امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 29 دي 1399 ساعت 23:42:50
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
دادخواهی حضرت زهرا(س) از بنیان های حکومت

جماران، حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر رحمت(ص) مورد ظلم قرار گرفتند که سید شرف الدین این گونه گزارش کرده است: «طرفداران علی(ع) و هواخواهان اهل بیت که تعداد آنها از ۲۷۰ نفر تجاوز می‌کرد، حاضر به بیعت با خلیفه نبودند. خلیفه ترسید که چون اهل بیت(ع) درآمد سرشاری از خمس و نخلستان‌های فدک دارند، یک روزی بر او بشورند و لذا در وهله اول تصمیم گرفت دست آنها را تهی نگاه دارد تا قدرت قیام نداشته باشند و دنیاپرستان از اطراف آنها پراکنده شوند.» و خلاصه حق قطعی او را از او ستاندند!

مراحل دادخواهی حضرت زهرا(س):

۱) فرستادن نماینده پیش حاکمیت جهت مطالبه میراث(اعم از فدک و غیر آن) و طرح فدک به عنوان ارث قبل از طرح آن به عنوان نحله و بخشش.

بخاری با سندش در کتاب صحیح، از عایشه نقل می‌کند: «فاطمه چند نفر را فرستاد نزد خلیفه و شکایت از عُمّال او کرد و پیغام داد فدک میراث من است و آنچه از خمس خیبر باقی مانده بهره ما می‌باشد، دستور بده تا فدک را برگردانند.»

او به نمایندگان دختر پیغمبر(ص) گفت: «من از پیغمبر شنیدم که فرمود: نحنُ معاشرَ الانبیاء لا نُورَثْ. یعنی ما جماعت پیغمبران ارث نمی‌گذاریم.» (ج۳ص۴۰)

ابن ابی الحدید معتزلی می‌گوید: «من از این حدیث و جواب خلیفه در شگفتم زیرا فاطمه(س) در احتجاج خود با ابوبکر بر سر فدک گفت: تو وارث پیغمبری یا اهل او؟

وی جواب داد: اهل او.

فاطمه(س) فرمودند: اگر چنین است که اهل او ارث می‌برند این خلاف حدیثی است که از پدرم نقل می‌کنی»(شرح نهج البلاغه ، ج۱۶ ص ۲۱۹)

۲) خطابه غرایی که معروف به خطبه فدکیه است و در مسجد النبی(ص) در روز دهم رحلت پیامبر(ص) ایراد نمود.

وقتی برای فاطمه(س) خبر آوردند که خلیفه در مورد فدک آنچنان گفته، دختر پیغمبر پس از کسب اجازه از علی(ع)، چادر و مقنعه خواست و زنان بنی‌هاشم را خبر کرد و خویشان و نزدیکان را طلبید و به اتفاق همه آنها عازم مسجد شد تا حق مسلّم خود را از غاصبان و دشمنانش طلب کند. در حالی که جمعی از زنان بنی‌هاشم آن مخدّره را همراهی می‌نمودند وارد مسجد گردید و در پشت پرده قرار گرفت… و خطبه خود را آغاز نمود.

۳) دخالت مستقیم و مذاکره با خلیفه.

در شرایطی که عمر، خالد را موظف کرده تا با صد نفر با شمشیرهای برهنه که روی زانو داشتند، در اطراف منبر خلیفه باشند! در این شرایط وقتی خلیفه گفت: چرا مردم از تو دفاع نمی کنند؟

حضرت زهرا(س) با شجاعت فرمودند:«وقتی شمشیر بدستان در اطراف توهستند، چه کسی جرات می‌کند بر سخنان تو ایرادی بگیرد؟!»

آنگاه با نگاه تندی گفت:«من در روز رستاخیز گریبان ترا خواهم گرفت و حق خویش را از تو باز خواهم ستاند، در آن روزی که حاکم خداست و شاهد محمد(ص) است، روزی که ندامت و پشیمانی بی‌فایده خواهد بود، زود است که متوجه شوید، چه کسی را عذاب آخرت خوار وذلیل می‌کند.»

۴) ایراد خطابه قاطع برای زنان مهاجر و انصار.

به تعبیر زیبای نویسنده ای: چشم زنان مدینه که به سیمای رنگ پریده و غمگین حضرت زهرا(س) افتاد، بی اختیار اشک در چشم ها حلقه زد. سرها به زیر افتاد، اشک ها از چشم ها جاری شد ولی هنوز فاطمه زبان به سخن باز نکرده است.

مختصر زمانی گذشت همه محزون و غمگین و ناراحت بودند. سکوت دردناکی فضای حجره را گرفته بود که ناگهان فاطمه(س) نگاهی پرمعنی به اطراف کرد.

در این حال یکی از زنان سکوت مجلس را شکست، عرض کرد:

یا بنت رسول الله کیف أصبحتِ؟ ای دختر رسول خدا(ص)شب را چگونه صبح نمودی؟ حال شما چگونه است؟

حضرت زهرا(س) فرمودند:«أصبحتُ و اللهِ عائفهٌ لِدُنیا کنّ قالیه لرجالکنّ!». «به خدا سوگند صبح کردم در حالی که به دنیای شما بی علاقه هستم و از مردان شما غضبناک»!

۵) مذاکره کوتاه و غضب آلود در بستر شهادت.

هنگامی که آنان به قصد دلجویی نزد آن حضرت آمده بودند و اعلان مراتب غضب و نارضایتی خود از آنان.

جریان از این قرار است که؛ حال حضرت(س) رو به وخامت گذاشت و زنان مدینه، مردان شان را، در مضیقه قرار دادند که به حاکم باید معترض شوند … تا اینکه آنان در مقابل احساسات مردم مدینه قرار گرفتند و خواستند که عواطف مردم را آرام نمایند به فکر افتادند؛ هر طوری شده باید از فاطمه(س) عیادت نمود. و می دانستند زهرا(س) عیادت را ممنوع کرده. اینجا بود که علی(ع) را واسطه کردند.

از اینجا به بعد جنس و سنخ مبارزه حضرت فاطمه(س) متفاوت می شود، که در ظاهر کاری با حکومت و حاکمیت ندارد اما ریشه های حاکمیت را سخت در چالش اعتقادی و سیاسی قرار می دهد، که نمونه ای از آن چنین است:

۶) گریه پشت گریه.

امام صادق(ع) هشت شخصیت را در رأس این گریه کنندگان و جزء«بکّائین» قرار داده، فرمودند: «رَأسَ البَکَّائِینَ ثَمَانِیهً: آدَمُ وَ نُوحُ وَ یعقُوبُ وَ یُوسفُ وَ شُعَیبُ وَ دَاوُدُ وَ فاطمهَ وَ زین العابدین(ع)؛ در رأس گریه کنندگان(عالم) هشت نفر قرار دارند: آدم [برای فراق بهشت] و نوح [ درخواست عذاب برای قومش] و یعقوب [فراق یوسف] و یوسف [فراق پدر] و شعیب [خوف وشوق معنوی] و داود و [حضرت]فاطمه و [امام] زین العابدین.» (خصال صدوق)

در روایت آمده : «أَمَّا فَاطِمَهُ بَکَت عَلی رَسُولِ الله حَتَّی تَأَذَّی بِها أَهلَ المدِینَهِ فَقَالُوا لَها لَقَد آذَیتِنا بِکَثرِه بُکَائِکِ اِمّا أن تَبکِی بِاللَّیلِ وَ اِمّا أَن تبکی بالنهار؛ اما فاطمه(س) آنقدر گریه کرد که مردم مدینه اذیت شدند و شکایت کردند، سپس گفتند: با گریۀ فراوانت، ما را آزار دادی؛ یا روز گریه کن که ما شب را راحت باشیم و یا شب گریه کن که ما روز راحت باشیم (کشف الغمه)

نکته واضح این است که هیچ یک از گریه ها و گریه کنندگان بسان گریه حضرت زهرا(س) نبوده. گریه های فاطمه در عین سوزناک بودن، هدفمند و افشاگرانه بوده است.

و روشن است که آن گریه فقط جنبه عاطفی نداشت لذا حضرت فاطمه(س) در یک نقطه، یا فقط در خانه، مخفیانه گریه نمی کرد بلکه در جاهای مختلفی مانند حرم پیامبر(ص) و قبرستان بقیع و کنار شهدای احد و … می رفت و گریه می کرد.

وصاحب این قلم احتمال می دهد اعتراض مردم بر گریه های فاطمه(س) با تحریک دستگاه خلافت بوده چرا که عرصه سیاسی را بر ایشان بسیار تنگ می کرد.

۷) حضور در کنار شهدای احد و جناب حمزه.

ریاحین الشریعه ازمنابع شیعه و سنی اینگونه گزارش می کند: پس از وفات پیامبر و ناراحتی‌های پی درپی که برای فاطمه پیش آوردند، چندی به قبرستان «احد» می‌رفت با عموی پیامبر حمزه درد دل می‌کرد و عصر برمی گشت و چندی هم در قبرستان بقیع برای پدر گریه می‌کرد و غالباً حسنین(ع) هم در خدمت مادر بودند و شبانگاه به سوی خانه علی(ع) برمی گشت. چندی بدین منوال گذشت بیماری فاطمه(س) شدت پیدا کرد و ناراحتی آن حضرت بیشتر و کم کم ضعف بر حضرتش مستولی گردید به طوری که دیگر نمی‌توانست حرکت کند و در خانه بستری شد.

۸) وصیت معروف آن حضرت مبنی بر عدم رضایت نسبت به شرکت و حضور مخالفان آن حضرت در مراسم پس از شهادت خود و دفن شبانه.

این مسئله در معروف ترین کتب اهل سنت آمده.

مانند بخاری که می نویسد: «فاطمه زهرا، شش ماه پس از رسول خدا(ص) زنده بود، زمانی که از دنیا رفت، شوهرش علی او را شبانه دفن کرد و خلیفه را با خبر نساخت؛ وَعَاشَتْ بَعْدَ النبی صلی الله علیه وسلم سِتَّهَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أَبَا بَکْرٍ وَصَلَّی علیها.»(صحیح . ج۴ ، ۱۵۴۹)

و مانند دینوری که می نویسد:«فاطمه ازخلیفه میراث پدرش را خواست، و او نپذیرفت، قسم خورد که دیگر با آنان سخن نگوید و وصیت کرد که شبانه دفن شود تا آنان در دفن وی حاضر نشوند. ؛ وقد طالبت فاطمه رضی الله عنها أبا بکر رضی الله عنه بمیراث أبیها رسول الله صلی الله علیه وسلم فلما لم یعطها إیاه حلفت لا تکلمه أبدا وأوصت أن تدفن لیلا لئلا یحضرها فدفنت لیلا.»(تأویل مختلف الحدیث، ج١ ، ص ۴٠٠)

راهبرد مهم فاطمه(س) برای بعد از خودش نقطه«صبر» است. اینجاست که فاطمه(س)؛ علی(ع) را سفارش به صبر می کند.

«اى ابا الحسن! همسرم، همانا رسول خدا با من عهد بست و اظهار نمود: من اوّل کسى هستم از اهل بیتش که به او ملحق مى شوم و چاره‌اى از آن نیست، پس تو صبر نما و به قضا و مقدّرات الهى خوشنود باش.قالَتْ علیها السلام : یا ابَاالْحَسَنِ، إنَّ رَسُولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ عَهِدَ إلَىَّ وَ حَدَّثَنى أنّى اَوَّلُ اهْلِهِ لُحُوقا بِهِ وَلا بُدَّ مِنْهُ، فَاصْبِرْ لاِ مْرِاللّهِ تَعالى وَارْضَ بِقَضائِهِ.»

صبر نه تنها یک وصف اخلاقی است و اگر فقط چنین بود که سفارش حضرت فاطمه(س) معنا نداشت! نه، صبر در اینجا یک راهبرد است برای رسیدن به حداقل مطلوب. صبر در اینجا برای این است تا:  اولا، صابون حکومتی که مردم آن را خواسته اند به تن خود ببینند. و برایشان از منع حدیث پیامبر در گفتن و شنیدن تا  حیف و میل بیت المال  و جنگ ها و خونریزی ها ملموس شود، و بعدها از همه بدتر حکومت معاویه را از نزدیک حس کنند.

و ثانیا، در تاریخ احدی نتواند نام علی(ع) را به عنوان برهم زننده اجتماعات و هدایت شورش ها ببیند و نیز نام علی را در انبوهی از ظلم و جنایت و دزدی و آدم کشی و.. پیدا کند.‌  بله علی(ع) باید صبر می کرد و کرد...





  تعداد بازديدها: 2084


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست
اطلاعیه:
برگزاری مراسم احیای لیالی قدر در هیئت انصارالخمینی (ره)
یادداشتی از: آقای مهندس سعید رحیمی
زندگینامه آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی
علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس:
اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی
محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا:
در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟
دهن کجی تل‌آویو به شورای امنیت

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 25116
تعداد بازدید دیروز: 42444
بازدید کل: 65612228
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.