امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 12 خرداد 1398 ساعت 22:58:10
عباس عبدی:
حاکمیت راه را بر خارج‌نشینان نبندد

حکومت وقتی راه را برای بازگشت آنها ببندد، توجه ندارد که آنها بیش از پیش رادیکال و ضد حکومت می‌شوند. البته این صورت عام قضیه است، نه در مورد تک‌تک افراد. این یکی از اشتباهات سیستم است که هر چه آنها را بیشتر دفع می‌کند و با آنها برخورد تند می‌کند، به‌جای آنکه آنها را متعادل‌تر کند، تندتر می‌کند.

اگر به 10 سال پیش بازگردیم، تعبیر «اپوزیسیون خارج‌نشین» ما را بیشتر به یاد برنامه‌های طنز صداوسیما می‌اندازد. برنامه‌هایی که در آن شخصیت‌هایی عجیب و غریب، هر از چندگاهی با وعده بازگشت به ایران در آینده کوتاه‌مدت موجبات خنده و شادی عموم جامعه ایران را فراهم می‌کردند.

ظرفیت راهبردی ایران
ایرنا نوشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه سیاسی ایران پس از انقلاب، عدم برخورداری از اپوزیسیون مشروع و منسجم بوده است. با این حال، برخی مقاطع زمانی ماهیت و واقعیت این جریان‌های مختلف سیاسی را نمایان می‌کند. چه مجاهدین خلق و منافقین چپ‌گرای دهه شصتی، چه سلطنت‌طلبان دهه هفتادی، و چه جمهوری‌خواهان دهه نودی که هر یک سعی داشتند تا در اوج دوره حیاتشان، شعارهایی جذاب و ادعاهایی زیبا مطرح کنند، در بزنگاه‌های تاریخی اصالت خود را نشان داده‌اند. از همکاری با صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران، ترورهای کور و بمب‌گذاری‌های ناجوانمردانه تا دفاع از حمله نظامی به ایران و به ارمغان آوردن دموکراسی خیالی با چکمه نظامیان آمریکا. با این وجود، نمی‌توان تأثیر نیروهای سیاسی یا رسانه‌های خارج از کشور را نادیده انگاشت.

خارج‌نشینانی که برانداز نیستند
پس از وقایع سال ۸۸، تعدادی از سیاسیون که تا پیش از این در فضای سیاست رسمی ایران تنفس می‌کردند، به دلایل مختلف از ایران خارج شدند. با فروکش کردن حوادث این دوره و با عمده شدن تهدید نیروهای خارجی، عمده این نیروها به همراه طیفی از روشنفکران، نویسندگان و فعالان رسانه‌های خارجی، علی‌رغم انتشار دیدگاه‌های انتقادی خود، به تدریج در یک نقطه همگرا شده‌اند: ضدجنگ بودن و دفاع از ثبات ایران! شاید یکی از ملموس‌ترین واکنش‌ها به چنین اتفاقی، تغییر کادر مدیریتی و تغییر سیاست‌های خبری شبکه فارسی BBC در اواسط سال ۹۶ بود. وضعیتی که به‌وضوح در چشم کارشناسان رسانه و مخاطب عمومی نمایانده می‌شد. کنار رفتن نیروهای با گرایش اصلاح‌جویانه و به دنبال آن تقویت جایگاه براندازان و جنگ طلبان در کادر سیاست‌گذار این شبکه، نشان از جدی بودن تقویت گرایش ضدجنگ و حامی حفظ حیات جمهوری اسلامی در اتمسفر نیروهای خارج‌نشین، و واکنش حامیان مالی رسانه‌های خارجی بود؛ وضعیتی که می‌توان آن را «نواصلاح‌طلبی» خواند. این وضعیت سبب شد تصویری که این شبکه تا پیش از آن به‌عنوان یک شبکه خبری حرفه‌ای و در ظاهر بی‌طرف ارائه می‌داد، از میان برود. در کنار آن افزایش چشم‌گیر اخبار زرد و مبتذل این شبکه نیز نشان از افول نسبی این رسانه است.

از مهاجرانی تا گنجی
شرایط کنونی، مواجهه واقعی و شناخت از نزدیک نیروهای برانداز هم حتماً در شکل‌گیری این گرایش در میان نیروهای خارج از کشور مؤثر بوده است. افرادی همچون «عطاالله مهاجرانی» با حضور در شبکه‌های خارجی در سال‌های اخیر به مقابله جدی در برابر براندازان وابسته برخاسته‌اند. حتی روزنامه‌نگارانی همچون «اکبر گنجی» که از جمله منتقدان و مخالفانی است که در دوره حضور در ایران تجربه زندان هم داشت، با انتشار مواضع ضد جنگ، مرزبندی خود با براندازان را نشان داده است.

چندی پیش هم «عبدالکریم سروش» در یک سخنرانی که به شکل گسترده‌ای بازتاب داشت، موضع خود در این مورد را روشن کرد. طیفی از روشنفکران سکولار که در دهه شصت و هفتاد از کشور خارج شده‌اند، همچون «فرخ نگهدار» و «مسعود بهنود» نیز چنین وضعیتی دارند. در کنار این چهره‌های شناخته شده، بسیاری از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای نیز مرزبندی خود را با راست‌های افراطی که از نفت دولت سعودی بهره برده و در سال‌های اخیر نیز برخی اسناد آن منتشر شده است، نشان داده‌اند. به نظر می‌رسد بسیاری از همین جنگ‌طلبان خارج‌نشین نیز از سر اجبار معیشت تن به ابراز این مواضع داده‌اند.

ضد جنگ بودن، معیار دسته‌بندی نیروها
عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در همین خصوص در گفت‌وگو با ایرناپلاس می‌گوید: «طبقه‌بندی یک امر قراردادی است. بر حسب مورد، گروه‌ها را طبقه‌بندی می‌کنند. مثلاً زنان از مردان یا کودکان از بزرگسالان و افراد سالم از بیمار هر کدام به فراخور وضعیت، از یکدیگر جدا می‌شوند. در شرایط امروز، طبعاً یکی از مسائل مهم و ضروری که می‌توان بر اساس آن افراد و گروه‌ها را طبقه‌بندی کنیم، موضعشان درخصوص خطر و تنشی است که در منطقه بین ایران و آمریکا وجود دارد. بنابراین ضدجنگ بودن و دفاع از ثبات ایران می‌تواند یک وجه ممیزه جدی میان نیروها در شرایط کنونی باشد».

تنوع نیروهای خارج‌نشین
وی درخصوص چگونگی دسته‌بندی این نیروها افزود: «نیروهایی که در خارج از کشور هستند تنوع زیادی دارند. من البته از همه آنها اطلاعات دقیق و ریز ندارم، چون خیلی مسائلشان را پیگیری نمی‌کنم. بعضی از آنها به دلایل عادی در خارج حضور دارند و طبعاً اگر برگردند هم نباید مشکل خاصی داشته باشند. بعضی هم در خارج تبدیل به یک کنشگر عمده سیاسی شده‌اند، حالا با هر نوع گرایشی. بعضی هم قبلاً در ایران مسائل جزئی یا حادی داشته‌اند که تصمیم به خروج قانونی یا غیر قانونی از کشور گرفتند و به گمانم فعلاً هم باز نمی‌گردند.»

عبدی در ادامه گفت: «مذهبی – غیرمذهبی، چپ – راست، مستقل – وابسته و… معیارهایی هستند که می‌توان بر این اساس آنها را طبقه‌بندی کرد. بنابراین طبقه‌بندی این نیروها بر اساس نیاز و کاربردی است که داریم. امروز این تقسیم‌بندی «جنگ طلب – ضد جنگ»، نسبت به جهت‌گیری‌های دیگر کاربردی‌تر شده است.»

تشتت و اختناق حاکم بر فضای ایرانیان خارج
این فعال سیاسی درخصوص تشتت این افراد و درگیری‌های موجود در بین خارج‌نشینان معتقد است: «یکی از دلایلی که آنها خودشان با خودشان بیشتر مخالفت می‌کنند، تجربه ملموسی است که از یکدیگر دارند؛ از استبداد رأیی که برخی از آنان دارند و فضای بسته‌ای که درون خودشان ایجاد می‌کنند. من مواردی را می‌شناسم که خیلی صریح می‌گویند ما چیزهایی را می‌خواهیم اینجا بگوییم، ولی به‌شدت می‌ترسیم که روی ما فشار بیاورند و ما را از زندگی ساقط کنند. لذا در چنین فضایی امکان این نیست که به تفاهم برسند.»

چرا خارج‌نشینان آلترناتیو نیستند؟
وی ادامه داد: «دلیل دیگر این وضعیت این است که شرایط ایران به‌گونه‌ای است که اکثریت قریب به‌اتفاق و بخش عمده‌ای از آلترناتیوها و اپوزیسیون می‌توانند در داخل کشور زندگی کنند و حضور داشته باشند. بنابراین هیچ دلیلی ندارد که نیروهای فرعی‌تر بخواهند داعیه آلترناتیوی داشته باشند.»

حاکمیت نباید راه را بر خارج‌نشینان ببندد
این پژوهشگر و روزنامه‌نگار در خصوص نوع برخورد سیستم قضائی و امنیتی کشور با این نیروها و لزوم برخورد منطقی با آنها گفت: «یکی از اشتباهاتی که در حکومت صورت می‌گیرد، بی‌توجهی به نیروهای خارج از کشور است. حکومت وقتی راه را برای بازگشت آنها ببندد، توجه ندارد که آنها بیش از پیش رادیکال و ضد حکومت می‌شوند. البته این صورت عام قضیه است، نه در مورد تک‌تک افراد. این یکی از اشتباهات سیستم است که هر چه آنها را بیشتر دفع می‌کند و با آنها برخورد تند می‌کند، به‌جای آنکه آنها را متعادل‌تر کند، تندتر می‌کند. بنابراین بهترین کار این است که راهی برای بازگشت آنها وجود داشته باشد. مثلاً بگویند اتهاماتی که مربوط به پنج سال پیش به قبل است را رسیدگی نمی‌کنیم.»

عبدی افزود: «یکی از پیشنهادهایی که شده بود و خیلی هم اهمیت داشت، این بود که یک هفته برای کسانی که نزدیکان و عزیزانشان فوت می‌کنند، فرجه بدهند که بیایند و برگردند. هیچ‌کسی هم حق ندارد صحبتی کند و فرد ضمانت شده بیاید و برگردد. نمی‌شود که افراد تا سی، چهل سال به کشور نیایند. به لحاظ حقوقی هم در قانون جزا داریم که پرونده‌ها پس از مدت مشخصی مختومه می‌شوند.»





  تعداد بازديدها: 247


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از:غلامرضا بنی اسدی:
پناهیان و ماجرای «واعظ غیر متعظ»
" نشنال اینترست":
سیاست فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است
پناهیان و ایده «پول‌ها را جمع کنیم تا به جیب صهیونیست‌ها نرود» / پس از حوزه علمیه، «دبیرستان» پناهیان هم از راه رسید / «دبیرستان» پناهیان چقدر درآمد خواهد داشت؟ / از شهریه ۱۰ میلیونی «دبیرستان» تا برنامه ریزی برای تاسیس «دبستان» / آیا مدافع شفاف بودن آرای نمایندگان، درمورد فعالیت‌های اقتصادی خود شفاف‌سازی می‌کند؟
هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به زائران اربعین/ داروهای ممنوعه کدام است؟
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
ابوذر زمان؛ فریادگر آزادی و اتحاد و همدلی:
یادداشت:
تفرقه افکنی از تریبون نماز جمعه و سرمایه‌ای که به خطر می‌افتد
موسوی تبریزی:
حرف‌های برخی از مداحان در شأن دین و ائمه نیست
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وششم)
داستان ظهوری که ریشه در آموزه های شیعی ندارد.
گزارش تصویری از مراسم شام غریبان در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
از سوی رئیس دفتر ایشان صورت گرفت؛
تشریح نقش آیت‌الله العظمی سیستانی در عرصه مذهبی و سیاسی
گزارش تصویری از مراسم روز عاشورا در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل و پنجم)
دید موسی یک شبانی را به راه
به همت آقای حاج حسن وفایی
سخنانی گهر بار از امام سجاد علیه السلام
توییت کرد؛
واکنش محمود صادقی به اظهارات پناهیان
یادداشتی از: سید سراج الدین موسوی*
دعایی و ما ادراک ما دعایی؟
گزارش تصویری از مراسم شب دهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/18
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وچهارم)
امیدهای عاشورایی
در مراسم شب عاشورای حرم امام(س)؛
وزیر اطلاعات: برای حفظ حکومت اسلامی هم نباید مرتکب خلاف شرع شد
در کانون توحید تهران مطرح کرد؛
فلسفه قیام عاشورا از نگاه داود فیرحی/ چرا امام حسین(ع) به «بازگشت به سنت» اصرار دارد؟
گزارش تصویری از خاتمه ی مراسم شب نهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/17

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
نامه ای زیبا از سوی پروردگار به همه انسان ها
چگونگی به شهادت رسیدن حضرت عباس(س)
گزارش تصویری از مراسم شب دهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/18
در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) حرم امام خمینی(س)؛
مجید انصاری: امروز انقلاب اسلامی در دو راهی «عزت» «و ذلت» قرار گرفته است/ دشمنان تلاش نکنند بین دولت و ملت ما تفرقه ایجاد کنند
گزارش تصویری از خاتمه ی مراسم شب نهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/17
یادداشتی از: عبدالزهرا شاهرودی
در حاشیه دستور رییس قوه قضاییه: سخنی با اصولگرایان
حادثه در کربلا چندین کشته و زخمی برجای گذاشت/ یک دیوار بتنی مقابل حسینیه تهرانی فرو ریخت
در کانون توحید تهران مطرح کرد؛
فلسفه قیام عاشورا از نگاه داود فیرحی/ چرا امام حسین(ع) به «بازگشت به سنت» اصرار دارد؟
علی مطهری:
روحانیت در بیان برخی تحریفات وارد شده به قیام عاشورا شجاعت لازم را ندارد/ عزاداری‌های ما به نحو درستی انجام نمی‌شود
پاسخ آشنا به سخنان پناهیان در مورد روحانی:
به خاطر رقابت‌های سیاسی شب‌های‌ محرم را حرام نکنیم / خود را حسین و دیگران را یزید نامگذاری‌نکنیم
سروش محلاتی:
اختیارات، توام با پاسخگویی و مسئولیت پذیری باشد/ آن روز است که دیگر خودسری نخواهیم داشت
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وچهارم)
امیدهای عاشورایی
توسط آقای سعید رحیمی
تصاویری گرافیکی از مراسم عزاداری در هیئت انصارالخمینی(ره)
در مراسم شب عاشورای حرم امام(س)؛
وزیر اطلاعات: برای حفظ حکومت اسلامی هم نباید مرتکب خلاف شرع شد
«صحیح است، صحیح است»؛
راه‌پیمایانِ تاسوعا وعاشورای سال 57 تهران و قطعنامۀ 17 ماده‌ای
«تبعیض» یک درد مشترک
چرا در قفس هیچ‏ کسی «کرکس» نیست‏
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل و پنجم)
دید موسی یک شبانی را به راه
یادداشتی از: سید سراج الدین موسوی*
دعایی و ما ادراک ما دعایی؟
گزارش تصویری از مراسم شام غریبان در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
گزارش تصویری از مراسم روز عاشورا در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 3600
تعداد بازدید دیروز: 10297
بازدید کل: 28779466
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.