امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 15 فروردين 1400 ساعت 01:00:53
یادداشتی از: محمد خمیس پور
جای تردید نیست که آیت الله بهجت(ره) ظهور را نزدیک می شمرد اما ...

آنچه نقل شده با فرمایشات آیت الله بهجت(قده) کاملا مغایر است و حتماً در آن خطایی از ناقل یا واسطه رخ داده است. ایشان در همه بیاناتشان هر جا سخن از احتمال نزدیکی ظهور داده اند، احتمال دور بودن آن را نیز مطرح کرده اند و معتقد بودند که مؤمن باید طوری باشد که اگر همین فردا حضرت(عج) ظهور کند آمادگی داشته باشد و اگر ظهور سالها به تأخیر بیفتد باز هم برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

در پی درج یادداشتی به قلم حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش با عنوان: «به بهانه سخنان آقای پناهیان؛ خطر بی دینی در تعیین زمان ظهور » و ذکر خاطره ای از آیت الله گرامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد خمیس پور، از شاگردان حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره)  توضیحاتی ارائه کردند که در پی می آید:

اخیراً در سایت جماران مطلبی غیر صحیح به حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) درباره زمان ظهور امام زمان(عج) نسبت داده شده است که لازم است نادرست بودن آن آشکار گردد. آقای هادی سروش بعد از اینکه تأکید می کند طبق روایت امام صادق(ع) تعیین وقت ظهور و عجله کردن برای آن باطل است، از آقای گرامی نقل می کند که 50 سال قبل، پیشِ آقای بهجت بودم. صحبت ظهور مطرح شد. آقای بهجت گفت: به زودی ظهور محقق می‌شود. گفتم: آقا یقین دارم که به زودی ظهور نمی‌شود. ایشان گفت: به چه دلیل؟ گفتم: چون علائم ظهور محقق نشده است. گفتند همه اینها ممکن است در دوماه محقق شود. گفتم برخی از این شرایط به گونه‌ای نیست که در یک سال دوسال محقق شود.

باید گفت:

اولاً: نخستین بار نیست که این گونه نسبتهای نادرست را به حضرت آیت الله بهجت(قده) نسبت می دهند. حتی در زمان حیات این مجتهد وارسته که از سرامدان علمای شیعه بودند، عده ای چنین شایعاتی را به ایشان نسبت می دادند و حتی پس از انکار آن توسط خود ایشان، باز هم به نشر بیشتر و گسترده تر آن شایعات ـ که گاه عالمانه و عامدانه هم بود ـ ادامه می دادند. ایشان هم به دلیل رعایت تقوای شدید و اصول اخلاقی و شدت فروتنیشان که معهود ایشان بود و بر کسی پوشیده نیست، وظائف دیگر را مهمتر از دفاع از شخصیت خود می دانست و حتی به فرزند خود می فرمود نیاز نیست پاسخ شایعات را بدهید که اگر بخواهید دنبال پاسخ شایعات برویم، باید کارهای مهم دیگر را رها کنیم. البته این مواجهه ایشان وظائف امثال ما را در دفع این شایعات بی پایه دوچندان می کند.

ثانیاً: اگر اینگونه سخنان مصداق توقیت باطل است، برای آیت الله گرامی که سالها شاگرد مرحوم امام(قده) بوده اند و همچنین برای آقای سروش که برای آشنایی با سبک فقهی امام در درس آقای صانعی تلمذ کرده است، مثالهای مستندتر و قریب تری به ذهن برای توقیت باطل و عجله در ظهور ـ بر اساس تعریفی که آقای سروش ارائه می دهد ـ وجود دارد که معلوم نیست چرا آنها را فراموش کرده و به دادن نسبتی نادرست یا نادقیق به حضرت آیت الله بهجت(قده) روی آورده اند. مثلا مرحوم امام(قده) می فرمایند: «تمام دستگاه‌هایی که الآن به کار گرفته شده‌اند در کشور ما - و امیدوارم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا بکند - باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت مهدی - سلام الله علیه.» (صحیفه امام، ج12، ص483)،

«از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.» (صحیفه امام، ج15، ص171)

«وعده دیدار نزدیک است، یاران مژده باد

روز وصلش مى رسد، ایّام هجران مى ‌رود»(دیوان اشعار).

با توجه به این گونه سخنان که از بزرگان و علما صادر شده است معلوم می شود معنای توقیت منهی در روایات چیز دیگری است که اگر آقای سروش کمی دقت می کرد و محققانه تر بحث می کرد آن را متوجه می شد. و برای آن که سخنی را مصداق توقیت بشمارد، ابتدا بر خود لازم می دانست معنای لغوی توقیت را بررسی کند. آنگاه می فهمید که «وَقَّتَ» یعنی حدود دقیق چیزی را تعیین کرد. بنابراین توقیت در مورد زمان ظهور به معنای تعیین دقیق زمان آن است که لازمه چنین تعیینی، قطعی و بدون تردید بودن تحقق ظهور در آن زمان است، مثل اینکه کسی بگوید در فلان روز و فلان وقت و فلان ساعت، حضرت(عج) ظهور می نماید و نه به معنای صرف نزدیک شمردن زمان ظهور و امید داشتن و بشارت دادن به نزدیکی زمان آن.

ثالثاً: جای تردید نیست که حضرت آیت الله العظمی بهجت(قده) ظهور را نزدیک می شمرد و این از امتیازات ایشان است چرا که هر مؤمنی این ویژگی را نسبت به قیام و قیامت که زمان آن بعد از ظهور است دارد: «انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا» (کافران آن را دور می شمارند و ما آن را نزدیک می بینیم)، بلکه این لسان قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است که می فرمایند: «اقتربت الساعه و انشق القمر»(قیامت نزدیک شد و ماه شکافت)، «کل آت قریب»(هر آینده نزدیک است) و «بعثت انا و الساعه کهاتین»( مبعوث شدم در حالی که من و قیامت مانند این دو انگشت به هم نزدیک هستیم) . این صریح سخن امام صادق(ع) است که در مورد زمان ظهور در عین حال که می فرماید «هلکت المحاضیر» (اسبهای چموش و شتاب زده هلاک شدند)، بلافاصله می فرماید «نجا المقربون» (نزدیک شمارندگان نجات یافتند). بنابراین آنچه ایشان به آیت الله گرامی فرموده اند نه تنها توقیت منهی نیست بلکه تقریب مأموربه است!

رابعاً: آنچه نقل شده با فرمایشات آیت الله بهجت(قده) کاملا مغایر است و حتماً در آن خطایی از ناقل یا واسطه رخ داده است. ایشان در همه بیاناتشان هر جا سخن از احتمال نزدیکی ظهور داده اند، احتمال دور بودن آن را نیز مطرح کرده اند و معتقد بودند که مؤمن باید طوری باشد که اگر همین فردا حضرت(عج) ظهور کند آمادگی داشته باشد و اگر ظهور سالها به تأخیر بیفتد باز هم برنامه ریزی لازم را داشته باشد. این مطلب را ایشان بارها و بارها فرموده اند. البته گاهی می شد که شنونده بخشی از سخن ایشان را می گرفت و بخش دیگر را رها می کرد و با نقل ناقص کلام ایشان باعث سوء برداشت دیگران می شد، و یا اساساً مقصود ایشان را نمی فهمید مثل اینکه ایشان به صورت دعائی فرموده باشند: «ان شاء الله ظهور نزدیک است» ـ چنانچه واقعا در زمینه های مختلف معهود ادبیات ایشان بود ـ و مخاطب آن را به صورت اِخباری فهمیده باشد!

در اینجا تعدادی از بیانات ایشان برای روشن شدن مطلب ذکر می شود:

«در زمان ما مثلاً همین فردا را ما یقیناً احتمال می‌دهیم [که ظهور محقق شود]؛ همین فردا خروج سفیانی هم بشود، بعد از چند ساعتی معلوم بشود امام(عج) هم ظهور کرده و اینها باید با هم بجنگند. همین فردا را احتمال می‌دهیم، اما پس‌فردا را هم احتمال می‌دهیم، ماه دیگر را هم احتمال می‌دهیم، سال دیگر را هم احتمال می‌دهیم، سال بعد از آن را هم احتمال می‌دهیم و … ».

«خصوصاً با آن چیزی که به ما فرموده‌اند که «حتی یرجع أکثر القائلین بامامته»[1] (ظهور زمانی است که بیشتر قائلین به امامت حضرت از اعتقاد خود بازگردند). خدا می‌داند فرداست یا چقدر آن‌طرف‌تر است!  بعضی‌ها که در جفر و این‌ها، اطلاعاتی داشت، از کسی که می‌دانست در جفر و این‌ها خیلی اطلاعات دارد، نقل می‌کرده است که او وقتی را می‌گوید که اگر ما به شما بگوییم، همه شما پا می‌شوید و داد و بی‌داد [راه می‌اندازید] که وای! این‌قدر؟! این‌قدر طول می‌کشد؟! طاقت ندارید که بشنوید»

«امر ظهور حضرت(عج) معلوم نیست چند هزار سال طول خواهد کشید، با این همه، می گویند قریب است! خب قیامت هم قریب است، مگر قیامت بعید است؟ «مَثَلُهُ‌ مَثَلُ‌ السَّاعَةِ»، «لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً»، «کَذَبَ‌ الْوَقَّاتُون». ما چه می دانیم؟ نمی شود وقتش را تعیین کرد. خودشان می دانند و خداوند متعال. بله شاید بتوان با زمانیات تعیین کرد، مانند خروج سفیانی. قطعاً قبل از خروج سفیانی نخواهد بود و هر کس چنین ادعایی کند غلط است».

سخنی که ایشان(قده) به سید حسن نصرالله فرموده اند، تکلیف را در مورد چنین نقلیاتی کاملاً مشخص می کند. در زمان حیات ایشان شایعه ای درباره تعیین زمان ظهور از سوی ایشان منتشر شد. سید حسن نصرالله که این نقل را شنیده بود در دیداری که با معظم له داشت، در این باره سؤال می کند و آیت الله العظمی بهجت(قده) در پاسخ می فرمایند:

«هرگز من چنین نمیگویم، و هر کس برای شما از سوی من نقل کرد که من تعیین وقت نمودم و گفتم ظهور فلان سال است اینها همه دروغ است و او را تصدیق نکنید».

خامساً: آنچه آیت الله گرامی می فرمایند مبنی بر اینکه علائم ظهور به نحوی است که نمی تواند در مدت کوتاهی محقق شود مغایر با سخن اهل بیت(علیهم السلام) است. طبق احادیث امامان انسان هر روز باید مترقب حصول فرج باشد. امام صادق(علیه السلام) صراحتاً امر نموده اند که هر صبح و شب توقع ظهور حضرت(عج) را داشته باش: «تَوَقَّعْ‌ أَمْرَ صَاحِبِکَ‌ لَیْلَکَ وَ نَهَارَکَ فَإِنَّ اللَّهَ کُلَّ یَوْمٍ هُوَ فِی شَأْنٍ لَا یَشْغَلُهُ شَأْنٌ عَنْ شَأْن‌» (شب و روز منتظر [ظهور] صاحب خویش(عج) باش که همانا خداوند هر روز در کاری است. هیچ کاری او را از کار دیگر منصرف نمی کند)[2] همچنین حضرت(ع) می فرمایند: «إِذَا أَصْبَحْتَ وَ أَمْسَیْتَ یَوْماً لَا تَرَى‌ فِیهِ‌ إِمَاماً مِنْ آلِ محمّد فَأَحْبِبْ مَنْ کُنْتَ تُحِبُّ وَ أَبْغِضْ مَنْ کُنْتَ تُبْغِضُ وَ وَالِ مَنْ کُنْتَ تُوَالِی وَ انْتَظِرِ الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاء» (اگر روزی صبح کردی یا شبی بر تو گذشت و امامی از آل محمّد(ص) را ندیدی، پس به هر کس پیش از این محبت داشته ای، همچنان محبت داشته باش و هر که را پیش از این مبغوض داشته ای مبغوض بدار و با هر که دوست بوده ای دوست باش و صبح و شام منتظر فرج باش).[3] اگر کسی نسبت به تحقق امری با این عظمت و اهمیت تنها در یک روز، استبعاد کند باید به روایاتی مراجعه کند که به ما گوشزد می کند که تمام امر فرج و مقدمات و لوازمش می تواند در یک روز محقق شود. در روایتی حضرت رسول(ص) قسم یاد می کنند که حتی اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد خدای متعال در همان یک روز تمام امور مقدّر برای حضرت مهدی(عج) را عملی خواهد نمود:

«وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیّاً لَوْ لَمْ‌ یَبْقَ‌ مِنَ‌ الدُّنْیَا إِلَّا یَوْمٌ وَاحِدٌ لَطَوَّلَ اللَّهُ ذَلِکَ الْیَوْمَ حَتَّى یَخْرُجَ فِیهِ وَلَدِیَ الْمَهْدِیُّ فَیَنْزِلَ رُوحُ اللَّهِ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ فَیُصَلِّیَ خَلْفَهُ وَ تُشْرِقَ الْأَرْضُ بِنُورِهِ وَ یَبْلُغَ سُلْطَانُهُ الْمَشْرِقَ وَ الْمَغْرِبَ» (قسم به خدایی که مرا به پیامبری مبعوث کرد، اگر تنها یک روز از دنیا باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی خواهد کرد که فرزندم مهدی(عج) در آن روز قیام کند و روح خدا، عیسی بن مریم(علیهما السلام) فرود آید و پشت سر او نماز بخواند، و زمین به نور او روشن شود و حکومت او شرق و غرب را در بر گیرد)[4] و در روایت دیگری از ایشان(ص) نقل شده است: «الْمَهْدِیُّ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ یُصْلِحُ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ أَمْرَهُ فِی لَیْلَةٍ» (مهدی از ما اهل بیت است. خداوند کار او را در یک شب اصلاح می کند)[5].

حضرت آیت الله بهجت(قده) در سخنی که با آیت الله گرامی داشته اند در واقع می خواستند او را ـ که قرار است صاحب رساله و فتوا نیز بشود ـ بر این نکته متنبه کنند که بر اساس روایات، ما باید احتمال حصول فرج در زمان بسیار اندک را بدهیم. از آقای گرامی توقع نبود به این احادیث توجه نداشته باشد و لذا معظم له در صدد بوده است نگاه آقای گرامی را تعدیل کند و جامعیت بخشد که در عین دوراندیشی، جزء مقربین هم باشد. همانطور که نمی توانیم بگوییم قطعا ظهور امسال رخ می دهد، نمی توانیم بگوییم قطعا امسال رخ نمی دهد. مبنای این سخن نیز احتمال حصول بدا در علائم غیر حتمی است که خود مبانی محکم روایی دارد. آیت الله بهجت(ره) در این باره می فرمایند:

«اگر خبر دهند حضرت(عج) فردا ظهور می‌کند، هیچ استبعاد ندارد. لازمه این مطلب آن است که در بعضی از علایم بَدا صورت می‌گیرد، و بعضی دیگر از علایم حتمی هم مقارن با ظهور آن حضرت(عج) اتفاق می‌افتد».

آنچه گفته شد در تبیین دیدگاه حضرت آیت الله بهجت(قده) برای محقق منصف کفایت می کند.

قم المقدسة ـ محمد خمیس پور

[1]. نک: کمال الدین، ج٢، ص٣٨۵.

[2]. اقبال الأعمال، ج1، ص368.

[3]. الغیبة (نعمانی)، ص158.

[4]. کمال الدین، ج1، ص280.

[5]. کمال الدین، ج1، ص152.





  تعداد بازديدها: 174


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
بازداشت پدر ۵۲ ساله و پسر ۲۲ ساله سازنده کلیپ ساختگی «سیلی به یک روحانی»
سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه درگذشت
تسلیت سید علی اکبر محتشمی پور به سید حسن خمینی
چرا آمریکا چاره ای جز بازگشت به برجام ندارد؟/ پیشنهاد اقتصادی ایران برای دولت بایدن می تواند چه باشد؟/ به چه دلیل باید واسطه ها در مذاکرات حذف شوند؟/ پاسخ مهدی ذاکریان، تحلیل گر مسائل بین الملل
یادداشتی از: مهندس سعید رحیمی
سه آفت مهم تبلیغات دینی در فضای مجازی
آهای مسئولین ...!!
انسولین هست، اما در بازار سیاه و به قیمت 500 هزار تومان!/ انسولین را در خانه هم تحویل می دهند!
پیام وزیر اطلاعات
به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز ششم ماه مبارک رمضان
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
یک دوز حق زندگی
میدل ایست آی:
اسرائیل چگونه با درز دادن اطلاعات مربوط به خرابکاری هایش، می خواهد مذاکرات احیا برجام را نابود کند؟ / نبرد دریایی با ایران چرا به ضرر تل آویو تمام خواهد شد؟
پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام / عراقچی: یک تفاهم جدید در حال شکل گرفتن است / به مرحله ای رسیدیم که طرفین می توانند روی یک متن شروع به کار کنند؛ هیات ایرانی متن مورد نظر خود را ارائه کرده است
واشنگتن پست:
پیام های اعلام پایان حضور آمریکا در افغانستان / خاورمیانه دیگر اولویت اصلی کاخ سفید نیست؛ بایدن خود را از اسرائیل و سعودی دور کرده است
صداوسیما:
رضا کریمی، عامل خرابکاری در نظنز، قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته
رئیس‌جمهور روحانی:
برخی حافظه شان ضعیف شده، روز خرید واکسن از چین را یادمان باشد؛ در تلویزیون اعلام کردند «ما واکسن چینی نمی‌زنیم»؛ نامه‌های پزشکان هست؛ بدانید شما تزلزل ایجاد کردید / وقتی شرایط کرونا سخت می‌شود، هرکس می‌خواهد این را به گردن دیگری بیندازد / نباید در تریبون ها آرامش جامعه برهم زده شود
عضو کلیدی تولید واکسن ایرانی برکت مهاجرت کرده؟
روایتی از چاه تحریم که احمدی نژاد و اصولگرایان برای ایران حفر کردند / رضا نصری توضیح می دهد
شهرداران اهواز و آبادان به دادگاه معرفی می‌شوند
تماشا کنید:
در مسیر هاشمی / سیدحسن خمینی می خواهد «رئیس جمهور ساز» باشد
وزیر آموزش و پرورش:
تلاش می کنیم برای بازگشایی مدارس، فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دهیم
آهای مسئولین ...!!
نسبت به سال ۹۸؛ آمار وزارت صمت: برنج های خارجی در سال ۹۹، ۱۱۳ درصد گران تر شده / افزایش ۴۰ تا ۷۵ درصدی قیمت گوشت و شکر

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
بمناسبت 25 فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری "دو اثر هنرمندانه از خانم شیرین نوشیروان"
رمضان مبارک "اثری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز اول ماه مبارک رمضان
تایید اقدام خرابکارانه در سایت هسته ای نطنز/ علی اکبر صالحی: آژانس اتمی با تروریسم هسته ای برخورد کند
انتقادات صریح جهانگیری از کره جنوبی در حضور نخست وزیر این کشور
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
عوامل نفوذی سایت نطتز
اختصاصی:
روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد " اثری گرافیکی از خانم شیرین نوشیروان"
توصیه های مهم امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان
مراسم انس با قرآن کریم با حضور رهبر انقلاب از طریق ارتباط تصویرى برگزار مى شود
پاسخ حضرت آیت الله سیستانی به پرسش هایی درباره روزه ماه رمضان
متن کامل فتوای حضرت آیت الله سیستانی درباره روزه در شرایط کرونا
اختصاصی:
پنجم رمضان ولادت قاسم ابن الحسن (ع) مبارک "اثری ایینی از خانم شیرین نوشیروان"
تصمیم «قطعی» یادگار امام برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400/ سید یاسر خمینی: رهبر انقلاب از ایشان خواستند در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
جنگ بازی عوامل اسرائیل
جهانگیری:
دستگاهی که مسئولیت جلوگیری از اقدامات دشمن را داشته باید پاسخگو باشد / مردم باید بدانند که منابع، اعتبار و حیثیت کشور خرج چه اقداماتی می‌شود
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛
ربنا؛ تاریخچه یک میراث
یادداشتی از: روزبه علمداری
در حاشیه غیب گویی فارس از رد صلاحیت یادگار امام!/ بجای تعیین تکلیف برای شورای نگهبان، تکلیف خود با امام و رهبری را مشخص کنید
مشروح گفت و گو با سید یاسر خمینی/ جزییات دقیق دیدار یادگار امام با رهبر معظم انقلاب
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز سوم ماه مبارک رمضان


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 19057
تعداد بازدید دیروز: 21585
بازدید کل: 37779402
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.