امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 18 مرداد 1401 ساعت 23:56:07
شام غریبان در دارالزهرا(س)؛
آیت‌الله سروش محلاتی: امنیت جمهوری اسلامی به برکت فداکاری شهدای عزیز است/ ای کاش آن روحیه، صفا، اخلاص و اعتقاد به درستی به نسل بعد منتقل می‌شد/ مبادا ما با خون شهدا تجارت کنیم/ اسلام هرگز اجازه سکوت در برابر ظالم را نمی‌دهد

آیت الله سروش محلاتی استاد حوزه علمیه گفت: امر به معروف و نهی از منکر سطوح مختلفی دارد اما آنچه که در سیره امام حسین(ع) اتفاق افتاد، مبنای حرکت حضرت بود و منجر به شهادت حضرت شد و واقعه کربلا اتفاق افتاد کدام نوع بود؟ در بیانات اباعبدالله(ع) هست و تحلیلی نیست که ما به نهضت امام حسین(ع) سنجاق کنیم. ما از یک طرف لباس سیاه را در عزای حسین بن علی(ع) به تن کرده ایم و از طرف دیگر فرهنگ اموی در تخطئه حسین بن علی(ع) را پذیرفتیم. فرهنگ بنی امیه به ذهن ما نفوذ پیدا کرد و آنها هیچ مشکلی با لباس سیاه و عزاداری ها نداشته اند و ندارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حکومت های فاسد و دیکتاتور بیش از همه نسبت به سرنوشت خودشان نگرانی دارند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر سطوح مختلفی دارد اما آنچه که در سیره امام حسین(ع) اتفاق افتاد، مبنای حرکت حضرت بود و منجر به شهادت حضرت شد و واقعه کربلا اتفاق افتاد کدام نوع بود؟ در بیانات اباعبدالله(ع) هست و تحلیلی نیست که ما به نهضت امام حسین(ع) سنجاق کنیم. ما از یک طرف لباس سیاه را در عزای حسین بن علی(ع) به تن کرده ایم و از طرف دیگر فرهنگ اموی در تخطئه حسین بن علی(ع) را پذیرفتیم. فرهنگ بنی امیه به ذهن ما نفوذ پیدا کرد و آنها هیچ مشکلی با لباس سیاه و عزاداری ها نداشته اند و ندارند.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله محمد سروش محلاتی در مراسم شام غریبان دارالزهرا(س) گفت: توجه نسبت به حرم امام حسین(ع) در طول تاریخ رو به افزایش بوده است تا امروز که عظمت حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای همه ما روشن است. در عرض تکریم پیکر اباعبدالله(ع) که تکریم شد و می شود، پیام ها چه وضعی پیدا کرده و هم اینک در میان ما چه موقعیتی دارد؟ آیا همان اعتنا و اهتمامی که ما مردم نسبت به آن حرم، که محل پیکرها است، داریم، نسبت به پیام هایی صادر شده توسط آن حضرت وجود دارد؟ آیا حقیقت آن پیام ها مانده و در میان ما شناخته شده است یا آن پیام ها دچار تحریف و دگرگونی شده، یا به فراموشی سپرده شده است؟

استاد حوزه علمیه افزود: اولا توجه داشته باشید که بعد از واقعه عاشورا دو تحلیل متفاوت درباره این واقعه ارائه می شد. تحلیل اول مستند به بیانات خود امام حسین(ع) و تحلیل دوم مستند بود به آنچه دستگاه حکومت برای مردم ارائه می کرد. بین این دو از همان روز واقعه و حتی قبل از آن، کاملا تفاوت بود. اما آنچه که خود امام حسین(ع) به صراحت می فرمود در کلمات حضرت انعکاس پیدا کرده است. حضرت می فرمود جدّم خاتم انبیاء(ص) فرموده است که ما وظیفه داریم در برابر سلطان جائر مقاومت کنیم. ما این پیام ها را ضمیمه به نهضت نمی کنیم. در متن این نهضت و قیام این پیام ها وجود دارد و استخراج می شود.

وی یادآور شد: به ازای این حرکت که پیام ها را از متن واقعه می گیرد، یک حرکت دیگر برای تحریف این پیام ها به وجود آمد. این حرکت دوم از طرف دستگاه حکومت است که در برابر حسین بن علی(ع) قرار گرفته و هرگز نمی خواهد این پیام واقعی و حقیقی به گوش مردم برسد. اینجا تحریف ها، دروغ ها و فریب ها درباره این واقعه ارائه و به خورد مردم داده می شود. محور اصلی در آنچه که دستگاه حکومت جائر ارائه می کند این است که حسین بن علی(ع) علیه حکومت قیام و شورش کرد و قیام و شورش علیه حکومت به معنای بر هم زدن امنیت جامعه است و ایجاد هرج و مرج و ناامنی جرم بزرگی است و هرکس دست به چنین اقدامی بزند به عنوان اینکه اختلاف در جامعه اسلامی به وجود می آورد باید با او مقابله کرد.

حکومت های فاسد و دیکتاتور بیش از همه نسبت به سرنوشت خودشان نگرانی دارند

سروش محلاتی تأکید کرد: حکومت های فاسد و دیکتاتور بیش از همه نسبت به سرنوشت خودشان نگرانی دارند و از هر حرکت و نشست و برخاستی می ترسند. هنوز معاویه زنده بود و قیام امام حسین(ع) هم مطرح نبود که معاویه درباره ارتباطات امام حسین(ع) می گوید از فتنه بپرهیز؛ برای اینکه اختلاف به وجود نیاید همه باید تابع و تسلیم ما باشند. حضرت در پاسخ او فرمودند من فتنه گر هستم؟! نگران فتنه من هستی؟! من فتنه ای در این عالم بزرگ تر از حکومت تو سراغ ندارم. بعد حضرت فرمود اگر من بنا داشته باشم به میدان بیایم، می آیم.

وی ادامه داد: بعد از واقعه، کسانی که تحت تأثیر این تفکر اموی بودند همین تحلیل را به جامعه ارائه می دادند که حسین بن علی(ع) نظم جامعه و وحدت را بر هم زده است. می گفتند ما نمی گوییم یزید آدم خوبی بوده ولی نباید نظام اجتماعی را به هرج و مرج و بی نظمی تبدیل کرد. اینها حکومت نباید تضعیف شود و نتیجه این تضعیف برای دشمنان است و لذا هرچه در داخل می بینیم نباید چیزی بگوییم تا زبان خارجی ها دراز نشود. شوکت یزید را باید حفظ کرد که اقتدار همه مسلمانان به شوکت یزید است. همه فسادها و منکرات را فراموش کنید به این شوکت، عظمت و اقتدار سیاسی فکر کنید.

نگاه امام حسین(ع) می گوید شوکت دردی از مسلمانان و اسلام دوا نمی کند

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: نگاه امام حسین(ع) می گوید شوکت دردی از مسلمانان و اسلام دوا نمی کند و حکومت باید مبتنی بر عدالت باشد. البته باید این شوکت و اقتدار را برای حفظ عدالت، حفظ کرد و در غیر این صورت حفظ نظام موضوعیت ندارد. ولی نگاه دوم می گوید ارزش اول برای ما اقتدار و حفظ این قدرت است. حسین بن علی(ع) هم کشته شود و زندان ها هم از افراد بی گناه پر شود، مشکلی نیست.

وی افزود: در فرهنگ تشیع، که ما افتخار می کنیم به این فرهنگ وابسته هستیم و از آن ارتزاق می کنیم، آیا جا به جایی بین این دو تعبیر اتفاق نیفتاده است؟! یعنی ما از نگاه امام حسین(ع) به نگاه معاویه نرسیده ایم؟! آیا ما نگفته ایم امر به معروف و نهی از منکر ارزش دارد اما این ارزش و تکلیف در سطح وظایفی است که مسلمانان نسبت به همدیگر دارند اما در سطح حکومت باید ملاحظه کرد تا تضعیف نظام اتفاق نیفتد؟! اگر شخصی مشکلی در پوشش و لباس داشته باشد یک منکر است و باید با او مقابله کرد ولی اگر احیانا منکرات در طبقات بالا اتفاق بیفتد، تکلیف این جامعه چه می شود؟ حرفی باید زد یا نباید زد؟ چیزی که در حرکت امام حسین(ع) است، امر به معروف و نهی از منکر حکمرانان بود.

سروش محلاتی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر سطوح مختلفی دارد اما آنچه که در سیره امام حسین(ع) اتفاق افتاد، مبنای حرکت حضرت بود و منجر به شهادت حضرت شد و واقعه کربلا اتفاق افتاد کدام نوع بود؟ در بیانات اباعبدالله(ع) هست و تحلیلی نیست که ما به نهضت امام حسین(ع) سنجاق کنیم. ما از یک طرف لباس سیاه را در عزای حسین بن علی(ع) به تن کرده ایم و از طرف دیگر فرهنگ اموی در تخطئه حسین بن علی(ع) را پذیرفتیم. فرهنگ بنی امیه به ذهن ما نفوذ پیدا کرد و آنها هیچ مشکلی با لباس سیاه و عزاداری ها نداشته اند و ندارند.

بین چیزی که اسلام و متفکرین اسلامی می گویند با چیزی که به ذهنیت عمومی جامعه القاء شده و می شود، فاصله است

وی افزود: در زمان صفویه و قاجاریه هم عزاداری امام حسین(ع) با قوّت برگزار می شد اما وقتی صحبت از این شد که ما ناچار هستیم بین «عدالت» یا «امنیت» یک گزینه را انتخاب کنیم، ما گفتیم از عدالت صرف نظر می کنیم تا امنیت را حفظ کنیم و معنایش این بود که چون ارزش اول برای ما امنیت است هر جنایتی اتفاق بیفتد باید لب فرو ببندیم چون اگر اعتراض کنیم هرج و مرج اتفاق می افتد. این پیام ها کاملا معکوس دریافت شده است.

استاد حوزه علمیه گفت: بین چیزی که اسلام و متفکرین اسلامی می گویند با چیزی که به ذهنیت عمومی جامعه القاء شده و می شود، فاصله است. یک سری آثار در دهه های اخیر به نام اسلام و دین نوشته شده که ممکن است تحت تأثیر فضا و سیاست باشد. من اینها را به عنوان منبع به شما معرفی نمی کنم. اما منابع قبلی که تحت تأثیر این هیجانات نیست. مثل المیزان علامه طباطبایی می گوید اسلام که روحش احیای حق و نابود کردن باطل است هرگز اجازه نمی دهد فرمانروایان ظالم که تظاهر به ظلم دارند سلطه پیدا کنند و اسلام هرگز اجازه سکوت در برابر آنها را نمی دهد.

وی افزود: امام حسین(ع) گفت اگر حقیقت اسلام نباشد، برای چه باید پوست را نگه داریم؟ پوست گردویی که مغز نداشته باشد را می سوزانند. در درک پیام نهضت امام حسین(ع) برخی از ما در برخی از ادوار تاریخی دچار این مشکل شده ایم که همان فکر بنی امیه که ایجاد نظم و حفظ ظاهر مهمتر است را در پس ذهنمان می پذیریم. برای کسی که امام حسین(ع) را پذیرفته و این تحلیل را هم می خواهد ضمیمه کند، یک تعارض است و باید فکری برای برون رفت از این تعارض داشته باشد.

سروش محلاتی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) خرده پیام هایی هم دارد، تصریح کرد: امام حسین(ع) خودش حرکت می کند و نیرو به کوفه اعزام نمی کند. مردم دعوت می کنند، او نیرو به شهرها مختلف اعزام نمی کند. صبح روز عاشورا که شمر پشت خیمه های امام حسین(ع) آمد و شروع به فحاشی کرد، حضرت فرمودند من شروع کننده به جنگ نیستم. باید تکلیف اینها معلوم شود که در منظومه فکری که از عاشورا داریم کجا قرار دارند.

وی تأکید کرد: تا حالا یک امام حسین(ع) و یک پرچم و خیمه داشته ایم که کل جامعه شیعی را پوشش می داد و همه مردم زیر این پرچم جمع می شدند. مشکل بعدی که دارد اتفاق می افتد این است که این پیام را تجزیه می کنیم و هرکسی برای خودش انتخاب و گروهی را سازمان دهی می کند و آنچه که باید وسیله الفت و نزدیکی ما شود، دارد زمینه های تفرقه اش به وجود می آید؛ و این یک خطر جدید است. ما بزرگانی داشته و داریم که نسبت به قصه امام حسین(ع) کوچک هستند و اگر هنری داشته باشند این است که قدمی در آن مسیر بردارند.

امروز امنیتی که جمهوری اسلامی دارد به برکت فداکاری شهدای عزیز است

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز امنیتی که جمهوری اسلامی دارد به برکت فداکاری شهدای عزیز است و هرچه تجلیل بیشتر شود بهتر است، و ای کاش آن روحیه، صفا، اخلاص و اعتقادی که در این شهدای عزیز وجود داشت به درستی به نسل بعد منتقل می شد. ولی به معنای این نیست که خود شهید دارای مکتب فکری است؛ انسان بزرگواری است که بر اساس این مکتب عمل کرده است. برای شهید مدرس و شهید بهشتی کسی پایان نامه نمی نویسد ولی برای برخی شهدا ده ها پایان نامه حوزوی هست. ما داریم دچار یک توهم نسبت به این مسیر می شود. باید پیام امام حسین(ع) را گرفت و حرکت کرد. همه کسانی که در بارور شدن این پیام تلاش کرده اند را باید استفاده و تقدیر کرد ولی این شیوه درست است؟! من نمی دانم پایان این روش ها چیست؟ حقیقتی که شهدا از ما می خواهند این است؟!

وی تأکید کرد: شهدا علامت ها و تابلوهایی هستند که ما را در مسیر حسین بن علی(ع) هدایت می کنند. البته خود حسین بن علی(ع) هم یک مجاهد فی سبیل الله است و او هم نقشه ارائه می کند. مبادا ما با خون شهدا تجارت کنیم که این خطرناک ترین کار و اگر اتفاق بیفتد یک فاجعه است. نام، پیام و زندگی شهید مقدس است اما مقدس بودن به معنای این نیست که بر سر این ارزش ها معامله ای صورت بگیرد. همه ما دلداده این نظام هستیم و اگر کمترین خدشه ای بر آن وارد شود انگار بر قلب ما وارد شده و ما می خواهیم این نظام پاک و منزّه باشد، همان گونه که سربازان اولیه، رهبر و شهدایش چنین نیتی را در سر داشته اند.





  تعداد بازديدها: 1112


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی به مناسبت قهرمانی در آسیا
پرتویی از کلام امام (ره)
نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
فرشاد مومنی: دولت از انجام تعهدات خود طفره می رود
کمی با سازوکار حیرت‌انگیز و معجزه‌وار بینایی و چشمان خود آشنا شوید
افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر ضدایرانی بیشتری را تصویب کرد
زیباترین مسجد جهان
وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
پناهیان: مساله حجاب با ساخت ۲ تا سریال قابل حل است/ باید نیروهایمان را برای پولدار شدن تربیت کنیم/ حق نداریم از نظر اقتصادی گدا باشیم
انتقاد روزنامه اطلاعات از کتمان تخلف چای دبش، حضور صدیقی درنمازجمعه، راه اندازی دوباره گشت ارشاد و.../عشق یکطرفه نمی‌شود؛ مسئولین هم مردم را دوست
معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:
به محضِ اینکه صهیونیست‌‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد
بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
جایزه خوش خدمتی پادشاه اردن
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
یادداشتی از: محسن هاشمی رفسنجانی
واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
خبر مهم پلیس راهور؛ جرائم رانندگی تا ۵۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کند
در مراسم بزرگداشت شهدای حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق؛
سیدحسن نصرالله: رهبر انقلاب و مسئولین ایرانی تصمیم قاطع گرفته‌اند که پاسخ ایران به اسرائیل مستقیم باشد
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
توصیه‌ مهم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حجت الاسلام حسن روحانی اولین بار از عنوان امام خمینی استفاده کرد
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
در مصلای امام خمینی (ره)
متن خطبه‌های نماز عید فطر توسط مقام معظم رهبری
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی
۹ مبنای فقهی برای اثبات اول ماه قمری
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
آیا باز چیزی هست و آیا چیز دیگری می‌خواهید؟!
حامی لایحه عفاف و حجاب: فردی که قانون حجاب را رعایت نکند، از سفر خارجی محروم می شود
پلیس: طرح عفاف و حجاب از شنبه (26 فروردین) با جدیت بیشتر اجرا می شود
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری
دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 22623
تعداد بازدید دیروز: 43178
بازدید کل: 66550243
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.