امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 15 آذر 1395 ساعت 20:40:46
لاریجانی: دین نباید حکومتی شود/ مسائل فرهنگی هرچه مردمی‌تر باشد، موفق‌تریم

رئیس قوه مقننه گفت: زمانی در مجلس بحثی در مورد مدیریت مساجد بود که بنده مخالف بود چون مساجد باید دست مردم باشد. حوزه علمیه و دین نباید حکومتی بوده و دست دولت باشد، دولت تنها می‌تواند کمک کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌گاه مردم از جنجال سیاسی خشنود نیستند و در مقابل اگر احساس کنند در بحثی احتیاج به همدلی برای کمک به عظمت ایران است نجیبانه آن را می‌پذیرند.
علی لاریجانی در همایش ملی «سبک زندگی» با بیان اینکه نحوه تأثیرگذاری در فرهنگ عمومی و داشتن نقشه راه برای سبک زندگی بسیار مهم است، گفت: باید با داشتن نقشه راه بدانیم از چه راهی به این موضوع وارد شویم. تحولات بسیار سریع طی می‌شود، لذا اگر جوهره سبک زندگی و فرهنگ عمومی شناخته شود می‌توان در موج این تحولات سبک زندگی را شناخت و آن را در جامعه تغییر داد.
وی موضوع فرهنگ را اعتقادی دانست و گفت: فرهنگ ایرانیان به دلیل پیشینه فرهنگی‌شان با جوامع مختلف متفاوت است که از جمله آن می‌توان اخلاق جوانمردی در ایرانیان را مثال زد که آنها این نوع رفتار را ستایش می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فرهنگ را به روح جمعی جامعه منتقل کرد،‌ گفت: قبول داشته باشیم که جامعه همچون انسان دارای روح جمعی است که باید آن را شناخت. وقتی می‌خواهیم راجع به سبک زندگی صحبت کنیم باید از طریق درست وارد شویم. ابتدا باید طبع انسان و سپس روح جمعی را شناخت تا راحت‌تر بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی تأثیرگذاری داشته باشیم.
لاریجانی با بیان اینکه ایرانی‌ها دارای روح شکوهمند، متواضعانه و نجیبانه هستند، گفت: به دلیل همین روحیه ایرانی‌ها دغدغه فلسطین دارند اگر در عراق برای عتبات عالیات بحرانی ایجاد شود احساس وظیفه می‌کنند که این روحیه در خیلی از ملل نیست. به همین دلیل در مسأله هسته‌ای همه ملت یک فکر بنیادی داشتند که باید دانش هسته‌ای داشته باشیم که هر چقدر غربی‌ها فشار آوردند ایرانی‌ها مصمم‌تر شدند و در عین داشتن ایستادگی دنبال راه‌حل برای حل مسأله بودند.
وی افزود: الان نیز وقتی آمریکایی‌های وقتی حرف‌های کلفت می‌زنند ایرانی‌ها را متأثر می‌کند که باید جلویشان ایستاد. در مقابل اگر یک نفر در کنار ما برایش مشکل ایجاد شود و تروریست‌ها به او لطمه‌ای وارد کنند می‌گویند باید کمک کنیم که اینها همه ناشی از شکوه نجیبانه است که در روح ایرانیان وجود دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت عمومی فرهنگی مردم در ایام محرم و صفر و حضور در حسینیه‌ها و عزاداری‌ها، گفت: این حضور را ما در حکومت تدارک نمی‌بینیم، هر کس در محله خود این کار را انجام می‌دهد چون بخشی از فرهنگ ماست. این یک نمونه است که باید برای سبک زندگی نیز آن را تبدیل به فرهنگ عمومی کرد و برنامه‌ریزی بامحور داشت تا جامعه آن را بپذیرد. بنابراین ورود به سبک زندگی عمومی باید از راهی باشد که مطابق با طبع ایرانیان باشد.
لاریجانی ادامه داد: این موضوع در عرصه سیاسی نیز وجود دارد. وقتی جنجال سیاسی به وجود می‌آید و به جان هم می‌افتند هیچ‌گاه مردم از این رفتارها حمایت نکرده و خشنود نیستند و احساس همدردی نمی‌کنند. اما اگر احساس کنند در جایی با همدلی می‌توانند به عظمت ایران کمک کنند نجیبانه آن را می‌پذیرند که این همه نشان از رفتار نجیبانه و باشکوه ایرانیان دارد که باید آن را شناخت و در حوزه فرهنگ عمومی توجه کرد.
وی با تأکید بر اینکه هرچه حوزه فرهنگی مردمی باشد به نفع است، گفت: نمی‌شود حوزه فرهنگی را در قالب‌های حکومتی شکل داد. فرهنگ موضوعی است که مردم با آن زندگی می‌کنند و بخش‌های حکومتی می‌توانند بسترساز باشند و هدایت نامرئی کنند اما اصل آن حوزه مردمی است. همانطور که اگر اقتصادمان مردمی باشد شرایط کشور تکان می‌خورد این موضوع در مورد فرهنگ نیز متصور است.
لاریجانی متکثر و تولیدکننده بودن رسانه‌ها را امری مفید دانست و گفت: این بدان معناست به جای آنکه عده‌ای رسانه شوند حقوق مردم خودشان رسانه هستند. امروز هوشیاری سیاسی و فرهنگی در دنیا به وجود آمده که تنها مختص ایران نیست و برای فرهنگ مفید است. هرگاه فرهنگ عمومی شود ترقی می‌کنیم. مناسبات مذهبی به فرهنگی مذهبلی کمک می‌کند چون به وسیله مردم انجام می‌شود.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: زمانی در مجلس بحثی در مورد مدیریت مساجد بود که بنده مخالف بود چون مساجد باید دست مردم باشد. حوزه علمیه و دین نباید حکومتی بوده و دست دولت باشد، دولت تنها می‌تواند کمک کند. این موضوع شامل مسائل فرهنگی نیز می‌شود که اگر هرچه مردمی‌تر باشد موفق‌تریم. لذا با توجه به تغییرات به وجود آمده در تکنولوژی باید با مثبت تلقی کردن آن به سمت عمومی کردن فرهنگ حرکت کرده و از همه ابزارها استفاده کنیم.
به گفته لاریجانی، وزارت ارشاد می‌تواند سپهرش را در کلیه ایران گسترش دهد به شرط اینکه کارها به مردم محول شده و تنها نظارت و هدایت نامرئی باشد چون امر و نهی کردن جواب نمی‌دهد و باید فرهنگ را در مسیر خودش جلو برد و مسائل را به مردم واگذار کرد.
وی با اشاره به مسأله ممیزی کتاب گفت: بنده در موضوع کتاب معتقدم که باید به ناشران اعتماد کرد. آنها می‌دانند که باید چه کار کنند و راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند تا اینکه کار ممیزی را به چند کارمند دهیم. البته اگر ناشری هم اشتباه کرد می‌تواند از لیست خارج شود، اما وقتی چارچوب‌ها وجود داشته باشد آنها ناشران و نشرهای مختلف می‌توانند با سیستم نظارتی خود به خوبی امور را پیش ببرند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه باید به مردم و جوانان علاقمند به کارهای فرهنگی اعتماد کرد و عرصه را برای آنها باز گذاشت، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا نسل جدید وارد صحنه شده و با چارچوب‌های موضوع در کشور تولیدکننده فرهنگ باشند که این در مورد فضای مجازی نیز راهگشا است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی وزیر فرهنگ در مورد بودجه بخش فرهنگ، گفت: اگر شرایط اقتصادی وضع بهینه‌ای پیدا کند حتماً بحث‌های فرهنگی جزو اولویت قرار دارند ولی مشکل اینجاست که اگر حتی وقتی منابع زیادی برای بودجه فرهنگی در نظر گرفته شود در زمان تخصیص ترجیح داده می‌شود حقوق و مزایا پرداخت شود که اینها همه ناشی از اشکال در سیستم بودجه ریزی است. به همین دلیل ما بر نظام بودجه‌ریزی عملیاتی اصرار داریم.
وی در عین حال گفت: در روزهای پایانی بررسی برنامه ششم در مجلس وزارت فرهنگ می‌تواند نقشه و برنامه‌اش را برای افزایش سهم فرهنگ در برنامه توسعه ارائه کند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه باید هماهنگی بین متولیان امور فرهنگی در کشور وجود داشته باشد، گفت:‌ می‌توان برای این کار شورایی تعریف کرد، البته این نافی تکثر در بخش‌های مختلف نیست چون همین تکثر در راستای استراتژی مردمی کردن فرهنگ است.
لاریجانی در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ برای جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و عمومی برم وضوع فرهنگ تأکید بسیار دارد که باید توجه لازم شود.
*ایسنا





  تعداد بازديدها: 1804


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مهر: انهدام سه ریز پرنده/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
مراکز هسته‌ای در امنیت کامل هستند
رویترز: تلاش یک‌‌هفته‌ای دیپلمات‌ها جواب داد؛ تنش‌ها تشدید نمی‌شود
بلوف صهیونیست‌ها آژیر قرمز در اراضی اشغالی را به صدا درآورد
نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
انانیموس: سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم "گشت ارشاد" را به "طرح‌نور" تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟
واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان
گزارش تصویری:
برگزاری چهارمین جلسه ی کلاس درس نهج البلاغه استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/1/27
کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
رشیدی کوچی نماینده مجلس :
پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی به مناسبت قهرمانی در آسیا
پرتویی از کلام امام (ره)
نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
کمی با سازوکار حیرت‌انگیز و معجزه‌وار بینایی و چشمان خود آشنا شوید
افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر ضدایرانی بیشتری را تصویب کرد
زیباترین مسجد جهان
وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
در مصلای امام خمینی (ره)
متن خطبه‌های نماز عید فطر توسط مقام معظم رهبری
حامی لایحه عفاف و حجاب: فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می شود
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
آیا باز چیزی هست و آیا چیز دیگری می‌خواهید؟!
پلیس: طرح عفاف و حجاب از شنبه (26 فروردین) با جدیت بیشتر اجرا می شود
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
به بهانه ی عروج ملکوتی جانباز سرافراز (قطع پا) شهید حاج ولی پوراحمدی
سیر و سلوک "غزلی از علی اکبر پورسلطان (مهاجر)"
اختصاصی:
دو پوستر ماندگار با موضوع "وعده صادق" از خانم شیرین نوشیروان
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
انقراض زبان فارسی در هند توسط استعمار انگلیس
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
«شستشوی مغزی به خشونت وجسارت»، وجه اشتراک اِخوان المسلمینِ مصر و اِخوان المسلمین ما
وقتی تذکر دلسوزانه دو سال پیش رهبر انقلاب شنیده نشد!
کاظم صدیقی در نماز جمعه: از رهبر انقلاب و مردم عذرخواهی می‌کنم/ با غفلت باعث هجمه به ملت ایران شدم/ مردم ما را می‌دیدند گریه می‌کردند
یادداشت:
تنها راه تامین ثبات در منطقه
اختصاصی:
پوستری از خانم شیرین نوشیروان بمناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
پیام دختر حضرت امام خمینی خطاب به هنیه: همه مسلمانان جهان بابت شهادت شهادت ۷ تن از فرزندان و نوادگان شما ناراحت شدند
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری
دریغ از یک استعفا!


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2184
تعداد بازدید دیروز: 61050
بازدید کل: 66628204
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.