امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 اسفند 1397 ساعت 00:14:26
اوصاف ساکنان کوی جبهه از زبان پیر جماران
چرا راه و رسم شهدا فراموش نشدنی است؟!

اگر کسی سیره و سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی را مرور کند، درخواهد یافت که هیچ کس به مثل آن بزرگمرد جایگاه شهید و شهادت را درنیافته بود و کسی به قدرت قلم و بیان او نمی تواند مقام فرزندان جبهه و جنگ را توصیف کند شاید به این دلیل که رابطه بچه های جنگ با امام راحل(ره) از نوع دیگری بود. متفاوت از رابطه رسمی که سران حکومتها با نظامیان و فرماندهان با سربازان شان دارند.

وصیت نامه ها و خاطراتی که از رزمندگان به یادگار مانده است یک راهنما و نشانی روشن است تا به نوع رابطه آنها ساکنان کوی جبهه با جماران پی ببریم. کمتر نوشته و نامه ای از رزمندگان و آزادگان می توان یافت که در آن از عشق و دلدادگی به امام (ره) سخن نرفته باشد

آری رابطه رزمندگان با امام راحل(ره) از جنس عشق بود. پیوندی که میان جماران و جبهه برقرار بود پیوندی معنوی و قلبی بود. فرماندهی او در جنگ و بر رزمندگان به معنای واقعی حکومت بر قلبها بود. تفکر امام(ره) بود که جنگ تحمیلی را به مقدس ترین حرکت تاریخ ایران تبدیل کرد. با چنین تعریفی حضور در کارزار جنگ برای جوان ایرانی بالاترین فریضه و متعالی ترین ارزش بود. برد شکست و ناکامی در این عرصه معنی و مفهوم نداشت و کسی در فضیلت و قداست آن حتی برای یک روز تردید نکرد.

اندیشه های امام (ره) جبهه جنگ را به مدرسه عرفان و معنویت تبدیل کرد که در آن، جان و زندگی تنها سرمایه ای بود که جوانان ایرانی در طبق اخلاص می نهادند آحاد رزمندگان نه تنها رفتار خود را با نگاه امام تنظیم می کردند بلکه از نفس او انرژی و گرما می گرفتند.

اکنون بعد از قریب 30 سال بی گمان شناخت جایگاه شهدا و نقش مجاهدان ایران فقط در پرتو اندیشه های امام(ره) امکانپذیر است پاسخ همه سوالهایی که امروز در ذهن نسل بعد از جنگ وجود دارد در دستگاه فکری امام باید (ره) جست و جو شود. این که شهدای ما چه ویژگی داشتند، برای چه هدفی از جان و هستی خویش گذشتند و چگونه آن حوادث شگفت را در مقابل دشمن بعثی خلق کردند، مسائلی است که امام راحل (ره) در طول هشت سال دوران جنگ و سخنرانی ها و نوشته های خویش به روشنی به آنها پاسخ گفته است.

امام (ره) جنگ را «نبرد عقیدتی» می دید و از گفتمان حق و باطل در دکترین خویش بهره می گرفت. در این تعریف رزمندگان و مجاهدان، در واقع مدافعان مرزهای ایمان و اسلام هستند و قبل از آنکه برای تحصیل اهداف مادی مثل برتری نظامی و کشور گشایی بجنگند برای اعتلای اسلام و عزت مسلمین مبارزه می کنند.

اندیشه های امام(ره) در خصوص دفاع مقدس، بازتولید و بازسازی نظریه جهاد دوران صدر اسلام است با همه مراتب و منزلتی که در آن دوران پیامبر اکرم در جنگ با جبهه کفر و شرک برای مجاهدان قایل بود، بر این باور است که برنامه اسلام از عصر وحی تا کنون بر شهادت توام با شهامت بوده است و قتال در راه خدا و در راه مستضعفین در راس برنامه های اسلام است.

از همین رو، در نگاه امام (ره) میان رزمندگان و شهیدان جنگ تحمیل شده بر ما با کشته شدگان جنگهای دیگر تفاوت ماهوی وجود دارد. این تفاوت از «انگیزه و اهداف» جنگ ناشی می شود. در حالی که اغلب جنگ های کلاسیک جهان بر محور رقابت قدرتهای بزرگ و با انگیزه کشورگشایی رقم خورده است نبرد جوانان ایرانی صرفاً برای مقابله با اشغالگران و دفاع از میهن اسلامی و اقتدار اسلام بود.  رهبر کبیر انقلاب اسلامی می فرماید: «اگر فاتحان دنیا افتخار می‌کنند به سرباز گمنام، اسلام بزرگ و ملت شریف و فاتحان عزیز ما افتخار می‌کنند به هزاران سرباز گمنام بزرگواری که در پی نام و نشان نیستند و برای کشور اسلامی خویش و اسلام عزیز و ملت انسان پرور افتخاراتی می‌آفرینند معجزه‌آسا و پیروزی‌های ژرف. فرق است بین سرباز گمنامى که قدرتهاى مادى دنیا به آن فخر مى‌فروشند و بین سربازان گمنامى که پرورده اسلام و مکتب توحید است، که انگیزه آنان تحصیل قدرت و اکثراً ستمکارى است و انگیزه اینان خدا و طلب حق است.» صحیفه امام ج17 - ص 421

  با این تئوری امام (ره) برای شهیدان جنگ جایگاهی را قایل است که در نگاه هیچ کشور و ملتی نمی توان مثل و مانند آن را پیدا کرد. ایشان در این باب به روشنی از آیات الهی و سیره پیامبر و امامان الهام می گیرد و شهید را فردی توصیف می کند که در راه خدا جان خویش را تقدیم می کند و بحث شهادت نیز معامله ای است میان یک مجاهد با معبودش.

او در این بحث نیز هر گونه مقایسه و شبیه سازی میان موضوع کشته شدن در تجربه جنگ های دیگر با دفاع مقدس را ناروا می خواند و تاکید می کند که شهادت در راه خدا چیزی نیست که بتوان آن را با سنجش های بشری و انگیزه های مادی ارزیابی کرد

نقطه اوج نگاه عرفانی امام به جهاد و شهادت آنجا است که او شهادت را مرتبه ای از سلوک عرفانی و سیر انسان به سوی معبود می نگرد. شهید کسی است که به آخرین مرحله و مرتبه از معنویت و یقین رسیده است مرحله ای که حتی عالمان و بزرگان دین را یارای دست یافتن به آن نیست. آرزوی بزرگ رهروان راه طریقت این بوده که از مسیر شهادت به ملاقات باریتعالی بروند. در نظر امام (ره)، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است و رسیدن به این نقطه توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود و می گوید: «شهادت هدیه ای است از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند.» صحیفه امام ج10 - صفحه 440

لذا گفته ها و نوشته های امام (ره) در باره شهدا سرشار از ادبیات و مفاهیم عارفانۀ است. در منظر ایشان، شهید کلمه ای است بس عظیم که در عقل کوچک ما نمی گنجد. شهید آیینۀ تاریخ و شهید مظهر عشق الهی است، کسی وجود او را درک نمی کند. تنها کسی می تواند شهید را بفهمد که چون او شود.

در فرازهایی از بیانات شان که به نوعی جمعبندی از نظریاتش در این باره است وجود شهید و شهدا را منبع حیات و فیض برای جامعه و بشریت می خواند. به مصداق این سخن ادیبان که شهیدان شمع وجودشان می سوزد اما به جهان تاریک انسانها روشنی می بخشند. شهید، شهادت را می آفریند و شهادت حیات امتها را.

نکته شایان تأمل در چشم اندازهای نگاه امام این است که او نگران فراموشی شهیدان و یا راه و رسم آنان نیست و با اطمینان در چند جا تصریح می کند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و این ملت و آیندگان به راه شهیدان اقتدا خواهند کرد یا آنجا که نوید می دهد: همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. صحیفه امام ج 21 - صفحه 92





  تعداد بازديدها: 1173


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست
اطلاعیه:
برگزاری مراسم احیای لیالی قدر در هیئت انصارالخمینی (ره)
یادداشتی از: آقای مهندس سعید رحیمی
زندگینامه آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی
علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس:
اگر رسایی وارد هیئت رئیسه شود باید تأسف خورد چرا که اینان فقط دعوا بلدند و بداخلاقی
محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا:
در انتخابات اخیر، کدملی شهروندان در اختیار کسانی قرار داشته و می‌توانسته‌اند با آن رای بدهند/ وزیر کشور نمی خواهد شفاف سازی کند؟
دهن کجی تل‌آویو به شورای امنیت

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 25957
تعداد بازدید دیروز: 42444
بازدید کل: 65613069
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.