امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 19 فروردين 1400 ساعت 01:19:45
یادداشتی از: محمد خمیس پور
خطر طعن زدن به علماء ربانی، کمتر از توقیت بی‌جا نیست!

در یادداشت پیشین گفته شد که آن عالم بزرگوار (قده) هرگز توقیت نکرده است و هرگاه احتمال نزدیکی ظهور را مطرح کرده، توأمان احتمال دور بودن آن را نیز گوشزد نموده است، اما برخی به‌جای تشکر و دست‌کشیدن از این نسبت نادرست، بدون فحص نسبت ناروای دیگری را به طور ضمنی می‌افزایند و می‌گویند اگر کسی بگوید پیرمردها ظهور را درک می‌کنند توقیت کرده است!

جماران: محمد خمیس‌پور در یادداشتی در پاسخ به یادداشت حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش، با عنوان: «ناروایی پرسش و اظهار نظر درباره زمانِ ظهور و زمانِ قیامت» نوشت:

برخی طوری سخن می‌گویند که گویی آنها طلایه‌دار دیدگاه حرمت و منع توقیتند و دیگران داعیه‌دار جواز آن! حال‌آنکه موضوع منهی بودن تعیین وقت ظهور، اساساً مورد تردید و اختلاف نیست که نیاز به تأکید دوباره آن و استشهاد به آیات متعدد قرآن و بیان تأثیر مخرب آن بر اعتقاد و ایمان باشد، بلکه سخن در نسبت ناروایی است که به عالمی بزرگوار داده می‌شود و نیز در سوء فهم نسبت به معنای توقیت.

در یادداشت پیشین گفته شد که نزدیک شمردن قیام و قیامت، لسان قرآن و حدیث است، اما برخی می‌گویند قرآن نفرموده قیامت نزدیک است بلکه فرموده: «لعل الساعه قریب»، یعنی شاید قیامت نزدیک باشد، درحالی‌که در آیاتی مانند «اقتربت الساعه» (قیامت نزدیک شد) و «نراه قریبا» (قیامت را نزدیک می‌دانیم) سخن از لعلّ و ربما به میان نیامده است و صراحتاً نزدیکی قیامت مطرح شده است. بگذریم از اینکه «لعلّ» خدا با «لعلّ» دیگران فرق دارد چراکه «عسی من الله واجب» (خدا وقتی بگوید احتمالاً یعنی حتماً).

همان‌طور که گفته شد با نظر به مجموع روایات و مطابق با شیوه رفتاری علمای بزرگی چون امام خمینی (ره) مقصود از توقیت منهی، تعیین زمان دقیق است، با این حال برخی می‌گویند توقیت نسبی و عرفی است و شامل زمان مبهم هم می‌شود و اگر کسی بگوید وقتی باران ببارد ظهور محقق می‌شود بازهم توقیت کرده است. باید توجه داشت که در این صورت ده‌ها بلکه صدها روایت در مورد علائم ظهور مصداق توقیت می‌شوند چراکه مفادشان این است که ظهور بعد از رخ‌دادن آن علامت (مثلاً خروج سفیانی یا خسف بیداء و ...) است و این نوعی تعیین زمان مبهم است! در معناشناسی توقیت باید به مجموع روایات مراجعه کرد و مقصود شارع را از این واژه دریافت.

در یادداشت پیشین گفته شد که آن عالم بزرگوار (قده) هرگز توقیت نکرده است و هرگاه احتمال نزدیکی ظهور را مطرح کرده، توأمان احتمال دور بودن آن را نیز گوشزد نموده است، اما برخی به‌جای تشکر و دست‌کشیدن از این نسبت نادرست، بدون فحص نسبت ناروای دیگری را به طور ضمنی می‌افزایند و می‌گویند اگر کسی بگوید پیرمردها ظهور را درک می‌کنند توقیت کرده است! در حالی که اساساً آن بزرگوار هرگز چنین جمله‌ای را نفرموده است، بلکه یکی از علمای اصفهان چنین جمله‌ای را به او نسبت داد و آن عالم بزرگوار (قده) در زمان حیاتشان صراحتاً آن را تکذیب کرد و آقازاده او هم که صحبت‌های والد مکرمش در آن جلسه را کاملاً حفظ بود و حتی ضبط هم کرده بود گفت آن عالم اصفهان در نقل خود سهواً میان دو حکایت مختلف خلط کرده است که البته چنین کم‌دقتی در بیان مطلب دیگری نیز، از یکی از علما بزرگوار دیگر، توسط آن ناقل محترم مشاهده شده است!

برخی گفته‌اند چگونه است در سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در طول 250 سال خبری از ذکر زمان معین یا مبهم برای ظهور نیست. این سخن از سوی کسی که بر احادیث آگاهی داشته باشد بسیار عجیب است چراکه علاوه بر تعیین زمان مبهم که کتب حدیثی شیعه مملو از این‌گونه روایات است، طبق برخی روایات دو بار زمان معین ظهور هم از سوی امامان معصوم (علیهم‌السلام) ذکر شده که البته در آن بداء رخ‌داده است. برای مثال ر.ک: شیخ طوسی، الغیبة (انتشار دار المعارف الاسلامیه، ص428).

برخی می‌گویند ظهور بغتة (ناگهانی) رخ می‌دهد. در این صورت این سؤال را باید پاسخ گفت که چگونه می‌توانند بگویند تا دو سال آینده قطعاً ظهور رخ نمی‌دهد چون مقدماتش فراهم نشده است!

در یادداشت پیشین سخنانی از مرحوم امام (ره) نقل شد که طبق مبنای برخی - و نه طبق مبنای ما - مصداق بارز توقیت است. آدرس آن از صحیفه امام (ره) ذکر شد. پس معلوم می‌شود که مبنای آن بزرگوار نیز در معنای توقیت با مبنای ما یکسان است. با این حال برخی بدون مراجعه به مصدر سخن، می‌گویند این نسبت دارای منبع قابل اعتمادی نیست! بگذریم.

برخی می‌گویند اگر مرحوم امام (ره) با ذکر نام حضرت حجت (عج) و علائم ظهور و خبر ملاقات افرادی با او تنور نهضت و انقلاب را داغ‌تر می‌کرد، دیگر امام خمینی (ره) نبود. اما بهتر است به‌جای تحریف شخصیت آن بنیان‌گذار کبیر انقلاب، از مبنای غلط خود در معنای توقیت دست برداریم. غیر از سخنانی که در یادداشت قبلی از ایشان نقل کردیم که همگی از صحیفه امام بود و امثال آن نیز در سخنان ایشان وجود دارد، باید گفته شود مرحوم امام (قده) در کلیدی‌ترین نقاط نهضت ابایی از ذکر ارتباط - ولو بگوییم با واسطه - با امام زمان (ع) نداشتند، مثل جریان شکستن حکومت‌نظامی در تماس تلفنی با آقای طالقانی و همچنین نقل مرحوم کوثری درباره سخن امام پیرامون بیرون کردن شاه.

در آخر باید بگویم خطر تخریب وجهه علمای بزرگ که پارساترین و محتاط‌ترین علما شیعه بوده‌اند، کمتر از خطر توقیتهای نادرست نیست، علمایی که به شدت تقوا معروف‌اند و با درایت در مجموعه احادیث و پرهیز از نگاه تک ساحتی، و با افقی فراتر، معنای دقیق توقیت را دریافته و به وظیفه خود در عصر غیبت - عصری که در آن «الشیعه تربی بالامانی» (شیعه با آرزوها پرورش می‌یابد) - به‌خوبی واقف‌اند.

البته ناگفته نماند که اگر کسی از پنج موهبت یکی را بازگو کند، و دیگری از صد موهبت الهی سه تا را بازگو کند، ولو به حسب ظاهر مطالب بیان شده شخص دوم بیشتر است اما قطعاً او به‌مراتب کتوم تر از شخص اول است، و این مثال برخی از اوتاد زمان ما است که اگر جز این بود بهجت دوران نبودند و البته مرحوم امام (ره) به‌خوبی بر شأن و مقام الهی او آگاه بود که به نقل دو مطلع موثق یعنی آیت‌الله مصباح و آیت‌الله مسعودی خمینی، هرگاه در کارها به گرفتاری و مشکلی می‌رسید نزد آن عالم بزرگوار (قده) می‌رفت و هرآنچه او می‌فرمود را بی‌درنگ عمل می‌کرد.

البته متناسب با هدف منشود - که روشنگری پیرامون یک انتساب غلط یا ناقص، و دعوت به رعایت تقوا در انتساب مطالب به دیگران بخصوص بزرگان بود - همان یادداشت قبلی برای محققین منصف کفایت می‌کرد، لذا از خداوند مسئلت می‌نماییم که ما را از لغزش‌ها حفظ نماید تا خدای ناکرده سهواً - تا چه برسد به‌عمد! - مطلبی را در جامعه منتشر نکنیم که در قیامت از عهده پاسخ آن برنیاییم.





  تعداد بازديدها: 148


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز ششم ماه مبارک رمضان
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
یک دوز حق زندگی
میدل ایست آی:
اسرائیل چگونه با درز دادن اطلاعات مربوط به خرابکاری هایش، می خواهد مذاکرات احیا برجام را نابود کند؟ / نبرد دریایی با ایران چرا به ضرر تل آویو تمام خواهد شد؟
پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام / عراقچی: یک تفاهم جدید در حال شکل گرفتن است / به مرحله ای رسیدیم که طرفین می توانند روی یک متن شروع به کار کنند؛ هیات ایرانی متن مورد نظر خود را ارائه کرده است
واشنگتن پست:
پیام های اعلام پایان حضور آمریکا در افغانستان / خاورمیانه دیگر اولویت اصلی کاخ سفید نیست؛ بایدن خود را از اسرائیل و سعودی دور کرده است
صداوسیما:
رضا کریمی، عامل خرابکاری در نظنز، قبل از حادثه به خارج از کشور گریخته
رئیس‌جمهور روحانی:
برخی حافظه شان ضعیف شده، روز خرید واکسن از چین را یادمان باشد؛ در تلویزیون اعلام کردند «ما واکسن چینی نمی‌زنیم»؛ نامه‌های پزشکان هست؛ بدانید شما تزلزل ایجاد کردید / وقتی شرایط کرونا سخت می‌شود، هرکس می‌خواهد این را به گردن دیگری بیندازد / نباید در تریبون ها آرامش جامعه برهم زده شود
عضو کلیدی تولید واکسن ایرانی برکت مهاجرت کرده؟
روایتی از چاه تحریم که احمدی نژاد و اصولگرایان برای ایران حفر کردند / رضا نصری توضیح می دهد
شهرداران اهواز و آبادان به دادگاه معرفی می‌شوند
تماشا کنید:
در مسیر هاشمی / سیدحسن خمینی می خواهد «رئیس جمهور ساز» باشد
وزیر آموزش و پرورش:
تلاش می کنیم برای بازگشایی مدارس، فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دهیم
آهای مسئولین ...!!
نسبت به سال ۹۸؛ آمار وزارت صمت: برنج های خارجی در سال ۹۹، ۱۱۳ درصد گران تر شده / افزایش ۴۰ تا ۷۵ درصدی قیمت گوشت و شکر
اختصاصی:
پنجم رمضان ولادت قاسم ابن الحسن (ع) مبارک "اثری ایینی از خانم شیرین نوشیروان"
پلیس:
مراقب پیامک‌هایی با عنوان بسته معیشتی ماه مبارک رمضان باشید
علی ربیعی:
جامعه‌ای که در آن امکان شنیده شدن صدا وجود نداشته باشد، باثبات نخواهد بود / جامعه تک‌صدا هم در حقیفت بی‌صداست
همتی:
نسبت به آینده امیدواریم؛ اقتصاد کشور به سمت و سوی مثبت در حرکت است / بانک‌ها به نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار پایبند باشند
توصیه های مهم آیت الله کشمیری برای استفاده بیشتر از ماه مبارک رمضان
یادداشتی از: محمدكاظم انبارلويی
در تمجید تصمیم سیدحسن!
انتقاد حق شناس از رویکرد حذفی هیأت های اجرایی انتخابات شورای شهر

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
بمناسبت 25 فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری "دو اثر هنرمندانه از خانم شیرین نوشیروان"
رمضان مبارک "اثری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز اول ماه مبارک رمضان
تایید اقدام خرابکارانه در سایت هسته ای نطنز/ علی اکبر صالحی: آژانس اتمی با تروریسم هسته ای برخورد کند
انتقادات صریح جهانگیری از کره جنوبی در حضور نخست وزیر این کشور
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
عوامل نفوذی سایت نطتز
اختصاصی:
روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد " اثری گرافیکی از خانم شیرین نوشیروان"
توصیه های مهم امام رضا(ع) برای روزهای پایانی ماه شعبان
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان
مراسم انس با قرآن کریم با حضور رهبر انقلاب از طریق ارتباط تصویرى برگزار مى شود
پاسخ حضرت آیت الله سیستانی به پرسش هایی درباره روزه ماه رمضان
متن کامل فتوای حضرت آیت الله سیستانی درباره روزه در شرایط کرونا
اختصاصی:
پنجم رمضان ولادت قاسم ابن الحسن (ع) مبارک "اثری ایینی از خانم شیرین نوشیروان"
تصمیم «قطعی» یادگار امام برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400/ سید یاسر خمینی: رهبر انقلاب از ایشان خواستند در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
جنگ بازی عوامل اسرائیل
جهانگیری:
دستگاهی که مسئولیت جلوگیری از اقدامات دشمن را داشته باید پاسخگو باشد / مردم باید بدانند که منابع، اعتبار و حیثیت کشور خرج چه اقداماتی می‌شود
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛
ربنا؛ تاریخچه یک میراث
یادداشتی از: روزبه علمداری
در حاشیه غیب گویی فارس از رد صلاحیت یادگار امام!/ بجای تعیین تکلیف برای شورای نگهبان، تکلیف خود با امام و رهبری را مشخص کنید
مشروح گفت و گو با سید یاسر خمینی/ جزییات دقیق دیدار یادگار امام با رهبر معظم انقلاب
به همت خانم شیرین نوشیروان
دعای روز سوم ماه مبارک رمضان


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 17825
تعداد بازدید دیروز: 21585
بازدید کل: 37778170
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.