امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 27 بهمن 1398 ساعت 22:04:53
قند خون و روش‌هایی موثر برای حفظ سطوح سالم آن

کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و استفاده از سبزیجات کامل، غلات کامل، لوبیاها، مغزدانه ها و گوشت های با کیفیت بالا و ماهی به جای آنها، یک اقدام مهم برای حفظ سطح متعادل قند خون بدن است.

در حالت عادی، گلوکز یا قند خون در تولید سلول نقش دارد و به عنوان سوخت برای تمام سلول ها عمل می کند. میزان بیش از حد آن می تواند در بلند مدت برای بدن مضر باشد و به بیماری های خطرناکی مانند دیابت و همچنین پیش دیابت که مقدمه ای برای دیابت کامل است، منجر شود.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "مدیکال دیلی"، خوشبختانه، بیماری هایی ماند دیابت از طریق حفظ سطوح سالم قند خون قابل پیشگیری هستند. از جمله روش های موثر برای مدیریت و حفظ سطوح سالم قند خون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به حداقل رساندن مصرف غذاهای فرآوری شده

کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و استفاده از سبزیجات کامل، غلات کامل، لوبیاها، مغزدانه ها و گوشت های با کیفیت بالا و ماهی به جای آنها، یک اقدام مهم برای حفظ سطح متعادل قند خون بدن است.

احتمالا نمی توان به طور کامل از مصرف غذاهای بسته بندی و فرآوری شده پرهیز کرد. از این رو، بهترین گزینه انتخاب محصولاتی است که در تولید آنها از مواد کامل مانند مغزدانه ها و میوه های خشک استفاده شده است.

زمانی که قصد دارید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید باید به بار گلیسمی آن توجه داشته باشید زیرا می تواند به افزایش ناگهانی قند خون منجر شود، به ویژه زمانی که میوه خشک و غلات کامل مصرف می کنید.

مصرف فیبر، پروتئین و چربی های سالم

فیبر - از آنجایی که فیبر گوارش کربوهیدرات ها و جذب قند را کند می کند، بهتر است در رژیم غذایی خود برای مدیریت سطوح قند خون به میزان زیاد از آن استفاده کنید. میوه ها، غلات کامل و سبزیجات غیر نشاسته ای گزینه های خوبی برای دریافت فیبر و کاهش سطوح قند خون هستند. از جمله منابع غذایی خوب و سرشار از فیبر می توان به سبزیجات برگدار، جوانه های بروکسل، بروکلی، کنگر فرنگی، لوبیاها، عدس، نخود فرنگی، آووکادو، دانه های کدو تنبل و جو دوسر اشاره کرد.

پروتئین - یک صبحانه سرشار از پروتئین روش خوبی برای آغاز روز است. همانند فیبر، پروتئین به کنترل ترشح انسولین در بدن کمک می کند، و آهنگ افزایش سطوح قند خون پس از یک وعده غذایی را کند کرده و احساس سیری را بهتر از هر ماده مغذی دیگر تقویت می کند. از غذاهای سرشار از پروتئین می توان به ماهی، گوشت گاو تغذیه شده با علف، مرغ، تخم مرغ و برخی منابع گیاهی مانند لوبیاها و سویا اشاره کرد.

چربی های سالم - چربی های سالم یا غیر اشباع نه تنها از افزایش ناگهانی قند خون پیشگیری می کنند، بلکه مقاومت به انسولین را نیز بهبود می بخشند. در مقابل، چربی های پالایش شده و روغن های گیاهی فرآوری شده خطر التهاب ناشی از افزایش قند خون را افزایش می دهند، از این رو، باید از مصرف آنها پرهیز کرد. از جمله منابع خوب برای چربی های سالم می توان به مغزدانه ها، آووکادو، ماهی های چرب مانند سالمون و زیتون اشاره کرد.

هر یک از این مواد مغذی به تنهایی می توانند به مدیریت قند خون کمک کنند اما مصرف وعده های غذایی حاوی ترکیبی از آنها نه تنها به ثبات سطوح قند خون کمک می کند، بلکه در مدیریت اشتها نیز نقش دارد. اما به بار گلیسمی توجه داشته باشید زیرا می تواند موجب افزایش قند خون شود.

مصرف غذاهایی سرشار از منیزیم

سبزیجات برگدار، دانه های کدو تنبل، بادام، لوبیا سیاه، شکلات تلخ و آووکادو همگی منابع خوبی برای منیزیم هستند که گفته شده است اهمیت ویژه ای برای مدیریت سطوح قند خون و بهبود حساسیت انسولین دارد. افزون بر این، منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن نقش دارد.

مشخص شده است که غذاهای سرشار از منیزیم در ترکیب با غذاهای سرشار از کروم مانند بروکلی، جو و جو دوسر تاثیرگذاری بیشتری نیز دارند. نتایج یک مطالعه نشان داد که این دو ماده معدنی همراه با هم در مقایسه با زمانی که به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند، کارایی بیشتری در کاهش مقاومت به انسولین دارند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها به واسطه نقش خود در کمک به گوارش شناخته شده هستند، اما آنها در حفظ سطوح سالم قند خون نیز نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان داد دنبال کردن یک رژیم غذایی دش (DASH) و همچنین مصرف غذاهای پروبیوتیک به کاهش سطوح قند خون و A1C منجر شده است. از غذاهای سرشار از پروبیوتیک می توان به ماست ساده، کیمچی و کلم ترش اشاره کرد.

سرکه سیب

در صورت مصرف پیش از غذا و در ترکیب با یک لیوان آب، سرکه سیب می تواند به حفظ سطح سالم قند خون بدن کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که سرکه سیب می تواند به کاهش سطوح قند خون پس از یک وعده غذایی به میزان 50 درصد کمک کند. به نظر می رسد ترکیبی به نام اسید استیک موجود در سرکه سیب آهنگ تبدیل کربوهیدرات ها به قند را کند می کند.

دارچین

دارچین ممکن است یک ابرماده غذایی نباشد اما مقداری از آن می تواند افزون بر عطر و طعم بهتر غذاها به تقویت سلامت انسان نیز کمک کند. برخی پژوهش ها نشان داده اند که دارچین می تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد، از این رو، به حفظ سطوح سالم قند خون کمک می کند.

تغییر در مصرف کربوهیدرات ها

کاهش مصرف کربوهیدرات ها می تواند به متعادل شدن سطوح قند خون کمک کند. استفاده از منابع غذایی کامل سرشار از فیبر مانند غلات کامل، سیب زمینی شیرین و میوه ها که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیز هستند به جای کربوهیدرات های پالایش شده ای مانند نان و پاستای سفید توصیه شده است. همانند مورد غذاهای فرآوری شده، باید به بار گلیسمی کربوهیدارت های مصرفی خود توجه داشته باشید.

مصرف وعده های غذایی بزرگ‌تر در اوایل روز

هرچه زمان بیشتری از روز می گذرد، بدن نسبت به انسولین مقاوم‌تر می شود و یک شام سنگین می تواند به افزایش چشمگیر قند خون منجر شود. بر همین اساس، مصرف وعده های غذایی بزرگ‌تر در اوایل روز و یک شام سبک حداقل سه ساعت پیش از خواب توصیه شده است.

مصرف فراوان آب

نوشیدن آب به کلیه ها در دفع قند خون اضافه از طریق ادرار کمک می کند. نتایج یک مطالعه نشان داد افرادی که آب بیشتری مصرف می کنند با خطر کمتر برای قند خون بالا مواجه هستند.

خواب

کمبود خواب و استرس می تواند موجب افزایش سطوح هورمون کورتیزول و در نتیجه آن افزایش قند خون بدن شود. برای کاهش قند خون بدن، هفت تا نه ساعت خواب شبانه و فعالیت های تسکین دهنده استرس مانند ورزش، یوگا و مدیتیشن را مد نظر قرار دهید.

ورزش

قند خون سوخت مورد نیاز عضلات را تامین می کند که به شما در حفظ سطح سالم قند خون و افزایش حساسیت به انسولین کمک می کند، از این رو، انجام ورزش با شدت متوسط مانند پیاده‌روی سریع و یوگا پیش از تمرینات ورزشی شدید منطقی به نظر می رسد زیرا ورزش با شدت زیاد می تواند افزایش موقتی قند خون را به همراه داشته باشد.





  تعداد بازديدها: 95


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
توصیه های آیت الله قاضی برای بهره برداری بیشتر از ماه شعبان و رمضان المبارک
جزییات ناآرامی در زندان سپیدار اهواز
پیام امام به مناسبت رفراندوم 12 فروردین؛
12 فروردین از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست/ از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و‌‎ ‎‌جمهوری اسلامی پاسداری کنند ‌
در یادداشتی به مناسبت روز «جمهوری اسلامی» مطرح شد؛
عارف: جمهوریت در نگاه امام(ره) یک اصل بنیادین بود/ عده‌ای تلاش کردند جمهوریت نظام را به مسلخ ببرند
آمریکا پایگاه‌های نینوا را تحویل وزارت دفاع عراق داد
وزیر بهداشت:
به نقطه روشنی از کنترل بیماری‌های ویروسی رسیده‌ایم/ دستاوردی جدید به زودی ایران را در رتبه نخست دنیا قرار می‌دهد
یادداشتی از: احمد مسجد جامعی
کرونا و خاتمی‌
یادداشتی از: باقر انصاری*
چالش حریم خصوصی و سلامت عمومی در مبارزه با کرونا
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
ساخت و بهره برداری از دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) در کشور
کرونا و مساله‌ی تصمیم‌گیری در وضعیت بحران
۵ روایت از مواجهه کشور‌های مختلف جهان با کرونا / دو فاکتور «مدیریت سیاسی» و «توانمندی سیستم بهداشتی» کشور‌ها چه تاثیری در مهار کرونا داشته؟ / چرا کره جنوبی و سنگاپور پیشتاز مبارزه با کرونا شدند؟
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت روز جانباز
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت روز پاسدار
پنج پیام تسلیت از سوی وزیر اطلاعات
در جلسه هیات دولت؛
رییس جمهور: شرایط کنونی شرایط مرید جمع کردن و جنگ سیاسی نیست
در پیامی به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت اباالفضل ‌العباس و روز جانباز؛
رهبر معظم انقلاب: شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهیدان زنده‌اید
قدردانی مجدد رهبر معظم انقلاب از مجموعه درمانی کشور در مقابله با کرونا
یادداشتی از: هادی سروش
حوادث تلخ به پای کیست؟
یادداشتی از: محمد علی نادعلی زاده ، به مناسبت روز جانباز؛
به یاد کسانی که سالهاست در قرنطینه اند!
نگاهی به زندگی امام سجاد(ع)/ امام(ع) با چند خلیفه ستمگر همدوره بود؟
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
مرگ نزدیک است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
توطئه کرونا
اطلاعیه تسلیت هیئت انصارالخمینی (ره)
حاج جعفر نگهبان (بزرگ خاندان) دعوت حق را لبیک گفت
سفارش آیت الله بهجت به رهبر انقلاب برای خواندن دعای غریق
اطلاعیه تسلیت هیئت انصارالخمینی (ره)
ام الزوجه ی آقای میکائیل جواهری دعوت حق را لبیک گفت
اطلاعیه تسلیت هیئت انصارالخمینی (ره):
اخوی گرامی برادر ارجمند جناب آقای حاج محمد حسن قائمی به سرای جاودان شتافت
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری
حکمرانی واقعی
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت همسر گرامی حاج محمود لولاچیان
چه کنیم تا روز اول ماه شعبان از درآویختگان به شاخه های طوبی باشیم نه زقوم؟/روزه اول شعبان چه حکمی دارد؟
عصرایران:
دو تصویر از قرنطینه ی کرونایی
تسلیت سید حسن خمینی به حجت الاسلام و المسلمین حسنخانی
شهادت ۴۳ تن از کادر بهداشتی و درمانی کشور در مقابله با کرونا
بهزاد نبوی:
ضد تمام انقلاب ها شده ام نه انقلاب اسلامی/ هیچ‌گاه کمونیست نبوده و نیستم
مرخصی کارمندان، استحقاقی محسوب نمی‌شود
علی مطهری:
وزیر بهداشت دلایل لغو برنامه "پزشکان بدون مرز" را به مردم اعلام کند
یادداشتی از: عباس عبدی
دلقک تمام
یادداشتی از: مصطفی داننده
خطر در کمین است؛ سیزده به در را قرنطینه اعلام کنید
باورهای رایجِ غلط درباره ویروس‌ کرونا چیست؟
سفر پزشکان بدون مرز با هماهنگی وزارت اطلاعات صورت گرفت/ برای هیچ پزشک آمریکایی ویزا صادرنشده است
رفتار مسئولان باعث کاهش اعتماد عمومی شده است /اگر مجلس یازدهم به دنبال دعوا با دولت باشد...
پزشکیان:درگیر دعوای چپ و راست نیستم/مگر مجلس یکدست،هنر است؟
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
صراحت گریزی


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 7467
تعداد بازدید دیروز: 8983
بازدید کل: 30943996
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.