امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 شهريور 1397 ساعت 17:04:57
مجید انصاری:
لایحه مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص رد نشده است/ تصویب قوانین FATF دست کشورهای اروپایی را برای مواجهه حقوقی با آمریکا باز می گذارد/ این قانون نمی‌تواند مانع از اقدامات ایران در حمایت از گروه‌های مبارز شود/ بهتر نبود مجلس، تعطیلات تابستانی برای خود اعلام نمی‌کرد؟


لایحه مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص رد نشده، بلکه چند مورد مغایرت با سیاست‌های کلی نظام در آن عنوان شده است. در متن نامه‌ای که آیت‌الله هاشمی شاهرودی برای مجلس نوشتند، موارد مغایر با سیاست‌های کلی نظام ذکر شده است. به نظر نمی رسد که این موارد آنچنان مهم باشند و ممکن است برای برخی از آنها، ذکر توضیحی اضافی بسنده کند و مصوبه رفع اشکال شود.

جماران: اخیرا از سوی برخی رسانه‌ها چنین اعلام شد که لایحه FATF از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده، این در حالی ست که دو عضو هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص در اظهارنظرهایی جداگانه با تکذیب این خبر گفتند که تنها یک لایحه از لوایح 4 گانه مربوط به FATF به مجمع ارجاع شده بود که آن نیز از سوی این مجمع رد نشده و تنها در مواردی مغایر با سیاست های کلی نظام تشخیص داده شده که اصلاحش بر عهده مجلس است.

در همین رابطه،  عضو کمیسیون عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار جماران، توضیحات بیشتری درباره این لایحه بیان می‌کند.

لایحه FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع نشده است

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اشاره به ارجاع لایحه FATF  به مجمع تشخیص مصلحت، گفت: این لایحه به مجمع ارجاع نشده، بلکه آنچه ارجاع شده، یکی از لوایح 4گانه مربوط به FATF است. از این‌رو، به کشورهای مختلف توصیه شده که قوانینی را در زمینه‌های مورد نظر تصویب کنند که از جمله این قوانین، قانون مبارزه با پولشویی است.

وی افزود: از دیگر قوانین، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم است. همچنین قوانین دیگری هم توصیه شده  که جمهوری اسلامی در آن زمینه‌ها از قبل قوانینی داشته است. از جمله قانون مربوط به پولشویی که دولت اصلاحیه‌هایی را به توصیه نهاد FATF تقدیم مجلس کرده بود و مجلس نیز مصوباتی را گذرانده است.

اکثریت اعضای هیأت عالی نظارت مجمع، رای بر مغایرت بخش‌هایی از این لایحه با مواردی از سیاست‌های کلی دادند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، این لایحه از حیث انطباق با قوانین کلی مورد بررسی قرار گرفت و در چند مورد، اکثریت اعضای هیأت، رأی بر مغایرت بخش‌هایی از آن با مواردی از سیاست‌های کلی دادند که آن موارد به شورای نگهبان منعکس شده و این شورا نیز به مجلس اعلام کرده که باید موضوع در مجلس مورد اصلاح قرار گیرد. بنابراین، عملکرد هیأت عالی نظارت مجمع با عملکرد شورای عمومی مجمع در رابطه با موارد اختلافی متفاوت است.

وی بیان کرد: اگر لایحه یا طرحی در مجلس مورد اختلاف با شورای نگهبان قرار گیرد و بعد از برگشت آن طرح، نمایندگان بر نظر خود اصرار کنند، موضوع برای داوری نهایی به مجمع می‌آید. مجمع تشخیص نیز یا نظر مجلس را تأیید می‌کند یا بر نظر شورای نگهبان صحّه می‌گذارد. در برخی موارد نیز اتفاق افتاده که مجمع تشخیص دست به اصلاحاتی برده و نظر مجلس را به شرط انجام اصلاح پذیرفته است.

اعضای هیأت عالی نظارت، مسئولیت تطبیق اقدامات مجلس، دولت و قوای مختلف را با سیاست‌های کلی نظام  برعهده دارند

انصاری افزود: در آنجاست که اگر مجمع نظر شورای نگهبان را تایید کند، به معنای ردّ مصوبه مجلس است. اما در مسأله تطبیق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام، در گذشته این کار از سوی شورای عمومی مجمع تشخیص انجام می‌شد، ولی در دوره جدید، رهبر معظم انقلاب این کار را به هیأت منتخبی از مجمع سپردند که کار سریعتر انجام شود.

وی ادامه داد: این هیأت عالی نظارت، مرکب از 15 عضو مجمع تشخیص است. بدین صورت که رئیس و دبیر به علاوه 13 نفر از اعضای مجمع که به انتخاب اعضای مجمع تشخیص رسیدند، مسئولیت تطبیق اقدامات مجلس، دولت و قوای مختلف کشور را با سیاست‌های کلی نظام برعهده دارند. این هیأت تنها بر مصوبات مجلس نظارت نمی کند، بلکه در سایر حوزه‌ها اقدامات، مصوبات و تصمیمات را با سیاست‌های کلی نظام تطبیق می دهند.

لایحه مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص رد نشده

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مساله اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، در هیأت عالی مورد بررسی قرار گرفت. البته نظرات متفاوت بود و برخی اعضا از جمله خود من، مغایرتی در آن مصوبه با سیاست‌های کلی نظام نمی‌دیدیم. اما اکثریت اعضا در چند مورد آن را مغایر تشخیص دادند و ما نیز تابع نظر اکثریت هستیم.

وی بیان کرد: همانطور که آقای دکتر رضایی گفت، این نظر به معنای ردّ لایحه مبارزه با پولشویی نیست، بلکه این نظرات به مجلس می‌روند و مجلس با انجام اصلاحاتی می‌تواند نظر هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص را جلب کند.

انصاری افزود: لایحه مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص رد نشده، بلکه چند مورد مغایرت با سیاست‌های کلی نظام در آن عنوان شده است. در متن نامه‌ای که آیت‌الله هاشمی شاهرودی برای مجلس نوشتند، موارد مغایر با سیاست‌های کلی نظام ذکر شده است. به نظر نمی رسد که این موارد آنچنان مهم باشند و ممکن است برای برخی از آنها، ذکر توضیحی اضافی بسنده کند و مصوبه رفع اشکال شود.

آیا بهتر نبود که مجلس امسال به خاطر رعایت حال مردم و مصالح کشور، تعطیلات تابستانی برای خود اعلام نمی‌کرد؟

وی بیان کرد: در برخی مواردی که مغایر با سیاست‌های کلی خوانده شده، عبارت به صورت مطلق بوده که همان باعث شده تا مغایر با سیاست ها تشخیص داده شود. مواردی که از نگاه اکثریت اعضای هیأت عالی نظارت مجمع، مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته شدند به گونه‌ای نیستند که قابل اصلاح نباشند. لذا ممکن است با حذف یا توضیح و تفسیر یک جمله، اشکالات برطرف شود.

انصاری گفت: مجلس در تعطیلات تابستانی به سر می برد و آیا بهتر نبود که  با این شرایط و اوضاع اقتصادی کشور و شرایطی که دو وزارت‌خانه بدون وزیر هستند و لازم است که رسیدگی به برخی لوایح و مصوبات سریع‌تر انجام شود، مجلس امسال به خاطر رعایت حال مردم و مصالح کشور، تعطیلات تابستانی برای خود اعلام نمی‌کرد؟ گرچه آنها این اقدام را سرکشی به حوزه انتخابیه اعلام کردند، ولی آنچه پیداست نمایندگان مجلس هر هفته و هر ماه در حوزه انتخابیه خود هستند و کار اجرایی هم ندارند.

در شرایط فعلی، حضور نمایندگان در مجلس، کارگشاتر از حضور آنها در حوزه‌های انتخابیه است

نباید بهانه به دست آمریکا و بدخواهان جمهوری اسلامی دهیم

وی افزود: به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، حضور نمایندگان در مجلس، کارگشاتر از حضور آنها در حوزه‌های انتخابیه باشد. با توجه به اینکه مهلت داده شده به ایران از سوی FATF تا 20 روز دیگر به اتمام میرسد، از رئیس مجلس درخواست می‌کنم که هر‌چه سریعتر، کمیسیونی پیرامون بررسی این مسأله تشکیل دهند و اعضای آن کمیسیون به تهران آمده و تشکیل جلسه دهند و هرچه سریعتر این لایحه مورد تصویب قرار گیرد.

این قانون نه می‌تواند مانع از اقدامات ایران در حمایت از گروه‌های مبارز شود و نه هیچ کشوری تمامی اقدامات خود را در قالب این قوانین می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما نباید بهانه به دست آمریکا و بدخواهان جمهوری اسلامی دهیم و در شرایط فعلی که آمریکا در عرصه های سیاسی و حقوقی از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و با رفتاری که در موضوع برجام انجام داده در انزوا قرار دارد و دستش برای توجیه رفتارش خالی است. در چنین شرایطی ما نباید در عرصه حقوقی رفتاری انجام دهیم که به نوعی کمک به ترامپ و حامیان محدودش محسوب شود.

باید در جامعه‌جهانی برخوردی فعال، محکم و مثبت داشته باشیم

وی افزود: ما باید در جامعه‌جهانی برخوردی فعال، محکم و مثبت داشته باشیم. اتفاقاً  قوانینی که مربوط به FATF است، صرف نظر از کاربردش در موضوع اف ای تی اف، راهگشایی ای که می تواند برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد این است که دست کشورهای اروپایی را برای مواجهه حقوقی با آمریکا در موضوع تحریم ایران باز می گذارد؛ ضمن اینکه این قوانین برای کشور ما بسیار مفید هستند.

انصاری در ادامه با اشاره به اینکه ما خود قربانی تروریسم هستیم، گفت: ما باید از هر قانونی که مانع تأمین مالی تروریست ها می‌شود، استقبال کنیم. ما که دنبال شفافیت مالی و سلامت سیستم بانکی کشور هستیم، حتماً با قانون مبارزه با پولشویی نیز مشکلی نداریم و آن را سالها پیش تصویب کردیم. ای کاش ما در مجمع تشخیص، زودتر درباره این مسائل تصمیم می‌گرفتیم و حتی اگر امکانش بود این ایرادات را نمی‌گرفتیم که کشور بتواند سریعتر از محاسن این قوانین در عرصه بین‌المللی برخوردار شود.

این قانون نه می‌تواند مانع از اقدامات ایران در حمایت از گروه‌های مبارز شود و نه هیچ کشوری تمامی اقدامات خود را در قالب این قوانین می‌آورد

وی در پاسخ به این سوال که آیا با تصویب این لوایح حمایت از گروه‌های مبارز در کشورهای اسلامی تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد، گفت: من نمی‌خواهم وارد جزئیات این قوانین شوم، اما اگر زمانی مباحثی حقوقی درباره آنها مطرح شود، نظراتی دارم. جمهوری اسلامی ایران بسیار صریح و روشن، اقدامات بین المللی خود و حمایت‌های خودش را در جاهایی که لازم بوده، انجام داده است. این قانون نه می‌تواند مانع از اقدامات ایران در حمایت از گروه‌های مبارز شود و نه هیچ کشوری تمامی اقدامات خود را در قالب این قوانین می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: از آنجایی که من این لوایح را بررسی کردم، هیچ مشکلی از این بابت در آن وجود ندارد.





  تعداد بازديدها: 2128


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
ساخت مسجد با پول مردم، نشانه متدین بودن شهردار نیست
زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید
برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
آیت‌الله مددی، استاد خارج فقه و اصول:
کشور در خطر است/ به هیچ وجه بحث انقلابی و ضد انقلابی نکنید/ دلار به 61 هزار تومان رسیده؛ دردآور است، بیش از 9 هزار بار پول ما سقوط کرده/ ایرانی مجبور شده با این وضعیت بسازد؛ پول مثل خون است
حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی:
افکار، اندیشه‌ها و سلیقه‌های مختلف را باید به رسمیت بشناسیم
انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم
انتقاد تند وزیر بهداشت روحانی: مگر همه ما مرده‌‌ایم؟
جرات داشته باشید بگویید چرا فردوسی‌پور را کنار گذاشتید + اتهام ده سال پیش
سخنی آموزنده از شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی
دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی
نمودار:
بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1403/1/6
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 33829
تعداد بازدید دیروز: 38925
بازدید کل: 65659866
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.