امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 10 اسفند 1395 ساعت 19:34:28
نشست علمی «امام خمینی (س) و مکتب اجتهادی قم»؛
سروش محلاتی: مکتب قم به لحاظ علمی از ابتدا با تنوع و تکثر همراه بود/ روش مکتب قم در مسائل اجتماعی «اعتدال» بود

به مناسبت سالروز بازگشت امام خمینی (س) به قم نشست علمی «امام خمینی (س) و مکتب اجتهادی قم» توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی در این نشست گفت: من با عروس و نوه حضرت امام بعد از یازده سال که ممنوع الورود بودیم به ایران آمدیم و سر مرز هم یک مقدار مزاحمت ایجاد کردند ولی رفع شد، عکس بزرگی هم قاب گرفته با خودم آورده بودم، ساواک تازه منحل شده بود ولی هنوز متلاشی نشده بود، با شرایطی که وجود داشت با زحمت زیاد خود را به منزل مرحوم حاج آقای ثقفی پدر خانم امام در تهران رساندیم.

این شاگرد امام افزود: بعد از پیروزی انقلاب چون خانواده من در نجف مانده بودند گفتم باید برگردم و تا دوباره به قم بیایم هفت روز بعد از ورود امام به قم بود. به محض اینکه من آمدم حاج احمد آقا فرمودند شما اینجا موظف هستید کنار امام باشید، البته بهانه این بود که من میکروفونی دست بگیرم و کنترل صدا و سیما را داشته باشم چون تمام نوارهایی که ضبط می شد را تحویل من می دادند که به صدا و سیما منتقل کنم.

وی در مورد علت واگذاری این مسئولیت به خود اظهار داشت: وقتی شهید محمد منتظری به نجف آمد با قرارداد 1975 الجزایر بین شاه و صدام مقارن شد و ما مورد اذیت و آزار بودیم ولی نه به صورت جدی! بعد از این قرارداد جدی شد، شهید محمد گفت ما چون از بعثی ها می ترسیم برای حفاظت از جان امام چند نفر نیرو لازم داریم که از خود امام باشند و من اعلان آمادگی کردم. در یکی از پادگان ها دو ماه دوره فشرده نظامی دیدیم مخصوصاً دوره های چریکی که بتوانیم حفاظت از جان امام را بر عهده بگیریم.

موسوی ادامه داد: سید احمد آقا این مسأله را می دانست و به محض اینکه من وارد قم شدم ایشان فرمودند شما باید اینجا بمانی چون رفت و آمدها به صورت خیلی گسترده بودند و سیل جمعیت به عنوان تجدید بیت و خیر مقدم به امام از تمام نقاط شهر و از اقشار مختلف می‌آمدند.

وی با یادآوری دیدارهای اقشار مختلف مردم با امام افزود: ما گاهی روزانه 9 برنامه داشتیم که برای همه خسته کننده ولی برای خود امام و ما که دور امام بودیم خستگی نداشت، شاید لذتبخش هم بود، واقعاً افتخار آفرین هم بود. گروههای سیاسی داخل و خارج می‌آمدند، مردم می‌آمدند و توقعات زیادی هم داشتند.

مدیر اسبق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) قم گفت: مرحوم آیت الله محمدی به امام گفت خسته شده ام و می خواهم استعفا دهم، امام چهارزانو نشست، آقای شیخ حسن صانعی هم گاهی می آمدند میرفتند ولی من تمام جلسه را بودم. امام خوب گوش داد به حرفهایش شما هم اگر می‌خواهی بروی به سلامت، من خودم به تنهایی همه کارها را انجام می دهم. کاری کرد که مرحوم آیت الله محمدی گفتند من می مانم ادامه کار می‌دهم.

وی گفت: هیچ وقت یادم نمی‌رود، گارد جاویدان شاه برای بیعت آمدند. حدود 150 نفر در یک اتاق سه در چهار فشرده آمدند با امام ملاقات کردند و در آنجا فقط خدا رحمت کند آقای اشراقی و آقای صانعی دم در آخر جمعیت ایستاده بودند، کسی که کنار امام بود من بودم. ملاقات کردند و امام صحبتهای جالبی کردند، پایان صحبت شد امام بلند شد که برود، از وسط جمعیت یکی از این گاردی ها پرید و یک بوسه به پیشانی امام زد و من از پشت سر یقه او را کشیدم و امام هم از من دفاع کرد.

این شاگرد امام در نجف تأکید کرد: ما این طور جان امام را حفاظت کردیم تا انقلاب حفظ شود. حالا این انقلاب به دوش شما و مسئولان امر است و امیدوارم همه مسائل اخلاقی، مالی و خانوادگی را در درجه اهمیت دوم قرار دهیم و درجه اول خود انقلاب باشد. امیدوارم که همه ما، فرزندان و نسل سوم انقلاب، همه و همه در خدمت امام و انقلاب باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سروش محلاتی نیز گفت: تعبیرهای مکتب اجتهادی قم، مکتب اجتهادی نجف، مکتب اجتهادی سامرا و موارد دیگر در سال های اخیر در فضای فکری حوزه های علمیه رایج شده است. شاید  تعبیر دقیقی نباشد فعلاً به عنوان اصطلاحی که به کار برده می شود ما هم به کار می بریم چون با دقت نمی توان گفت که تفاوت بین شیوه های اجتهادی در قم یا نجف، سامرا و اصفهان در حدی است که به مکاتب مختلف بتوان تعبیر کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: حضرت امام در قم تحصیل کردند و مراتب درسی را در قم به پایان رساندند سپس در قم شروع به تدریس و تحقیق و زعامت و مرجعیت را هم از قم آغاز کردند. خود ایشان هم به شهر قم و قمی‌ها و حوزه علمیه قم و همین طور به اساتیدی که در قم درک کرده بودند بسیار علاقمند بودند و می‌فرمودند من قمی هستم و به قم افتخار می کنم.

وی در مورد ویژگی ها و اختصاصات حوزه علمیه قم گفت: قم دوره های مختلفی را پشت سر گذاشته ولی در دوره اخیر حوزه قم با مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی تأسیس می شود و حوزه ای که حاج شیخ تأسیس کرد تا کنون چهار مرحله را پشت سر گذاشته است.

سروش محلاتی تصریح کرد: مرحله اول دوران تأسیس است که تقریباً صد سال از آن می گذرد. مرحله دوم پس از وفات مرحوم حاج شیخ و با یک دوره فطرت که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی زعامت را در حوزه قم بر عهده می‌گیرد. پس از رحلت مرحوم بروجردی مرحله سوم فرا می رسد که شاگردان حاج شیخ در حوزه علمیه نقش و مسئولیت دارند. حضرت امام، مرحوم آیت الله گلپایگانی، مرحوم آیت الله محقق داماد، این طبقه شاگردان حاج شیخ و تربیت شدگان حوزه قم هستند. پس از این دوره طبقه چهارم که شاگردان آیت الله بروجردی و شاگردان همان طبقه سوم در حوزه علمیه مرجعیت را بر عهده گرفتند می رسد و هنوز هم در سایه آنها هستیم.

وی افزود: مقایسه بین قم و غیر قم به دو شکل می‌تواند اتفاق بیافتد. یک شکل این است که برخی از شخصیت های قم انتخاب می شوند و با برخی از شخصیت های نجف یا حوزه های دیگر با هم مقایسه می شوند که این مقایسه بین دو حوزه نیست بلکه مقایسه بین دو فقیه است و تفاوت بین قم و غیر قم را نشان نمی‌دهد بلکه تفاوت بین دو شخصیت فقهی است. راه دوم این است که قم به عنوان یک مجموعه دیده شود که در این مجموعه حاج شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله بروجردی، مرحوم آقای داماد و امام هستند. وقتی که ما از مکتب اجتهادی قم صحبت می کنیم مقصودمان این جریانی است که در قم از حدود صد سال قبل شروع می شود و رو به رشد بوده که تا امروز هم از آن برخوردار هستیم و استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در مقدمه باید اشاره کرد این است که حوزه قم یا جریان فقهی و فکری در قم تلاقی سه جریان دیگری است که از قبل وجود داشته و نقطه شروع این حرکت در قم نیست. از یک طرف حرکتی است که از نجف آغاز شده و به قم رسیده، خود مرحوم آیت الله بروجردی تحصیل کرده نجف و شاگرد آخوند خراسانی است. جریان دیگری هم هست که در شکل گیری حوزه قم مؤثر بوده و نباید از آن غفلت کرد و آن جریان اصفهان و مکتب اصفهان است، مرحوم آیت الله بروجردی هر چند در نجف نزد مرحوم آخوند تلمذ کرده بود ولی پیش از آن تحصیل جدی و عمده ای در اصفهان داشت و خیلی از مبانی فکری ایشان را می شود در اصفهان سوابقش را پیدا کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ویژگی اول مکتب قم با شرایطی که گذرانده ویژگی اخلاقی است. مرحوم حاج شیخ که مؤسس این حوزه است یک اخلاق خاصی دارد و حوزه علمیه به عنوان یک مکتب متأثر از این اخلاق و روحیه بود. ما حاج شیخ را درک نکردیم ولی کسانی که حاج شیخ را درک کرده بودند را دیدیم و اینها حاج شیخ را به لحاظ فضائل اخلاقی با صرف نظر از کمالات علمی می پرستیدند! و این یک مسأله جدی است.

وی ادامه داد: در کتاب شریف چهل حدیث حضرت امام یک حدیث را به کبر و تکبر اختصاص دادند و بعد از اینکه خطرات تکبر را مطرح می کنند و تواضع را در نقطه مقابلش مورد بحث قرار میدهند سیره و ساده زیستی پیامبر و ائمه را مطرح می کنند و بعد به سراغ این مسأله می روند که گاهی از اوقات نفس انسان به او می گوید شأن و شئونی دارد که باید رعایت کند و تواضع آن شان و شئون را از بین می برد.

سروش محلاتی گفت: امام در یکی از آثار خود دارد که حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی که از سال 1340 تا 55 ریاست تامه و مرجعیت کامله شیعه را داشت و همه دیدیم که با نوکر و خادم خود همسفره و غذا بود، روی زمین می‌نشست، با اصغر طلاب مزاح های عجیب و غریب می فرمود، اخیرا که کسالت داشت بعد از مغرب بدون ردا یک رشته مختصری دور سرش پیچیده بود و گیوه به پا در کوچه قدم می زد اینها کاملا اصحاب حاج شیخ و شاگردان او را تسخیر کرده بود.

وی افزود: اما ویژگی دومی که در قم وجود دارد این است که از ابتدا مکتب قم، فقه قم، رویه قم، یک جریان اجتماعی شکل گرفت، یعنی فقاهت توأم با سیاست، سیاست فقط به معنای انقلاب و درگیری نیست، سیاست به معنای این است که فقیه عصر و زمان خودش را می شناسد، نسبت به آن مسائل جامعه خودش احساس وظیفه و مسئولیت می کند، در میدان مسائل اجتماعی و سیاسی حضور فعال دارد، از مقدورات خودش استفاده می کند از ظرفیتی که وجود دارد. مرحوم حاج شیخ یک عالم آگاه به زمان بود؛ مرحوم آیت اله بروجردی همینطور بوده ولی در حدی که شرایط اجازه می داد.

وی ادامه داد: تعبیری حضرت امام رضوان الله علیه داشتند که به نظرم مربوط به سال 42 است بعد از اینکه مسائل نهضت شروع شد در مسجد اعظم ایشان یک سخنرانی کردند و گفتند بعضی ها با انقلاب و نهضت همراهی نمی کنند و می گویند علی مسلک الشیخ و کناره‌گیری را توجیه می کنند و ایشان آنجا قسم می خورند که اگر شیخ هم بود همین کار را می‌کرد. اساساً امام در حرکت انقلابی خودش تضادی با آنچه را که در عصر گذشته اتفاق افتاده بود نمی دید؛ گاهی انتقاد داشت که فرصت هایی از دست رفته است ولی در کلیت روش آن بزرگواران را روی اصول و مبانی می‌دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: نکته سوم قابل توجه این است که مکتب قم به لحاظ علمی از ابتدا با تنوع و تکثر همراه بود. یعنی همان طوری که فقه داشت، اصول، کلام، فلسفه، معقول و منقول، همه اینها در حوزه قم وجود داشت و لذا می بینید حضرت امام اهل منقول است و تحصیلات فلسفی و معقولش هم در قم اتفاق افتاده جای دیگر نرفته و در همین حوزه تدریس فلسفه و معقول دارند. مرحوم آیت الله العظمی بروجردی خودشان اهل معقول بودند.

وی افزود: علاوه بر این مسأله یکی از امتیازاتی که داریم این است که مکتب قم همیشه با یک روشن بینی همراه بوده است. در شرایطی که محدودیت ها در قم وجود داشت مرحوم حاج شیخ عده‌ای از طلاب را دعوت می کند که زبان انگلیسی بخوانند تا بتوانند اسلام را در دنیا تبلیغ کنید که این در فضای یک قرن قبل خیلی کار سخت و سنگینی است.

سروش محلاتی در بخش دیگر سخنان خود در مورد وضعیت فعلی مکتب قم با تأکید بر اینکه متأسفانه مکتب قم در شرایطی قرار دارد که دائما آن امتیازات در حال تقلیل است تصریح کرد: امتیاز اول تنوع بود و ما امروز می دانیم که بسیاری از بزرگان حوزه هیچ روی خوشی با بخشی از معارف دینی به خصوص در فلسفه و معقول به طور کلی ندارند و اتفاقاً از کسانی هستند که در مکتب قم پرورش یافته‌اند. اینطوری نیست که مکتب ها مثل یک چیز که در موزه است ثابت بمانند؛ تغییر و تحول به وجود می‌آید. گاهی یک مکتب پیش می رود و توسعه پیدا می کند و گاهی هم متوقف می شود. ما در حال این هستیم که داریم از مکتب قم زاویه می‌گیریم.

وی افزود: مطلب دومی که اتفاق می افتد این است که ما قم را آن طوری که اشاره کردم با سبک اخلاقی حاج شیخ می شناسیم؛ یعنی بهم زدن تعینات و تشخصات که عبا را زیر بغل می گیرد و راه می افتد و با اصاغر طلاب به تعبیر امام شوخی ها و مزاح های عجیب و غریب می کند. اینها شخصیت های بزرگ علمی حوزه بودند که خیلی بی تکلف بودند و همه چیز عادی بود. امام عدم توجه به این را یک خطر می دیدند و یک خطر هم هست.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امتیاز سوم این است که به لحاظ اجتماعی، حوزه قم یک موضع فعال داشت، حالا این موضع فعال را مرحوم آقای بروجردی تشخیص می دادند به اینکه ما با دولت حاکم باید مدارا کنیم، تشخیص به حسب موارد می تواند مختلف باشد ولی موضع فعال یعنی احساس وظیفه، مسئولیت و پیگیری کردن  اینکه در جامعه چه می‌گذرد. همین آیت الله بروجردی در جایی که احساس خطر می کرد وارد می شد، می ایستاد و پیام می داد و آنچه قبلا ما امتیاز مکتب قم می دانستیم دارد از دست می رود یعنی کناره گیری کردن و بی تفاوت بودن دارد اتفاق می افتد که یک خطر و آفت است.

وی بیان کرد: تغییر چهارمی که در زمان ما اتفاق می افتد این است که قمی که روشش در مسائل اجتماعی بر اعتدال بود را برخی می‌خواهند به کانون تندروی در مسائل فکری و اعتقادی و هر چیزی که در هر جا اتفاق بیافتد تبدیل کنند. این قمِ حاج شیخ مرحوم آیت الله بروجردی نیست. ما از این که درهای قم باز شود و علمایی از جاهای دیگر بیایند نظراتشان را مطرح کنند هیچ نباید نگران باشیم چون موجب تقویت علمی و بنیه های فکری حوزه است و جای نگرانی و ناراحتی ندارد. آنچه جای نگرانی و ناراحتی دارد این است که جریان هایی بر حوزه قم وارد شود که یک استحاله‌ای در قم اتفاق بیافتد. اگر حوزه قم بخواهد این مکتب و پایه و اساس را حفظ کند باید نسبت به این مسائل اعتنا و توجه داشته باشد که چه اتفاقاتی در قم می افتد.

سروش محلاتی تأکید کرد: قم امام با این ویژگی هایی که گفتم قابل شناسایی است لذا به لحاظ مبنایی و اصولی نمی شود گفت مکتب قم، اماامام خمینی را از قم جدا کرد. این قم را باید حفظ کرد، ما نسبت به این قم وظیفه و مسئولیت داریم و همه باید تلاش کنیم تا قم با این ویژگی هایش باقی بماند.

*جماران





  تعداد بازديدها: 2237


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 27953
تعداد بازدید دیروز: 42444
بازدید کل: 65615065
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.