تاريخ انتشار: 07 خرداد 1391 ساعت 13:31:53
کشتار فجیع تروریست‌های سوریه؛ قتل عام 114 شهروند سوری در یک شب

گروههای تروریستی در ادامه تلاشهای خود برای متهم کردن نظام سوریه به قتل مردم و وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها، دست به جنایت هولناک دیگری زدند و ده ها شهروند و چندین کودک را به خاک و خون کشیدند.

گروههای تروریستی سلفی در سوریه در اقدامی ننگین با حمله به مناطق مسکونی در منطقه "سهل الحوله" در حومه استان حمص 114 شهروند سوری را به قتل رساندند.

در میان کشته شدگان این حادثه 32 کودک و شمار زیادی زن به چشم می خورد. شاهدان عینی اعلام کردند: تروریستی ها سلفی پس از کشتن شهروندان سوری در حالی که شعار "مرگ بر علویان" و "مرگ بر شیعه" سر می‎دادند با تبر سرهای کشته شدگان را له کردند.

در همین حال خبرگزاری سوریه اعلام کرد: گروههای تروریستی منازل شهروندان سوری در منطقه "سهل الحوله" را به آتش کشیدند.

این خبرگزاری افزود: سلفیان مسلح بیمارستان این شهر را نیز به آتش کشیدند.

فاجعه قتل عام شهروندان سوری در حمص واکنش مقامات بین المللی را به دنبال داشت.

ژنرال "رابرت مود" رئیس ناظران بین المللی اظهار تاسف شدید خود را نسبت به قضیه کشتار شهروندان سوری در سهل الحوله اعلام کرد و گفت: شرایط لازم برای راه حل سیاسی در سوریه توقف درگیری ها از سوی دو طرف است.

همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شنیدن خبر قتل عام شهروندان سوری در حمص اظهار وحشت کرد. انگلیس خواستار برپایی جلسه‎ فوری شورای امنیت شد.

وزرای خارجه فرانسه، آلمان، دبیر کل سازمان ملل متحد و کوفی عنان نیز به صورت جداگانه فاجعه قتل عام شهروندان سوری در منطقه سهل الحوله را محکوم کردند.

منبع : ابنا

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=18254
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.