تاريخ انتشار: 06 خرداد 1391 ساعت 12:17:32
دستورالعمل امام صادق (ع) برای استفاده از ماه رجب

در کتاب مفاتیح‌الجنان مرحوم حاج شیخ عباس قمی روایتی از امام صادق (ع) نقل شده ، برای کسانی که تاکنون توفیق روزه‌گرفتن در این ماه پرفضیلت را نداشته‌اند چنانچه فرصت را غنیمت بشمارند از رحمت‌های لایتناهی خداوند بهره‌مند خواهند شد.

ابن بابويه از سالم روايت كرده است در اواخر ماه رجب، خدمت حضرت صادق عليه السلام رفتم،  حضرت فرمود؛ كه آيا  در این  ماه روزه گرفته‏اى ؟ عرض کردم نه یابن رسول‌الله!

حضرت فرمود آنقدر ثواب از تو فوت شده كه قدر آن را بغير خدا كسى نمى‏داند، زیرا رجب ماهى است كه خدا آن را بر ماههاى ديگر فضيلت داده و حرمت آن را عظيم نموده،  پس گفتم يا ابن رسول الله اگر در باقيمانده اين ماه روزه بدارم، آيا به بعضى از ثواب روزه‏داران آن می رسم ؟

آن حضرت  فرمود: اى سالم هر كه يك روز از آخر اين ماه  را روزه بدارد خدا او را ايمن گرداند از شدت سكرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر كه دو روز از آخر اين ماه روزه دارد از  صراط به آسانى بگذرد و هر كه سه روز از آخر اين ماه را روزه دارد، ايمن گردد از ترس بزرگ روز قيامت و از شدتها و هولهاى آن روز و برات بيزارى از آتش جهنم به او عطا كنند .

*تکلیف کسی که نمی‌تواند روزه بگیرد

روايت شده اگر شخص قادر بر روزه این ماه  نباشد، هر روز صد مرتبه اين تسبيحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دريابد

سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِيلِ سُبْحَانَ مَنْ لَا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلَّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ‏.

منبع : حوزه نیوز

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=18176
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.