امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 09 تير 1401 ساعت 01:09:39
در نشستی به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد شهادت دکتر بهشتی؛
مسیح مهاجری: شهید بهشتی هرگز دروغ را در هیچ‌زمینه و اندازه‌ای برنمی‌تابید/ او شخصیتی داشت که حتی در زمان رهبری امام نیز استقلال قوه قضاییه را حفظ کرد؛ اگر رئیس قوه قضاییه استقلال نداشته باشد این قوه هیچ ندارد

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در نشستی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی در کانون توحید گفت: پایه و اساس شخصیت معنوی آیت الله بهشتی را صداقت تشکیل می داد. ایشان هیچ چیزی را برتر از صداقت نمی دانست. آقای بهشتی هرگز دروغ را در هیچ زمینه و اندازه ای برنمی تابید.

به گزارش جماران؛ مسیح مهاجری در چهل و یکمین مراسم سالگرد شهادت آیت الله بهشتی که شب گذشته در کانون توحید برگزار شد، گفت: از اینکه در چهل و یکمین سالگرد فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت سیدالشهدای انقلاب اسلامی، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب بالاخره نوبت رسید به اینکه یکی از اقدامات عملی شهید بهشتی در زمینه معرفی اسلام تراز جهانی صورت بگیرد، خدای بزرگ را شاکرم.

وی افزود: غیر از دو سال کرونایی، جلسات خوبی همیشه برگزار می شد و مسائل مختلفی در ابعاد گوناگون شخصیتی شهید مظلوم آیت الله بهشتی در محافل مختلف گفته می شد. ولی من لااقل سراغ ندارم و اگر بوده هم مطلع نشدم که در مورد بعضی از اقدامات عملی ایشان، از جمله آنچیزی که امروز مورد بحث بنده است، مطالبی گفته شده باشد.

او ادامه داد: قبل از اینکه وارد بحث شوم، درود می فرستم به روح صدیق ارجمند برادر بزرگوار جناب آقای دکتر جواد اژه ای که بر اثر کرونا از میان ما رفتند. ایشان خدمات زیادی برای احیای آثار شهید بزرگوار ما بهشتی داشتند. یک قسمت مربوط به شورای احیای آثار شهید بهشتی بود که خود ایشان و جناب آقای دکتر محمدرضا بهشتی تاسیس کردند و بنده هم در خدمتشان بودم. 

مهاجری گفت: اکثر کتابهایی که در دهه 60 منتشر شد سهم عمده کارهای مربوط به آنها را آقای اژه ای بر عهده داشتند. البته بعدا در ادامه وقتی موسسه ای را هم جناب آقای دکتر سیدعلیرضا بهشتی تاسیس کردند و انتشار آثار شهید مظلوم آیت الله بهشتی را ادامه دادند، بازهم جناب آقای (دکتر جواد) اژه ای سهم مهمی در این کار داشتند و من واقعا غبطه می خورم که چنین نیروی باارزشی را از دست دادیم و اینجا بهترین جا برای یادکردن از ایشان و قدردانی از زحمات اوست. همچنین درود می فرستیم به ارواح طیبه همه شهدای اسلام، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای حزب جمهوری اسلامی که معمولا در این قبیل جلسات بیشتر روی شخصیت شهید مظلوم آیت الله بهشتی تاکید می شود و از این عزیزان کمتر گفته می شود. البته ما هر ساله در روزنامه جمهوری اسلامی، مختصری از زندگی همه این 72 تن را چاپ می کنیم و امسال نیز این کار را انجام خواهیم داد. ولی فکر می کنم خود آنها هم راضی هستند که بیشتر از شهید بهشتی گفته شود برای اینکه مولا و مقتدای آنها و سیدالشهدای انقلاب اسلامی ایران بود. 

مدیرمسئول جمهوری اسلامی گفت: در زمینه برجستگی های شخصیتی شهید مظلوم آیت الله بهشتی، من همیشه روی کلمه مظلوم تکیه می کنم. به دو دلیل اولا امام این عنوان را به ایشان دادند و ثانیا هر کس که با شخصیت آقای بهشتی آشنایی داشته باشد می داند که در اوج مظلومیت به شهادت رسیده است و کسانی که این جنایت را انجام دادند بزرگترین ظلم را در حق ملت ایران و جهان به معنایی که خواهیم گفت، کردند. بنابراین باید این واژه تکرار شود تا نسل ها هم بپرسند که برای چه می گویید مظلوم؟! و برای آنها نیز روشن شود که علت چیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برجسته ترین و جامع ترین علمای حوزه همیشه کسانی بودند که دارای اطلاعاتی در زمینه های علوم معقول و منقول بودند. به این جور افراد در حوزه ها می گفتند جامع المعقول والمنقول. من چون با آقای بهشتی 8 سال تمام کار علمی کردم، از 1350 تا آخر 1357. اطلاع جامع و کاملی از شخصیت علمی ایشان دارم و خدمت شما عرض می کنم که ایشان فراتر از این عنوان بود. چون علاوه بر علوم معقول و منقول، و سایر علوم مطرح در حوزه های علمیه، در علوم روز هم متبحر بود و نه فقط آشنا که صاحبنظر بود. در علوم غربی، فلسفه غربی را هم می دانست و در بسیاری از علومی که شاید در آن مقطع در دانشگاه های ما مطرح نبود، ایشان وقوف داشتند.

مهاجری با بیان اینکه آقای بهشتی در 18 علم مجتهد بود، گفت: ایشان علاوه بر این ها بر سه زبان زنده دنیا مسلط بودند و همین باعث می شد که بتوانند اولا از منابع علمی دنیا به صورت مستقیم استفاده کنند و ثانیا بتوانند خودشان هم برای انتقال مطالب خود به دیگران به زبان های مختلف فعالیت کنند و محدود به زبان فارسی یا محتاج به مترجم که خیلی وقت ها تغییراتی در مطلب می دهد، نباشند. این برجستگی بسیار مهمی است که به لحاظ اطلاع از زبان و مراجعه به متن اصلی می توانستند داشته باشند. جامعه شناسی، روان شناسی، ادیان و مذاهب، اقتصاد، تاریخ عمومی، حقوق، سیاست از رشته های علومی بود که آقای بهشتی در آنها متبحر بودند. 

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی افزود: علاوه بر این ها آقای بهشتی در علوم معقول، به فلسفه و عرفان اسلامی اکتفا نکردند و همانطور که عرض کردم به سراغ فلسفه و عرفان غرب هم رفتند. و جامع ترین فرد زمان خود در علوم بودند. 

وی گفت: در بخش معنوی، پایه و اساس شخصیت معنوی آیت الله بهشتی را صداقت تشکیل می داد. من چون با ایشان خیلی کار کردم و در آن بخش معنوی هم عمد داشتم که از ایشان استفاده کنم این را با تمام وجود لمس کردم که آقای بهشتی هیچ چیزی را برتر از صداقت نمی دانست. کسانی که با آقای بهشتی زیستند و با ایشان آشنایی داشتند این را می دانند که آقای بهشتی هیچ گاه دروغ را در هیچ زمینه و اندازه ای برنمی تابید و صداقت را اصل اساسی و مهم اعتماد به دوستان و همکاران و هر کس دیگری می دانستند. 

مهاجری ادامه داد: ما آن زمان نمی دانستیم که چرا آقای بهشتی تا این اندازه روی صداقت تاکید می کنند. حالا الان که دروغ را به عنوان اصل می بینیم و دغل را پایه می بینیم و صداقت را تبعید شده می بینیم، می فهمم که آقای بهشتی چرا تا این اندازه روی صداقت تکیه می کردند.

وی افزود: این جمله هم از ایشان است که فرمودند مسئولان را بر اساس اولین معیار یعنی صداقت انتخاب کنید و همین طور این جمله که خداوندا شاهد و گواه باش که در طول این مدت همواره در حدی که می توانسته نظر ما در کارها دخالت داشته باشد، در پی آن بوده ایم که صادق ترین، مخلص ترین و خدوم ترین ها را به مردم معرفی کنیم و آنها سر کار بیایند و اگر در مواردی خلاف این بوده است، صادقانه می گوییم فقط و فقط اشتباه کرده بودیم و درست نشناخته بودیم.  خود همین هم نشانه صداقت است که ما یک زمانی کسی را بر سر کار گمارده و بعد بفهمیم اشتباه کرده ایم و به اشتباه خود اعتراف کنیم. امروز اما اعتراف به اشتباه اصلا وجود ندارد. بزرگترین کارهای خلافی را هم که انجام دهند، اعترافی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عبادت، خودسازی، تهذیب نفس، صفا، صمیمیت، خدمت به مردم، وفای به عهد و تمام بخش های دیگر معنوی که در وجود آقای بهشتی بود از نظر بنده منشاءش صفا و صمیمیت بود. 

او ادامه داد: ایشان با خدا صفا می کرد. همیشه نماز را اول وقت می خواندند. صدای اذان که بلند می شد بدون لحظه ای درنگ کارها را کنار می گذاشتند و به سراغ نماز می رفتند. نماز ظهر را بدون مستحبات می خواندند و می گفتند که مابقی حق کارمان است. نماز عصر را هم برای بعد از جلسات می گذاشتند. یک مرتبه من جسارت کردم و به ایشان گفتم آقا شما نماز عصر را که نمی خوانید یادتان نمی رود؟ یک نگاه عجیبی به من کردند و گفتند نه مگر آدم نماز هم یادش می رود؟ 

مهاجری گفت: آقای بهشتی خودش همیشه به آنچه می گفت، عمل می کرد. مانند امیرالمومنین(ع) که گفته اند هر وقت هر چه را گفته ام قبلش به آن عمل کرده ام. 

این یار شهید بهشتی گفت: معتقدم آقای بهشتی به فوز عظیم رسید نه فقط با شهادت بلکه با صداقت. صداقتی که شهادت را هم نصیب آقای بهشتی کرد و واقعا هم خدا از او راضی است و هم او از خدا. 

وی گفت: آقای بهشتی حتی یک دقیقه وقت خود را تلف نمی کرد. این را من در جلسات مختلف عمومی و خصوصی از آقای بهشتی دیدم. نظم هم جان مایه همه توفیقات عملی ایشان بود. تربیت دانش آموزان در قم با تاسیس مدرسه دین و دانش و طلاب مدرسه حقانی که چون زیاد به آنها اشاره شده، صحبت زیادی درباره شان نمی کنم. 

اما بد نیست به این اشاره کنم که آقای مهدوی کنی نیز در تهران از اول انقلاب در دانشگاه امام صادق(ع) کارهایی انجام دادند و حالا آقای بهشتی کارشان درست بود. منتها بعد از رفتن ایشان افسار برخی کارها از دست دررفت. 

وی ادامه داد: امروز مدیریت کشور با دانشجویان امام صادق(ع) و مدرسه حقانی است. یعنی رئیس جمهور از مدرسه حقانی است. رئیس قوه قضاییه نیز از مدرسه حقانی است و وزرا و بسیاری از مدیران نیز از دانشگاه امام صادق هستند. من قضاوت نمی کنم که این مساله بد یا خوب است؟ قضاوت با شما. 

مهاجری گفت: آقای بهشتی اقدامات خوبی در مدرسه حقانی انجام دادند تا زمانی که بودند ولی بعد از ایشان اتفاقات دیگری افتاد و امروز همانطور که عرض کردم مدیریت کشور دست فارغ التحصیلان امام صادق(ع) و مدرسه حقانی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تربیت مدیران برجسته مدنظر آقای بهشتی بود. ایشان به من می گفت باید در حزب سالانه حداقل ۲۰۰ نفر را برای مدیریت تربیت کنیم.

مهاجری با اشاره به اقدامات شهید بهشتی در قوه قضاییه گفت: بازسازی قوه قضاییه کار خوبی بود که آقای بهشتی شروع کردند ولی شهادت نگذاشت که ادامه دهند. تفاوت آقای بهشتی با بقیه کسانی که رئیس قوه قضاییه شدند یا هستند، با احترامی که به همه این عزیزان می گذارم این بود که قوه قضاییه تنها با یک چیز می تواند خوب اداره شود، اگر آن چیز را داشته باشد همه چیز دارد و آن استقلال است. 

وی افزود: آقای بهشتی شخصیتی داشت که حتی در زمان رهبری امام هم استقلال خود را از دست نمی داد. اگر رئیس قوه قضاییه استقلال نداشته باشد، این قوه هیچ ندارد و به جایی نخواهد رسید. برجای گذاشتن دو میراث مهم به عنوان چراغ راهی برای مردم، یکی سخنان راهبردی و بسیار راهگشای ایشان است که در فضای مجازی مطرح است و همین طور کارهای ساخته شده بر مبنای صداقت است نه بر مبنای دروغ و دغلی که در خیلی از جاها مطرح است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در کانون توحید گفت: تدوین قانون اساسی یکی از اقدامات آقای بهشتی برای معرفی اسلام در تراز جهانی بود. ایشان معتقد بود که باید قانون اساسی به گونه ای باشد که سایر کشورها برای حکمرانی از آن الگو بگیرند. البته قانون اساسی در سال 1368 دچار بازنگری شد که در برخی موارد به ویژه در بخش اقتصادی و حکمرانی دستکاری های خوبی صورت نگرفت. در عمل هم معلوم شد که نواقصی دارد. یک نکته دیگر هم درباره قانون اساسی اینکه، به بعضی از اصول این قانون اصلا عمل نشد. یعنی یا مغفول واقع شد یا بعضی از اصول عامدا دور زده شدند. اگر به این قانون به درستی عمل می شد ما یک حکمرانی بی نظیر قابل عرضه به دنیا داشتیم، امروز نظام جمهوری اسلامی قابل عرضه نیست به این دلیل که به قانون اساسی عمل نشد. 

او ابراز عقیده کرد: سال گذشته من مصاحبه ای درباره حزب جمهوری اسلامی داشتم که یک سوالش این بود اگر آقای بهشتی الان در میان ما بود چه می کرد؟، من گفتم در حصر بود. اگر بود در حصر بود برای اینکه برنمی تابید مسائلی را که امروز در جامعه وجود دارد. ولی اگر بودند اولین کار ایشان این بود که با شجاعت و صراحت، قانون اساسی را به ریل واقعی برمی گرداندند تا شایسته معرفی اسلام تراز جهانی باشد. 

مهاجری در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد:  از نگاه من، قانون اساسی بزرگترین کار آقای بهشتی بود و اگر قرار است ما به عنوان میراث داران شهید مظلوم آیت الله بهشتی کاری کنیم که قدردانی از آقای بهشتی باشد، باید کشور را به جایی برسانیم که همان قانون اساسی مورد نظر آقای بهشتی حتما به اجرا درآید و نواقصش هم برطرف شود تا خواسته ایشان که معرفی اسلام از این طریق در سطح جهانی بود، برآورده شود.





  تعداد بازديدها: 1206


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
یادداشتی از: محسن هاشمی رفسنجانی
واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع/ ۱۸ فرودگاه معین حج هستند
بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگلهای کشور نابود شده است
اردن کمک به صهیونیست‌‌ها را تائید کرد
جلسه نماینده اسرائیل با منافقین درپی حمله ایران
جزئیات اعزام حج عمره از ۳ اردیبهشت
۱۲ سوال جدی درباره پرونده حجت الاسلام کاظم صدیقی
این که در زندگی مردم چه رخ خواهد داد برای دولت اهمیت ندارد
علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
خرمشهر تا باران پهپاد و موشکی
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
براساس آمار تورم مسکن از بهار 1400 تا بهار 1402؛
جهش 2 ساله قیمت مسکن؛ آمارهای استانی چه می‌گوید؟
یادداشت:
تنها راه تامین ثبات در منطقه
نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
7 نکته درباره حمله تلافی جویانه ایران و احتمالات بعدی
نتیجه جنگ احتمالی ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟
یادداشتی از: روزبه علمداری
سخنی با مدعی العموم

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
خبر مهم پلیس راهور؛ جرائم رانندگی تا ۵۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حجت الاسلام حسن روحانی اولین بار از عنوان امام خمینی استفاده کرد
دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
توصیه‌ مهم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
در مصلای امام خمینی (ره)
متن خطبه‌های نماز عید فطر توسط مقام معظم رهبری
عکس دیده نشده از شهید زاهدی در کنار شهیدان سلیمانی و مغنیه
جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی
۹ مبنای فقهی برای اثبات اول ماه قمری
حامی لایحه عفاف و حجاب: فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می شود
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
پلیس: طرح عفاف و حجاب از شنبه (26 فروردین) با جدیت بیشتر اجرا می شود
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
آیا باز چیزی هست و آیا چیز دیگری می‌خواهید؟!


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5374
تعداد بازدید دیروز: 37776
بازدید کل: 66489816
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.