امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 02 فروردين 1399 ساعت 22:39:49
امام خمینی(ره):
روزی شریفتر از روز بعثت نیست

در بخشی از سخنان امام آمده است: «روز بعثت روزى است که خداى تبارک و تعالى، موجود کاملى که از او کاملتر نیست و نمى‌ شود باشد مأمور کرد که تکمیل کند موجودات را.».

جی پلاس، به مناسبت فرا رسیدن مبعث حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) جمعی از مدیران صندوق های قرض الحسنه در بیست و یکم خرداد ماه سال 59 مطابق با عید مبعث در حسینیه جماران به دیدار امام رفتند. ایشان در این دیدار به بیان عظمت مبعث پرداختند که بخش هایی از این سخنرانی در ادامه می آید:

«این عید سعید بزرگ را به همه ملت ایران و تمام مسلمین و شما آقایان حاضر تبریک عرض مى‌ کنم.

زمانها خودشان هیچ مزیتى ندارند بعضى بر بعض؛ زمان یک موجود سارى متحرک است، متعیّن و هیچ فرق ما بین قطعه‌ اى با قطعه‌ اى دیگر نیست. شرافت زمانها یا نحوست زمانها به واسطه قضایایى است که در آنها واقع مى‌ شود. اگر شرافت زمان به واسطه حادثه‌ اى است که در آن زمان واقع مى‌ شود، باید عرض کنم که روز بعثت رسول اکرم در سرتاسر دهر؛ «مِنَ الازَلِ الَى الابَد»، روزى شریفتر از آن نیست؛ براى اینکه حادثه‌ اى بزرگتر از این حادثه اتفاق نیفتاده. حوادث بسیار بزرگ در دنیا اتفاق افتاده است؛ بعثت انبیاى بزرگ، انبیاى اولوا العزم و بسیارى از حوادث بسیار بزرگ، لکن حادثه‌ اى بزرگتر از بعثت رسول اکرم نشده است و تصور هم ندارد که بشود؛ زیرا که، بزرگتر از رسول اکرم در عالمِ وجود نیست غیر از ذات مقدس حق تعالى و حادثه‌ اى بزرگتر از بعثت او هم نیست؛ بعثتى که بعثت «رسول ختمى» است و بزرگترین شخصیتهاى عالم امکان و بزرگترین قوانین الهى. و این حادثه در یک همچو روزى اتفاق افتاده است و این روز را بزرگ کرده است و شریف. و همچو روزى ما دیگر در ازل و ابد نداریم و نخواهیم‌ داشت. لهذا، این روز را بر همه مسلمین و بر همه مستضعفین جهان تبریک عرض مى‌ کنم.»

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به برداشت های مختلف از بعثت اشاره کرده و می فرماید: «از اسلام و بعثت رسول اکرم برداشتهاى مختلفى است به حسب آن چیزهایى که در برداشت‌ کننده موجود است. انسانها مختلفند در دید خودشان و به واسطه اختلاف در دید، اختلاف در برداشتها هم مى‌ شود. برداشت از رسول اکرم به حسب دیدهاى مختلفى که در جهان بوده و هست و خواهد بود مختلف است و برداشت از انسان هم به حسب اختلاف نظرها و اختلاف دیدها مختلف است و برداشت از قرآن هم به حسب همین اختلاف مختلف است و برداشت از احکام اسلام هم و اسلام هم مختلف. هر دیدى محدود به حدود آن کسى است که آن دید را دارد. انسان یک موجودى است محدود؛ لکن قابل حرکت الى غیر متناهى [است‌]. و دید انسانِ موجود محدود است، مگر آنکه دید انسان غیر متناهى باشد. انسان غیر متناهى در کمال، غیر متناهى در جلال و جمال، دید غیر متناهى دارد و آن مى‌ تواند از اسلام و از انسان و از بعثت و از رسول اکرم و از عالم، برداشت صحیح بکند. از انسان بزرگ که گذشت، از انسان کامل که گذشت، تمام دیدهایى که در بشر هست، در انسانها هست، همه محدود است و برداشت صحیح نه از اسلام و نه از قرآن و نه از بعثت و نه از رسول اکرم و نه از انسان به طورى که هست مى‌ توانند برداشت کنند. محدود نمى‌ تواند غیر محدود را در حیطه بیاورد، مگر خودش هم غیر محدود [بشود]. انسانِ کامل غیر محدود، انسان کاملى که در همه صفات غیر محدود است و ظل ذات اقدس الهى است، این مى‌ تواند از اسلام آن طور که هست برداشت کند و از انسان آن طور که هست و از بعثت آن طور که هست و از قرآن آن طور که هست و از عالَم آن طور که هست. دیگران به حسب مراتب وجودشان، به حسب مراتب کمالشان برداشتهایى دارند، لکن محدود است. باید خودشان سِیر بکنند و مراتب کمال را یکى پس از دیگرى به آن برسند و به اندازه کمالى که پیدا مى‌ کنند از این حقایق و مِن‌ جمله بعثت برداشت- به حسب آن مقدار از کمال که دارند- بکنند. رسول خدا- صلّى اللَّه علیه و آله و سلم- انسان کاملى است که در رأس مخروطه این عالَم واقع است. ذات مقدس حق تعالى که غیب است و در عین حال ظاهر است، مستجمع همه کمال به طور غیر متناهى است، در رسول اکرم متجلى است به تمام اسما و صفات و در قرآن متجلى است به تمام اسما و صفات.»

امام خمینی با بیان ماموریت انبیا اضافه می کند: «و روز بعثت روزى است که خداى تبارک و تعالى، موجود کاملى که از او کاملتر نیست و نمى‌ شود باشد مأمور کرد که تکمیل کند موجودات را، انسانها را که ابتداءً یک موجود ضعیف ناقص هست، لکن قابل این است که ترقى کند، انسان را مترقى کند. ابعاد انسان، ابعاد همه عالم است و اسلام براى تربیت انسان در همه ابعاد است. برداشتهاى مختلفى که از اسلام شده است به حسب نظرهاى مختلفى که صاحب نظرها داشتند و بینشى که داشتند، بسیار اختلاف هست و هیچ کدامش نرسیده است به حدى که اسلام را بشناسد یا انسان را بشناسد یا رسول اکرم را بشناسد یا عالَم را بشناسد، همه‌ شان در یک سطح محدود هستند. چه بسا اشخاصى که خیال مى‌ کنند که پیغمبر اکرم که آمده است، یا سایر انبیایى که خداى تبارک و تعالى فرستاده است، براى این است که مردم را از این ظلمها و بى‌ عدالتیها و امثال این نجات بدهد و مأموریت همین است که عدالت ایجاد کند در اجتماع و در افراد و مأموریت به همین قدر بیشتر نیست. چه بسا اشخاصى که اقتصاد را یک مسئله با اهمیتى تلقى مى‌ کنند، مأموریت انبیا را محدود به این بکند، که اینها آمده‌ اند مردم را به یک شکم سیر و یک زندگى رفاه برسانند و همین است مأموریت انبیا. و چه بسا اشخاصى که به حسب دید عرفانى که دارند، بعثت انبیا را محدود مى‌ کنند به اینکه براى بسط معارف الهى است و غیر از این بعثت چیزى نیست. و همین طور فلاسفه یک طور فکر مى‌ کنند. فقهاى اسلام، ... ملتها یک طور فکر مى‌ کنند، روشنفکرها یک طور فکر مى‌ کنند و مؤمنین هم هر کدام به یک نحو فکرى دارند و همه قاصرند از رسیدن به‌ آنچه که هست. این روایتى که وارد شده است: مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ این به ما مى‌ فهماند که انسان آن طور موجودى است که اگر شناخته بشود، شناسایى خدا با این است؛ نسبت به هیچ موجودى این مطلب صادق نیست. ربّ انسان را کسى نمى‌ تواند بشناسد الّا اینکه خودش را بشناسد و خودشناسایى که دنبالش خداشناسى است حاصل نمى‌ شود مگر براى کُلّ اولیاى خدا. و گمان نباید بشود که اسلام آمده است براى اینکه، این دنیا را اداره بکند، یا آمده است فقط براى اینکه مردم را متوجه به آخرت بکند، یا آمده است که مردم را آشناى به معارف الهیه بکند. محدود کردن، هر چه باشد خلاف واقعیت است. انسان غیر محدود است و مربى انسان غیر محدود است و نسخه تربیت انسان که قرآن است غیر محدود است؛ نه محدود به عالَم طبیعت و ماده است، نه محدود به عالَم غیب است، نه محدود به عالَم تجرد است، همه چیز است.»

ایشان همچنین به آیه اقرا باسم ربک اشاره کرده و می افزاید: «مى‌ گویند: اول سوره‌ اى هم که به پیغمبر وارد شده است: اقرأ بِاسْمِ رَبِّکَ نگفته است «اقرأ باسم اللَّه»، نگفته است «اقرأ باسم الناس»، فرموده اقْرأ بِاسْمِ رَبِّکَ؛ یعنى، ربّ رسول؛ یعنى، آنکه تربیت کرده است رسول اکرم را؛ یعنى، خداى تبارک و تعالى به تمام اسما و صفات، با تمام اسما و صفات. اینکه ربّ رسول اکرم است، انسان کامل است. ذات مقدس حق تعالى با تمام اسما و صفات است و اسما و صفات حق تعالى احاطه بر تمام موجودات دارد و با یک تعبیر دیگر همه موجودات ظهور اسما و صفات الهى هستند. و خداى تبارک و تعالى که امر مى‌ فرماید که: اقْرَأ بِاسْمِ رَبِّکَ؛ یعنى، به این اسمى که تمام اسما و صفات در آن است و مربى به تمام معناى تربیت در عالم طبیعت، تربیت در عالَم ماوراى طبیعت، تربیتهاى مناسب با عالَم مجردات، با عالَم جبروت، با تمام عوالم، این ربّ رسول است. و پیغمبر هم مأمور است که قرائت بکند و اول چیزى که به او حسب این‌ روایت امر شده است، امر به قرائت است و تعلیم [و] تربیت. کانّه مى‌ خواهد بفرماید که آن ربّى که ربّ تو است و احاطه به همه موجودات دارد، تو باید قرائت کنى و تربیت کنى مردم را به آن راه، همان ربّ رسول آن هم ربّ رسول خاتم؛ پیغمبر مأمورند که مردم را دعوت کنند به ربّ رسول، به ربّ رسول اکرم و ربّ رسول خاتم. و قرآن براى همین آمده است و اسلام براى همین آمده است که تربیت کند انسانها را که اگر تربیت برایشان نباشد، از همه حیوانات درنده‌تر [و] موذیتر است. انسان یک همچه موجودى است که اگر در تحت تربیت واقع نشود، هیچ حیوانى در عالَم، هیچ موجودى در عالَم به خطرناکى این موجود نیست و به موذیگرى این موجود نیست. همه انبیا که آمدند، براى تربیت این موجودند که اگر سرخود باشد عالَم را به هم مى‌ زند، و مع الأسف انبیا هم موفق نشدند به اینکه مأموریت خودشان را تحقق بدهند.

وَ الْعَصْرِ، انَّ الْانْسانَ لَفى‌ خُسْرٍ؛ عصر هم محتمل است که در این زمان حضرت مهدى- سلام اللَّه علیه- باشد، یا انسان کامل باشد که مصداق بزرگش رسول اکرم و ائمه هدى، و در عصر ما حضرت مهدى- سلام اللَّه علیه- است. قسم به عصاره موجودات عصر؛ فشرده موجودات، اینکه فشرده همه عوالم است، یک نسخه‌ اى است، نسخه تمام عالَم. همه عالَم در این موجود، در این انسان کامل، عصاره است و خدا به این عصاره قسم مى‌ خورد و مى‌ فرماید که: انَّ الْانْسانَ لَفى‌ خُسْرٍ؛ انسان در خسارت است، انسان شقى است. الَّا الَّذینَ امَنُوا؛ یعنى، الّا آن اشخاصى که تحت تربیت واقع شده‌ اند، نه اسلموا، آمنوا؛ مؤمنها، غیر اشخاصى که در تحت تربیت انبیاى عظام واقع شدند و در این زمان در تحت تربیت رسول اکرم واقع شده‌ اند، همه‌ شان خسارت دارند، در زیان و خُسر هستند. مستثنى فقط مؤمنین‌ اند. که مؤمنین البته داراى این صفات هم هستند: وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ این استثناست، ما بقى همه ما دیگر در خسران هستیم. و اسلام آمده است‌ که همه این خسارتمندها را، همه این ناقصها را بیاورد در این جمعیت مؤمنین. اسلام نیامده است که جنگ بکند. اسلام نیامده است که کشورگیرى بکند. نیامده است که فتح بکند. اسلام و سایر ادیان حَقه آمده‌ اند که مردم را از این خسران بیرون کنند و وارد کنند در این حصار ایمان و مع الأسف موفق نشدند. کوشش خودشان را کردند و موفق نشدند الّا مقدارى.

این مقدار از کمال هم که در انسانها در عالَم هست به تبع انبیاست. اگر انبیا نیامده بودند، شاید همه مردم، الّا نادرى، همه‌ شان مثل حیوانات جنگل و بدتر از او به جان هم مى‌ افتادند. حالا هم مى‌ بینید که آنهایى که به این حصار ایمان نزدیکترند از این جنایات دورترند. حالا هم که شما در دادگستریهاى عالم و در محکمه‌ هاى قضایى همه جا مراجعه کنید، مؤمنها پرونده‌ اى اینجا ندارند. پرونده مال آنهایى است که ایمان ندارند.»

امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش پیامبر (ص) برای اینکه همه را مانند علی بن ابیطالب(ع) تربیت کند، اشاره کرده و می فرماید: «پیغمبر غصه مى‌ خورد براى اینکه، دعوت مى‌ کند و اجابت کم مى‌ شود؛ فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَّفْسَکَ. و یکى از غصه‌ هاى انبیا هم همین است که تعلیماتشان را نتوانستند به ثمر برسانند به آن طورى که تعلیم اقتضا مى‌ کند. پیغمبر مى‌ خواست همه مردم را على بن ابی طالب کند ولى نمى‌ شد. و اگر بعثت پیغمبر هیچ ثمره‌ اى نداشت الّا وجود على بن ابی طالب و وجود امام زمان- سلام اللَّه علیه- این هم توفیق بسیار بزرگى بود. اگر خداى تبارک و تعالى، پیغمبر را بعث مى‌ کرد براى ساختن یک همچه انسانهاى کامل، سزاوار بود؛ لکن آنها مى‌ خواستند که همه آن طور بشوند، آن توفیق حاصل نشد. اسلام یک قوانینى است که انسان مى‌ خواهد درست کند. قرآن هم کتاب انسان‌ سازى است، مى‌ خواهد انسان درست کند.

پیغمبر هم از اوّلى که مبعوث شد تا آخر، وقتى که از دنیا تشریف بردند در صدد این بود که آدم درست کند. در فکر این بود. تمام جنگهایى که در اسلام واقع شده براى این بوده است که این جنگلیها و وحشیها را وارد کنند در حصار ایمان، قدرت طلبى تو کار نبوده و لهذا، در سیره نبى اکرم و سایر انبیا و اولیاى بزرگ، حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- اولیاى بزرگ، در سیره آنها مى‌ بینیم که اصل قضیه قدرت طلبى در کار نبوده و اگر براى اداى وظیفه نبود و براى ساختن این انسانها نبود، حتى این خلافت ظاهرى را هم قبول نمى‌ کردند، مى‌ رفتند کنار؛ اما تکلیف بود.»

صحیفه امام؛ ج 12، ص 419-426





  تعداد بازديدها: 69


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
برکت و فضیلت ماه شعبان و توصیه برای استفاده بیشتر از این ماه در کلام آیت الله حق شناس
یادداشتی از: سیدمحمدمهدی شهیدی
آیا شما خودتان هستید؟! توصیه‌هایی برای "خودبودن" و زندگی اصیل
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد
۲ واکسن کرونا، وارد مرحله آزمایش های انسانی شدند / ۶۰ واکسن دیگر در مرحله پیش‌بالینی قرار دارند
چگونه از بیمار مبتلا به کرونا در خانه مراقبت کنیم؟
یادداشتی از: مرتضی باقری
سخنرانی بسیار تکان دهنده شیخ فلسطینی
یک بام و دو هوای رئیس جمهور و تلویزیون؛ کیه؟ کیییه؟ من کجام؟ اینجا کجاست؟
یک بام و دو هوای اصولگرایان سکوت در برابر فتاح، حمله به روحانی
یادداشت جان گری فیلسوف انگلیسی در «نیو استیس من»:
چرا بحران کرونا نقطه عطفی تاریخی است؟
پروفسور محسنیان‌راد:
کرونا آخرین ضربه را به مطبوعات نحیف ایران خواهد زد / با مطبوعات چه کردیم که دیگر اقبال عمومی به آن‌ها وجود ندارد؟ / درد امروز مطبوعات ایران، بسیار عمیق‌تر از فرمان عدم چاپ کاغذی ارشاد به واسطه کرونا است
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
آرتمیس
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
جدید ترین ورودِ گروه فشار به عرصه شریعت !
فتاوی آیت‌الله صانعی در خصوص گرفتن روزه درشرایط شیوع کرونا
صدور چک بانکی در وجه حامل ممنوع می شود/ پشت‌نویسی و ظهرنویسی چک ممنوع
مقام آلمانی آمریکا را به خاطر ضبط محموله ماسک "دزد مدرن" خواند
تست مثبت کرونای 40 نفر در اتوبوسرانی تهران
حریرچی:
ترافیک امروز تهران ما را نگران کرده است
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حاکمیت توسکا
آژانس اتمی 2 دستگاه تشخیص سریع کرونا به ایران می فرستد
پلیس:
دستگیری 111 نفر از اعضای باند پارتی شبانه در شهریار
بعد از قرنطینه چه تغییری می کنیم؟!

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
مرگ نزدیک است
یادداشتی از: هادی سروش
حوادث تلخ به پای کیست؟
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت روز جانباز
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
امید و اعتماد
در پیامی به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت اباالفضل ‌العباس و روز جانباز؛
رهبر معظم انقلاب: شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهیدان زنده‌اید
نگاهی به زندگی امام سجاد(ع)/ امام(ع) با چند خلیفه ستمگر همدوره بود؟
پنج پیام تسلیت از سوی وزیر اطلاعات
توصیه های آیت الله قاضی برای بهره برداری بیشتر از ماه شعبان و رمضان المبارک
پدر و مادر شهیدان فهمیده با فاصله یک ماه به فرزندان شهیدشان پیوستند
قدردانی مجدد رهبر معظم انقلاب از مجموعه درمانی کشور در مقابله با کرونا
وزیر بهداشت:
به نقطه روشنی از کنترل بیماری‌های ویروسی رسیده‌ایم/ دستاوردی جدید به زودی ایران را در رتبه نخست دنیا قرار می‌دهد
پیام تبریک وزیر اطلاعات به مناسبت روز پاسدار
عربستان:
کشورهای اسلامی فعلا برای حج برنامه ریزی نکنند
قلب خاورمیانه در آستانه تحولی جدید
آمریکا از تخلیه پایگاههای نظامی خود در عراق چه هدفی دارد؟ / آیا آمریکا در سودای آغاز جنگی فراگیر در عراق است؟ / آیا کودتای آمریکایی در بغداد در حال برنامه‌ریزی است؟
علیرضا زالی:
عزیمت به تفرجگاهها در ۱۳ فروردین به استقبال مرگ رفتن است
در جلسه هیات دولت؛
رییس جمهور: شرایط کنونی شرایط مرید جمع کردن و جنگ سیاسی نیست
در یادداشتی به مناسبت روز «جمهوری اسلامی» مطرح شد؛
عارف: جمهوریت در نگاه امام(ره) یک اصل بنیادین بود/ عده‌ای تلاش کردند جمهوریت نظام را به مسلخ ببرند
توصیه آیت‌الله العظمی وحید خراسانی برای شب نیمه‌ی شعبان
کمک بزرگ کرونا به ایران در سیزده‌ به در 99
یادداشتی از: مصطفی داننده
وقتی ما هم یک سندروم بی‌قرار داریم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 8376
تعداد بازدید دیروز: 7583
بازدید کل: 30988761
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.