدم حضور افراد حاضر در لیست تحریم‌ ها اشاره کرد و گفت: مسئولان اجرایی کشور باید در قبال شرکت های خارجی که ادعا کرده‌اند مسئولان و افرادی که تحریم شده‌اند حق ورود به این همایش را ندارند قاطعانه برخورد کنند و در برابر آن‌ها منفعل نباشند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران در مراودات بین المللی تاکید کرد: این‌گونه سخنان توهین به یک ملت است و مسئولان ذی ربط باید به شدت با آن برخورد کنند و البته اگر چنین مواردی تکرار شود دستور رسیدگی و برخورد خواهم داد. آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن روز پزشک و تاکید بر حساسیت شغل پزشکی و لزوم توجه به زحمات پزشکان گفت: پزشکان محترم به دلیل این‌که با جان مردم و سلامتی آن‌ها در ارتباط هستند مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند و در این راستا توجه به اخلاق پزشکی بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به این‌که «متاسفانه برخی گزارش ها از قصور و تقصیر برخی پزشکان در انجام وظایف حکایت دارد» تصریح کرد: دستگاه قضایی در این دوره تمام آن‌چه را که در چارچوب قانون لازم بود تا پزشکی در اثر قصور و تقصیر به زندان نیافتد؛ انجام داده است اما در عین حال نمی‌شود از برخی قصورها و تقصیرها در انجام امور پزشکی که موجب ضرر و زیان به مراجعان و بیماران می‌شود چشم‌پوشی کرد. وی با تاکید بر این‌که «دانش پزشکی در ایران ارتقای بسیار خوبی یافته است و در سطح منطقه و جهان مورد توجه است» افزود: باید از طریق خود پزشکان محترم و سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی تلاش شود که خدایی ناکرده در انجام وظایف پزشکی کوتاهی پیش نیاید و منجر به شکایت و مراجعه به دستگاه قضایی نشود و در هر حال رعایت حقوق شهروندان و استیفای حقوق آنان در صورت مراجعه به دادگستری و شکایت، وظیفه قوه قضاییه است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با گرامیداشت روز صنایع دفاعی و تشکر از تلاش‌های انجام شده در این بخش و فعالیت های وزارت دفاع گفت: دستاوردها و تلاش‌های بی‌شائبه انجام شده در وزارت دفاع و در بخش صنایع دفاعی از جمله صنایع هوا- فضا موجب افتخار و عظمت جمهوری اسلامی ایران است. در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده 261 قانون آیین دادرسی کیفری ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.





  تعداد بازديدها: 1658


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
به بهانه ی چهلمین سالگرد شهادت
مثنوی " علمدار بسيج " در وصف شهيد بزرگوار احمد دلاكه (دالکه) سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
نماز را در هر حال و حالتی بجا آوریم
گزارش تصویری:
بمناسبت 5 اردیبهشت، چهلمین سالگرد شهادت یار دیرین، شهید والامقام احمد دالکه
یادداشت:
ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان‌:
نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
یادداشتی از: حجه الاسلام هادی سروش
چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
آمار تکان دهنده از 200 روز جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت آیت الله ملکوتی/منادی شفاف سازی در تولیت
یادداشت:
آمریکا و نکبت وابستگی به صهیونیسم
روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
گزارشی از خانم یاسمین طالقانی:
سکوت رئیسی و احمدی‌نژاد!
سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم
خانه به دوشی اکثریت مردم ایران!
یادداشت:
جبهه متحد سیاسی ضد صهیونیستی
رئیس قوه قضاییه در دیدار با منتخبان مجلس دوازدهم:
با حرف زدن مشارکت مردم محقق نمی‌شود؛ سنگ را از پیش پای مردم برداریم کار پیش می‌رود
اطلاعیه ی هیئت انصارالخمینی (ره) در مورد برگزاری جلسات هفتگی نهج البلاغه
شورای آتلانتیک بررسی کرد
خاورمیانه در مسیر تثبیت قدرت نرم ایران
ماهانه ۱۰ تن زعفران ایران قاچاق می‌شود
تاراج طلای سرخ
گزارشی از خانم نسترن فرخه
دردسر مزمن دارو
اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد / می‌خواستیم وزیر زن بگذاریم، نگذاشتند / باید مسیرها را باز کنیم

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
دو پوستر ماندگار با موضوع "وعده صادق" از خانم شیرین نوشیروان
یادداشت:
تنها راه تامین ثبات در منطقه
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
آغاز عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی
در بیانیه‌ای مطرح شد؛
سید حسن خمینی: عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا
رفتاری هوشمندانه در قبال جنایات اسراییل
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
جوان عزیز ؛ این "دفاع" ضروری بود
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
خرمشهر تا باران پهپاد و موشکی
در دیدار عیدانه عنوان شد:
حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
خدا، انسان، جهان
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
اتباع بیگانه مشکل بزرگ ضد امنیتی ایران در آینده خواهند بود
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
یادداشت:
انتقام واقعی اینست
اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع/ ۱۸ فرودگاه معین حج هستند
جزئیات اعزام حج عمره از ۳ اردیبهشت
تایید قضایی رقص آذری
یادداشتی از: خانم صدیقه بهزادپور
ارز غیرواقعی، تورم و گرانی واقعی
سفیر سابق آمریکا در کوبا به 15 سال زندان محکوم شد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 34097
تعداد بازدید دیروز: 7211
بازدید کل: 66744819
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.