امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 17 آبان 1396 ساعت 17:55:47
واکنش روحانی به اتهامات و تهدیدهای سعودی ها: ملت ایران شاخ قلدرتر از شما را شکسته است/ بزرگتر از شماها نتوانستند علیه ملت ایران کاری از پیش ببرند

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه حضور باشکوه و میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی پیام جدی به همه آنهایی است که تفکرات نادرست و بعضاً توطئه‌آمیزی را در منطقه دنبال می‌کنند، گفت: قدرت‌های بزرگ جهانی و غربی همواره به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه بوده اند و امیدوارم حاکمان برخی از کشورهای منطقه نیز با درک این واقعیت، در مسیر وحدت و همگرایی ملت‌های منطقه قرار بگیرند.

به گزارش جماران،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، لزوم وحدت و همدلی کشورهای منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: در خصوص توطئه‌گری و دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به منطقه تعجبی وجود ندارد، چرا که اینها همواره و در طول سالیان دراز بدخواه ملت‌های منطقه بوده و پیوسته برای حضور و سلطه خود در منطقه بهانه‌تراشی می‌کردند تا بدین وسیله نفت و ثروت منطقه را غارت کرده و در مقابل تسلیحات خود را به فروش برسانند و دولت اخیر آمریکا مهارت خاصی در این زمینه و جیب‌بری نسبت به کشورهای منطقه بویژه عربستان سعودی دارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: سلطه‌گران نفت و ثروت منطقه را چپاول می‌کنند و در مقابل تسلیحات مختلف خود را به فروش می‌رسانند تا آتش شعله را همچنان روشن نگه دارند.

روحانی با ابراز شگفتنی از اقدامات برخی کشورهای منطقه ، اظهار داشت: امروز سوال اینجاست که دشمنی‌هایی که عربستان سعودی نسبت به مردم منطقه آغاز کرده چه فایده و خاصیتی می‌تواند برایش داشته باشد و چگونه افکار سران این کشور راضی به این دشمنی‌ها شده است.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به جز خیرخواهی نیت دیگری برای ملت‌های منطقه نداشته و هیچگاه نخواهد داشت، گفت: در طول تاریخ روابط دوستانه و برادرانه‌ای بین ملت ایران و ملت عربستان وجود داشته است.

روحانی اضافه کرد: حالا بر فرض که عربستان با ملت ایران دشمنی می‌کند، چرا با ملت یمن خصومت می‌ورزد و ملتی  را که در همسایگی‌اش قرار دارد، مرتباً بمباران می‌کند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ملت یمن در مقابل این حجم از بمباران کشورش چه عکس‌العملی می‌تواند نشان دهد؟ می‌گویند از سلاح خود استفاده نکنند؟ خوب شماها بمباران را متوقف کنید، سپس ببینید آیا ملت یمن به آن پاسخ مثبتی نمی‌دهد؟ شما اجازه ارسال دارو، غذا و کمک‌های سازمان ملل را هم به ملت یمن نمی‌دهید آیا این کار شما درست، معقول و اسلامی است؟

رییس جمهور خطاب به سران عربستان سعودی گفت: با مردم سوریه و عراق چرا دشمنی می‌کنید و چرا داعش را تقویت کرده و به جان مردم منطقه انداختید؟ چرا در امور و  حکومت لبنان دخالت می‌کنید؟ در تاریخ موردی را سراغ نداریم که کشوری برای دخالت در امور کشور دیگر، مسئول آن کشور را آنچنان که به نظر می‌رسد، در کشورش مجبور به استعفا کند. این در تاریخ منطقه بی‌سابقه است. با این راهی که در پیش گرفته‌اید به کجا می‌خواهید برسید؟

روحانی تصریح کرد: اگر در عربستان با مشکلات داخلی مواجه هستید، به دنبال برطرف کردن آن مشکل باشید چرا بخاطر مشکل داخلی خود، قصد دارید دیگران را با مشکل مواجه کنید و علیه همه ملت‌های منطقه حرف بزنید؟

رییس جمهور تأکید کرد: شما قدرت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به خوبی می‌شناسید و بزرگتر از شماها نتوانستند علیه ملت ایران کاری از پیش ببرند. آمریکا و ازنابش تمام امکانات و قدرت خود را بسیج کردند، اما نتوانستند کاری بکنند.

روحانی با تأکید بر اینکه خواست ایران در منطقه صلح، امنیت، ثبات و توسعه است، اظهار داشت: ما برای یمن، عراق، سوریه و حتی عربستان هم خواهان توسعه و پیشرفت هستیم و همه بدانند، راهی جز برادری، دوستی و کمک به همدیگر وجود ندارد و اشتباه می‌کنید، اگر فکر کنید ایران دوست شما نیست و آمریکا و رژیم صهیونیستی دوست شما هستند. چنین تفکری خطای راهبردی و محاسباتی است.

رییس جمهور گفت: مسیر ما در منطقه استقرار و تقویت ثبات است و می‌خواهیم که مرزهای جغرافیایی تغییر نکند. ملت‌ها برای خود تصمیم بگیرند و بمباران و تجاوز به ملت‌های منطقه متوقف شود.

روحانی خاطرنشان کرد: اتهام دخالت ایران در منطقه در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به درخواست عراق و سوریه و برای مبارزه با تروریسم، در مسیر کمک به این کشورها قرار گرفته است و افتخار می‌کنیم که توانستیم داعش را ناکام بگذاریم.

رییس جمهور گفت: قدرت‌های بزرگ غربی به دنبال ایجاد اخلال در مسأله برجام برآمدند، اما در آن گرفتار آمده و افکار عمومی جهان با آنها همراهی نکرد، لذا به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف در بین ملت‌های منطقه برآمدند.

روحانی با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ جهانی و غربی همواره با وحدت ملت‌های منطقه مشکل داشته‌اند و برای غلبه با آن شکاف و دو دستگی را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: از نظر ما شیعه و سنی و همه اقوام با یکدیگر برادرند و در کنار یکدیگر قرار دارند و امیدوارم حاکمان جدید عربستان سعودی از دشمنی با ملت‌های منطقه دست برداشته و مسیر دوستی را انتخاب کنند. بدانند که از احترام و ادب نسبت به دیگران ضرر نمی‌کنند و آگاه باشند که نیت ایران در منطقه بجز ایجاد ثبات و امنیت چیز دیگری نیست.

رییس جمهور با قدردانی از ملت بزرگ ایران بخاطر حفظ هوشیاری و بیداری، اظهار داشت: مسیر پیشرفت و توسعه را با قدرت ادامه داده و همواره در مسیر خدمت به مردم بزرگ ایران خواهیم بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع)، اظهارداشت: در سال‌های اخیر شور و شوق مردم ایران و همچنین سایر کشورهای مسلمان نسبت به این مراسم سال به سال بیشتر شده است و توجهات جهانی را به خود جلب کرده است و اساس این مراسم به عشق مردم مسلمان به امام حسین(ع) و خاندان رسالت مربوط می‌شود که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نسبت به آن توصیه داشته‌اند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) توصیه فرمودند که دو گوهر گرانبهای کتاب خدا و راه و روش و سیره اهل بیت(ع) را میان مردم به امانت می‌گذارند و بی‌تردید هر کس در این مسیر حرکت کند، گمراه نخواهد شد.

روحانی افزود: مظهر عشق و علاقه ما به قرآن، ماه رمضان است و رابطه ما با اهل بیت(ع) نیز همه روزهایی است که به خاندان رسالت تعلق دارد که در این ایام دو روز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در روایات مختلف تأکید شده که بعضی از حوادث آنچنان مهم هستند که عرش خدا را به لرزه در می‌آورد. یکی از این ایام روز عاشورا است که در آن امام حسین(ع) و فرزندان و اهل بیت‌شان(ع) خالصانه در راه خدا به شهادت رسیدند و در این راستا ابا عبدالله الحسین(ع) از انجام فرمان الهی ابراز رضایت و خشنودی می‌کنند. بی‌تردید عاشورا ماندگار شده و روز به روز عظمت آن بیشتر خواهد شد.

رییس جمهور با بیان اینکه "روز دیگری که بر اهمیت آن تأکید شده ایام اربعین حسینی(ع) است"، گفت: در این روز اصحاب و خاندان امام حسین(ع) از سفر سنگین اسارت به سرزمین کربلا بازمی‌گردند و اولین زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در روز اربعین در کنار مزار آن حضرت قرار گرفتند که از آن جمع می‌توان به حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و جابر بن عبدالله، پیرمرد صحابه پیامبر(ص) اشاره کرد که با ذکر حبیبی یا حسین(ع) دل‌ها را برانگیخت. آن روز هم عرش خدا یکبار دیگر به لرزه درآمد و روز عاشورا را درباره در دیدگاه آنان مجسم کرد.

روحانی گفت: در روایات از زیارت اربعین به عنوان پیروی از راه حسین(ع) و فرزندان ایشان نام برده شده است و به همین دلیل بر زیارت اربعین ابا عبدالله(ع) تأکید شده است.

رییس جمهور افزود: مراسم اربعین قرن‌ها، جریان داشته و پیش از تسلط بعثی‌ها در عراق، اربعین شکوه زیادی داشت و در سال‌های اخیر نیز این مراسم شکوه فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است.

روحانی با بیان اینکه مراسم اربعین از لحاظ سیاسی و منطقه‌ای نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در روز اربعین جمعیت چند میلیون نفری، که شاید اجتماع چنین جمعیتی در تاریخ کم‌نظیر و بی‌نظیر باشد با شکوه و عظمت فراوان برای احترام به سالار شهیدان در کربلا جمع می‌شوند و این در حقیقت احترام به آزادی، آزادگی، ‌ایثار و راه شهادت است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: از دولت و ملت عراق، بخاطر میهمان‌نوازی‌شان در این ایام صمیمانه تشکر می‌کنم و از ملت بزرگ ایران نیز بخاطر اهمیتی که برای این روز قایل هستند، سپاسگزارم. ملت ایران نشان دادند که عاشق اهل بیت(ع) هستند و این عشق نجات‌دهنده و هدایتگر است.

روحانی با اشاره به بسیج تمام دستگاه‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین، اظهار داشت: از همه مردم و گروه‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف که برای خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) وارد عرصه شده‌اند، تشکر می‌کنم. بویژه وزارتخانه‌های راه، آموزش و پرورش و امور خارجه، استانداری‌ها و مقامات محلی، نیروهای مسلح، اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، صدا و سیما و تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها که برای برگزاری این مراسم تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام دادند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: تلاش برای برگزاری این مراسم به غیر از اجر معنوی، از لحاظ سیاسی و منطقه‌ای نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.





  تعداد بازديدها: 1585


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست
اطلاعیه:
برگزاری مراسم احیای لیالی قدر در هیئت انصارالخمینی (ره)
یادداشتی از: آقای مهندس سعید رحیمی
زندگینامه آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی
علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس:
اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی
محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا:
در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟
دهن کجی تل‌آویو به شورای امنیت
نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
شهادت یکی دیگر از فرزندان مدافع حرم البرز
دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر معظم انقلاب
رئیس سازمان زندان‌ها:
۴۲ هزار نفر از زندانیان مشغول کار هستند/ ۷۲ زندانی حافظ کل قرآن شدند/ ۸۰ درصد دادرسی‌ها الکترونیک انجام می‌شود

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
اطلاعیه:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
حسین بختیاری مداح اهل بیت (ع) درگذشت


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 19310
تعداد بازدید دیروز: 42444
بازدید کل: 65606422
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.