مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ********** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 **********امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12 ********** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است********** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم************ امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ********** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781» ************امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ********** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ************ اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ************* آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***********همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ************ نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ************ پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ************ پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ************ امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ************ راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 17 شهريور 1397 ساعت 18:12:31
خاطرات رئیس شورای استفتائات رهبر معظم انقلاب از امام راحل/ در میان اعضای فعلی مجلس خبرگان پنج نفر هم مانند سید حسن خمینی پیدا نمی‎شوند

حضرت امام قدس سره می‎فرمودند: «عالم محضر خداست.» طلاب و فضلای حوزه باید باورشان بشود که عالم محضر خداست. اگر این باور برای ما حاصل بشود، کوشش می‎کنیم که به وظیفة شرعی خودمان عمل کنیم و به این و آن توجه نکنیم. همة ما موظف هستیم که طبق وظیفة شرعی زندگی کنیم. جایگاه حضرت امام برای ما جایگاه امیرالمؤمنین علیه‎السلام بود. آن در سیرة حضرت امام علی علیه‎السلام خوانده بودیم، آن را به رای العین در شخصیت امام یافتیم.

همراهی آیت الله سید عباس خاتم یزدی با حضرت امام(س)، توصیف ابعاد شخصیت علمی، معنوی، اجتماعی و سیاسی آن مرحوم و تبیین رابطه متقابل ایشان با حضرت امام(س) از جمله موضوعاتی بود که آیت الله سید جعفر کریمی رئیس شورای استفتائات رهبر معظم انقلاب و عضو جامعه مدرسین در گفت و گو با هفته نامه حریم امام به آن اشاره کرد.

به گزارش جماران، مشروح این مصاحبه در پی می آید:

برای ما بفرمایید که در چه سالی و چگونه با مرحوم آیت‎الله خاتم یزدی آشنا شدید و این آشنایی تا چه دورانی ادامه داشت؟

ابتدای آشنایی من با مرحوم آیت‎الله خاتم یزدی در سال 1329 بود که در درس رسائل در محضر شیخ محمد فکور شرکت می‎کردیم. آشنایی ما از همان دوران آغاز شد و بعد ادامه پیدا کرد. در سال 1333 عازم نجف اشرف شدم و ایشان هم دو یا سه ماه بعد از من به نجف آمد و در مدرسه آیت‎الله بروجردی ساکن شدیم. در آن دوران با همدیگر در درس آیت‎الله خویی شرکت می‎کردیم. سال‎ها گذشت تا اینکه حضرت امام خمینی(ره) از تبعیدگاه ترکیه به نجف اشرف مشرف شدند. در همان ابتدا خدمت حضرت امام رسیدیم و به حساب اینکه هم‎عقیده بودیم و ایشان را علی‎التحقیق اعلم می‎دانستیم در محضرشان بودیم تا اینکه درسشان را شروع کردند و ما هم در جلسات درس حاضر می‎شدیم.

تا سال 1390قمری که مرحوم آیت‎الله حکیم به رحمت خدا رفت. پس از آن استفتائاتی که خدمت امام می‎رسید زیاد شد و ایشان به ما فرمود که چشمم همراهی نمی‎کند تمام استفتائات را بخوانم و پاسخ بگویم. ایشان ما را مأمور به پاسخ به استفتائات کرد. از آن تاریخ به بعد بنده و آیت‎الله خاتم در شورای استفتاء حضرت امام حضور داشتیم. تا روزی که امام را از نجف به پاریس تبعید کردند در بیت ایشان بودیم. ضمن اینکه بنده به همراه آیت‎الله خاتم و شیخ غلامرضا رضوانی و شیخ حبیبالله اراکی جزو اوصیای حضرت امام بودیم. با مهاجرت امام به پاریس ما در نجف ماندیم تا امور دفتر ایشان را سامان بدهیم. تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام به ایران بازگشتند و در قم ساکن شدند. همان موقع خدمت امام رسیدم و عرض کردم: «این مدتی که در نجف بودم به خاطر شما در آنجا ماندم و در غیاب شما نمی‎توانم در نجف بمانم. اجازه بدهید این مسئولیتی را که به من سپردید به شخص دیگری واگذار کنم و به ایران بازگردم.» امام در پاسخ به من فرمودند: «هر کسی که به درد این کار نمی‎خورد. حالا شما به قم بیایید تا بعد تصمیم بگیرم.» من هم به قم برگشتم و آیت‎الله خاتم در نجف باقی ماند. مدتی بعد مورد تعقیب حزب بعث قرار گرفت و ایشان را دستگیر کردند و بعد از عراق اخراجش کردند و به ایران فرستادند. در سال‎های پیروزی انقلاب در ایران در جلسة استفتاء دفتر حضرت امام شرکت کردیم و آنجا را اداره می‎کردیم. پاسخ استفتائات را می‎نوشتیم و یک روز در هفته گزارش آن‎ها را خدمت امام می‎بردیم تا اگر نظر و اصلاحیه‎ای دارند، ترتیب اثر بدهند. این همکاری به همین منوال ادامه پیدا کرد تا اینکه حضرت امام به رحمت خدا رفتند. از آن پس به همراه آیت‎الله خاتم یزدی در دفتر استفتائات آیت‎الله اراکی شرکت کردیم تا اینکه ایشان هم به رحمت خدا رفت. با فوت آیت‎الله اراکی، بنده مقام معظم رهبری را به عنوان فقیه اعلم معرفی کردم  و آیت‎الله خاتم نیز نظر مرا تأیید کرد و بعد در دفتر استفتائات مقام معظم رهبری مشغول خدمت شدم.

پس از مدتی صلاح را بر این دیدم که از آیت‎الله خامنه‎ای اجازه بگیرم که آیت‎الله خاتم یزدی هم به عضویت شورای استفتاء ایشان درآید و با ما همکاری نماید. این اجازه را از رهبری اخذ کردم و آیت‎الله خاتم یزدی هم در دفتر استفتائات مقام معظم رهبری با ما مشارکت کرد. تا سالی که ایشان کسالت و بیماری پیدا کرد و برای درمان به تهران رفت و پس از مدتی کوتاهی به رحمت خدا رفت. ایشان رفت و ما تنها ماندیم. خداوند توفیق بدهد و ما را به ایشان ملحق کند. تا آن تاریخ در اغلب عرصه ها با همدیگر مشارکت داشتیم و درس و بحث همیشه باهم بودیم. در راستای مکتب فکری حضرت امام کاملاً با همدیگر هم‎عقیده بودیم و سعی کردیم در نظامجمهوریاسلامیخدماتی داشته باشیم که امیدواریم خداوند متعال از ما قبول بفرماید. رفاقت ما با آیت‎الله خاتم یزدی قریب به شصت سال طول کشید و رفت و آمد خانوادگی هم داشتیم.

حضرت امام چه ویژگی‎هایی در شخصیت شما و مرحوم آیت‎الله خاتم یزدی دیدند که شما را در دفتر خود در شورای استفتاء منصوب کردند؟

 همان‎طور که عرض کردم ما با حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف هم‎عقیده بودیم و سعی می‎کردیم در آنجا جایگاه ایشان را برای همگان معرفی و مطرح کنیم. سعی و تلاش ما برای امور دنیوی نبود؛ چرا که نیازی به مال و منال دنیا نداشتیم و هر کاری که کردیم صرفاً از روی اخلاص دینی بود. ظاهراً حضرت امام این اخلاص را در ما احراز کردند و لطف داشتند و ما را در دفتر خودشان منصوب کردند.

شخصیت مرحوم آیت‎الله خاتم یزدی از نظر بُعد اخلاقی و علمی را برای ما توصیف بفرمایید.

مرحوم آیت‎الله خاتم یزدی انسان باکمال و بافضیلت بود و در نجف اشرف مکاسب و رسائل درس می‎گفت. انسان بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد و اجتماعی بود و به اشخاص حسن ظن داشت. هر کسی اندک معاشرتی با آیت‎الله خاتم یزدی داشت، جذب ایشان می‎شد.

طلبة فاضل و ملا و مجتهد و در بسیاری از مسائل صاحب نظر بود. حوزه‎های علمیة نجف و قم ایشان را به این صفات می‎شناختند. طبیعتاً آن دوران نجف شرایط سخت بود و هر کسی به راحتی نمی‎توانست از اطرافیان امام باشد. در اوایل نه از طرف حکومت، بلکه از طرف خود حوزة نجف فضا مقداری تنگ بود و برخی آقایان نجف نمی‎خواستند که امام خمینی را بپذیرند و نمی‎خواستند تصدیق کنند که ایشان مرجع اعلم است. به همین خاطر وقتی جلساتی میان فضلای نجف تشکیل می‎شد، گاهی به صورت اعتراض مطالبی علیه امام مطرح می‎کردند. ما که در آن جلسات حاضر می‎شدیم از امام دفاع می‎کردیم. رفته رفته رژیم پهلوی با رژیم بعث کنار آمد و به امام فشار آوردند. آن‎ها نمی‎خواستند امام در نجف فعالیت سیاسی داشته باشد و به همین خاطر به ایشان پیغام دادند که یا سکوت اختیار می‎کنید یا از عراق اخراجتان می‎کنیم. در واقع عرصه را بر امام تنگ کردند به‎طوری که ما هم در رفت و آمد به بیت امام با مشکل مواجه شدیم. ما که به نوعی از اطرافیان امام بودیم، رژیم می‎خواست ما را از ایشان جدا کند؛ ولی بحمدالله نتوانست و موفق نشد.

تعبّد و تهجّد ایشان بیش از حد متعارف بود. انسانی متعبد و مقید بود و نماز و دعا و توسل به اهل‎بیت علیهم‎السلام را طبق برنامه انجام می‎داد.

از وقتی که خودمان را شناختیم و به فهم قاصر خود خدا را هم شناختیم کوشش داشتیم که به وظیفة خودمان عمل کنیم. در پی سمت و مقام دنیوی نبودیم. بنده و آیت‎الله خاتم زمینه‎سازی مرجعیت را به مقدار کافی داشتیم؛ اما از زمان شروع نهضت حضرت امام وارد عرصة فعالیت‎های انقلابی شدیم. در آن موقع تشخیص دادیم که حمایت از امام و پیگیری اهداف ایشان و زمینه‎سازی برای پیروزی انقلاب وظیفة شرعی ما است. حمایت از امام خمینی، برای ما حمایت از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. بنابراین به دنبال این هدف حرکت کردیم و بحمدالله خدا به ما توفیق عنایت کرد و به عقیدة خودمان در این راه موفق بوده‎ایم.

حضرت امام خمینی(ره) در نظر شما و مرحوم آیت‎الله خاتم چه جایگاهی داشت که در زمرة شاگردان ایشان درآمدید و زمینه‎سازی جایگاه مرجعیت برای خودتان را رها کردید؟

ما جایگاه امام خمینی(ره) را همان جایگاه امیرالمؤمنین علیه‎السلام و مافوق جایگاه دیگر مراجع تقلید می‎دیدیم. ایشان با گفتار و کردارش اقرب الناس الی امیرالمؤمنین علیه‎السلام بود و این واقعیتی غیرقابل انکار است.

همان‎طور که عرض کردم ما جزو چهار نفر اوصیای حضرت امام خمینی(ره) بودیم. شبی که فردای آن امام عازم کویت بودند و بعد به پاریس رفتند، ما را خواستند. ما هم خدمت ایشان رسیدیم. به ما یک وصیت‎نامه‎ای دادند و فرمودند که طبق آن عمل کنید. ما چهار نفر با حالت گریه خداحافظی کردیم و از محضر ایشان خارج شدیم و به بیرون رفتیم.

با شناختی که بنده از اعراب داشتیم، نگران این قضیه بودم که امام را در کویت راه ندهند. وقتی از منزل امام خارج شدیم من همان جا با حالت نگرانی قدری ماندم و خادم امام «مش حسین» را صدا کردم و گفتم که به امام بگویید دوباره می‎خواهم ایشان را ببینم. مش حسین برگشت و گفت که امام فرمودند ده دقیقه دیگر بیایید.

  ده دقیقه بعد خدمت امام رسیدم و عرض کردم: «آقا، می‎خواهید کجا بروید؟ آنها وفا ندارد. آن‎ها گدا هستند و شاه به آن‎ها پول می‎دهد و تطمیع‎شان می‎کند.» امام خیلی متأثر شدند و فرمودند: «آقای کریمی، من چه کنم؟ عذر مرا در اینجا خواستند. گفتند یا باید سکوت کنی و کاری به کار شاه نداشته باشی یا از عراق خارج بشوی. من سکوت را خلاف خواست خدا می‎دانم؛ کاری که شروع کردم باید پیگیری کنم تا به جایی برسانم. لذا چاره‎ای ندارم جز اینکه از اینجا بیرون بروم. حال فردا به کویت می‎روم. اگر مرا راه دادند چه بهتر و اگر نشد به سوریه می‎روم. اگر هم آنجا راهم ندادند، ولو با اجاره کردن یک کشتی در دریاهای آزاد به کارم ادامه می‎دهم.»

ایشان در ادامه به من فرمودند: «در اینجا اگرچه عده‎ای از رفقا کنارم بودند، اگرچه در کنار بارگاه امیرالمؤمنین بودم، اما خدا می‎داند که من از دست بعضی از آقایان در اینجا چه کشیدم». این جمله را به نحوی بیان فرمودند که بسیار متأثر شدم. امام فشارها و مصائب زیادی در نجف دیده بودند و از شدت این فشارها این تعبیر را به کار بردند.

من که حال امام را این‎طور دیدم، سکوت اختیار کردم و فقط گفتم تصمیمتان را گرفته‎اید. خداوند منان ان‎شاءالله شما را کمک کند. بحمدالله خدا به ایشان کمک کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. رژیم شاه آن چیزی را که نگرانش بود، به سرش آمد.

حضرت امام از کدام مصائب و شداید در نجف سخن می‎فرمودند؟ اگر ممکن است به شکل مصداقی بیان بفرمایید. 

برای نمونه، ایشان وقتی می‎خواستند از عراق خارج بشوند، سوار بر ماشین بودند. یک پایشان در ماشین بود و پای دیگر در زمین که مرا صدا کردند و فرمودند: «ممکن است شهریه برخی طلبه‎های مرا قطع کنند. اگر چنین کردند از آن مقدار پولی که نزد شما به امانت گذاشتم به آنان شهریه بدهید؛ به حدی که بتوانند زندگی طلبگی خودشان را بگذرانند و در مضیقه نباشند.» همین امر بیانگر روحیة نجف با یاران حضرت امام بود. بعضی از یاران امام در مدرسة مرحوم آیت‎الله سید محمدکاظم یزدی ساکن بودند. مسئول این مدرسه عذر آن‎ها را خواست و از آنجا اخراجشان کرد.

واکنش و عکس‎العمل شما و مرحوم آیت‎الله خاتم یزدی که از جمله یاران نزدیک امام در نجف بودید، به این فشارها و محدودیت‎ها از سوی برخی آقایان نجف چه بود؟

ما با این دشواری‎ها روز به روز خوشحال‎تر می‎شدیم؛ چون یقین پیدا کرده بودیم در مسیری قرار گرفتیم که رضایت خداوند در آن است. این قضایا برای ما یادآور خاطره شهدای کربلا بود. هر چقدر فشار بر ما بیشتر می‎شد بر مسیری که انتخاب کردیم، ثابت‎قدم‎تر می‎شدیم. بنابراین این فشارها و دشواری‎ها برای ما شیرین بود به خاطر اینکه بیانگر جایگاه ما در دین و مذهب و شریعت بود.

در طول مدت تحصیل قم و نجف آیا با آیت‎الله خاتم هم‎درس و بحث بودید؟ عمدة اساتید مشترک شما چه کسانی بودند؟

بله، با همدیگر هم‎درس و بحث بودیم. اولین استاد ما مرحوم شیخ محمد فکور در قم بود. سپس در نجف در درس مرحوم آیت‎الله خویی شرکت کردیم و پس از ایشان به‎طور مرتب در درس حضرت امام حاضر می‎شدیم. هر دو هم برخی از ساعت روز را در نجف تدریس می‎کردیم. پس از مدتی که به ایران برگشتیم تدریس را شروع کردیم. ایشان تا آخر عمر کرسی درس و بحث خود را داشت و خارج فقه و اصول می‎گفت.

گویا یک بار آیت‎الله خاتم را در نجف دستگیر کردند؟ شما را چطور؟ آیا شما را هم به خاطر همراهی‎تان با حضرت امام دستگیر کردند؟

بله. یک بار به دست مأموران بعثی در عراق دستگیر شدم. شاید بتوان گفت که ما سرحلقة یاران حضرت امام در نجف بودیم. البته رفقای دیگری هم بودند، اما به آن سطح و درجه نمی‎رسیدند. به همین خاطر مأموران رژیم به سراغ ما آمدند.

ارتباط شما و آیت‎الله خاتم یزدی با مرحوم حاج آقا مصطفی و حاج احمدآقا چگونه بود؟

مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی دوست صمیمی بنده و مرحوم آیت‎الله خاتم یزدی بود. خداوند ایشان را رحمت کند. رفاقت ما بسیار گرم و صمیمی بود و خاطرات بسیار شیرینی با هم داشتیم. با مرحوم حاج احمد آقا هم ارتباط داشتیم؛ اما با مرحوم حاج آقا مصطفی بیشتر مرتبط بودیم. ایشان شخصیت علمی بسیار بزرگی بود. شخصیتی بود که حضرت امام با آن عظمتی که داشت در روز وفاتش فرمودند: «مصطفی امید آینده اسلام بود». مرحوم حاج احمدآقا شخصیت سیاسی قوی داشت و همیشه همراه و مشاور حضرت امام بود.

در پایان اگر نکته یا خاطرة خاصی از حضرت امام به یاد دارید، آن را به عنوان حُسن ختام گفت‎وگو بیان بفرمایید.

 حضرت امام قدس سره می‎فرمودند: «عالم محضر خداست.» طلاب و فضلای حوزه باید باورشان بشود که عالم محضر خداست. اگر این باور برای ما حاصل بشود، کوشش می‎کنیم که به وظیفة شرعی خودمان عمل کنیم و به این و آن توجه نکنیم. همة ما موظف هستیم که طبق وظیفة شرعی زندگی کنیم. جایگاه حضرت امام برای ما جایگاه امیرالمؤمنین علیه‎السلام بود. آن در سیرة حضرت امام علی علیه‎السلام خوانده بودیم، آن را به رای العین در شخصیت امام یافتیم. 

مأموران بعثی یک بار حاج آقا مصطفی را دستگیر کردند و به بغداد فرستادند. ایشان انسان عادی نبود، بلکه خمینی دوم بود. یک شبی در مسجد خضراء فاتحه‎ای بود که حضرت امام در آن شرکت کردند. در آن مراسم یک آقایی سر برد پیش گوش امام و گفت: «آقا مصطفی را چرا به بغداد بردند؟» امام در پاسخ به او فرمودند: «مطمئن باشید در آنجا علیه شما حرفی نخواهد گفت».

در پایان لازم می‎دانم مطلبی را درباره حاج سید حسن خمینی عرض کنم.

خداوند متعال به ایشان عنایت کرد و استعداد خاصی داد که این استعداد و توانایی در کمتر کسی دیده می‎شود. ایشان هم نوه حضرت امام خمینی(ره) و هم نوة مرحوم آیت‎الله سلطانی طباطبایی است. بحمدالله تا الان توانسته است به خوبی خود و جایگاه حضرت امام را حفظ کند.

ایشان به نوعی جانشین حضرت امام محسوب می‎شود و باید تلاش کند رفتار و منش خود را عیناً با شخصیت امام تطبیق بدهد. از عجایب روزگار است که چنین شخصیتی را با این همه توانایی علمی در مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت نکردند؛ در حالی که در میان اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری پنج نفر هم مانند حاج سید حسن خمینی پیدا نمی‎شوند.





  تعداد بازديدها: 86


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اختصاصی: 30 فراز جاودان غدیریه
فراز بیست وهفتم "به اهتمام خانم شیرین نوشیروان"
واکنش سی‌ان‌ان به اظهارات ترامپ: اگر روحانی دوست داشتنی است پس چرا او را مستبد خواند؟
فرانس 24: برخلاف ترامپ،روحانی ایران رایک عضومسئول جامعه جهانی نشان داد
اسکای نیوز: ترامپ آمریکا را در مسیر انزوا قرار داده است
تحلیل «العربی الجدید» از واکنش مقام های ایران به حمله تروریستی اهواز:
تهران چگونه به ابوظبی و ریاض پاسخ خواهد داد؟ / حمله تروریستی اهواز، روابط ایران و عربستان را به کدام سو می‌برد؟
با اشاره به اتهام دست داشتن آمریکا در حادثه تروریستی اهواز؛
متیس: نباید ایران این گونه با ما درگیر شود / خرد و خونسردی حرف اول را خواهد زد
رئیس جمهور روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل:
برای گفت‌و‌گو، نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست/ سازمان ملل یکی از ادارات ِدولت آمریکا نیست/ از تحریم دست بردارید و به تکفیر پایان دهید/ بنای جنگ با هیچ کشوری را نداشته و نداریم/ به میز مذاکره‌ای که خودتان برهم زدید، بازگردید
یادداشتی از: محمد رجایی نژاد
بررسی یک تصوّر قدیمی: آیا امام(س) جنگ را «نعمت» می دانست؟
یادداشتی از: رشید داودی
انتشار جلد دوم تقریرات درس خارج اصول سید حسن خمینی به قلم سید علی خمینی
اختصاصی: 30 فراز جاودان غدیریه
فراز بیست وششم "به اهتمام خانم شیرین نوشیروان"
وزیر اطلاعات:
بخش عمده‌ای از عوامل حادثه تروریستی اهواز دستگیر شده‌اند/ همه تروریست‌ها را به سزای اعمالشان می‌رسانیم
جزئیات تازه‌ای از حادثه تروریستی اهواز / تروریست ها چه ساعتی و چگونه عملیات خود را آغاز کردند؟
واکنش روحانی به اظهارات مقام آمریکایی درمورد حادثه تروریستی اهواز:
اگر این حادثه نتیجه رفتار ایران است، آیا نباید دولت آمریکا را مسوول حادثه ۱۱ سپتامبر بدانیم؟
کاسه صبر مرم یمن لبریز شد؛اعتراضهای گسترده در مناطق اشغال شده علیه عربستان و امارات
یادداشتی از: روح الله صباغی
بررسی «دفاع مقدس» در صحیفه امام خمینی(س)
در دیدار جمعی از مدیران رسانه‌های آمریکایی؛
رئیس‌جمهور روحانی: ترامپ اقدامات بسیار نادرست خود علیه ملت ایران را اصلاح کند/ محروم کردن ایران از فروش نفت عملی نیست/ اگر روزی آمریکا صادقانه به دنبال جبران و بهبود شرایط باشد، آن زمان درباره مذاکره تصمیم خواهیم گرفت
پزشکیان:
آمریکا راههای تأمین داروی بیماران ایران را بسته است/ نامردی است که بیماری به علت کمبود داروی وارفارین جان خود را از دست بدهد؛
توصیه های آیت الله استادی به نمایندگان
حماقت مشاور
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدوبیست ونهم)
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مدال‌آوران ایران در بازی‌های آسیایی:
گوشمالی سختی به عوامل بزدل حادثه تلخ اهواز خواهیم داد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
یا حسین شهید علیه السلام "اثری عاشورایی از خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی: 30 فراز جاودان غدیریه
فراز بیست وسوم "به اهتمام خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی: 30 فراز جاودان غدیریه
فراز بیست وچهارم "به اهتمام خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی:
عباس (ع) "اثری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی: 30 فراز جاودان غدیریه
فراز بیست ویکم "به اهتمام خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی:
ای تیر کجا چنین شتایان ... آرام "اثری ایینی از خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی: 30 فراز جاودان غدیریه
فراز بیستم "به اهتمام خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی: 30 فراز جاودان غدیریه
فراز بیست ودوم "به اهتمام خانم شیرین نوشیروان"
به اهتمام آقای محمد قربانی
تصاویری تاسوعایی
به اهتمام آقای محمد قربانی
تصویر / یا حسین شهید (ع)
از رئیسی و تتلو تا رسایی و فارس
نگاهی دیگر(قسمت چهارصدوبیست وششم)
به اهتمام: حاج حسن وفایی
شخصیت شمر بن ذی الجوشن
در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) در حرم امام خمینی(س)؛
وزیر اطلاعات: رسیدن به حکومت اسلامی در «عمل» ثابت می‌شود
سانسور 57 ساله و خلاصه کردن زندگی حسین(ع) به نیم‌ روز آخر
پوستر:
شمر امروز را بشناس
اعمال روز عاشورا
قسمت اول
تصاویری از مراسم عزاداری هیئت انصارالخمینی (ره) محرم 1397
قسمت دوم
تصاویری از مراسم عزاداری هیئت انصارالخمینی (ره) محرم 1397
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان
عاشورا مقدس است، اما با تفسیرهای من درآوردی، از آن فاصله گرفتیم
مراسم آیینی سالانه یهودیان در انتقال گناهان انسان به حیوانات (کاپاروت) در شهر قدس/خبرگزاری آلمان


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 6455
تعداد بازدید دیروز: 11449
بازدید کل: 23420822
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.