تاريخ انتشار: 08 خرداد 1391 ساعت 20:25:35
پيشنهاد احمد شفيق برای حذف آيات قرآن از كتاب‌های درسی!

احمد شفيق، نامزد راه‌يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوری مصر در اظهاراتی معنادار پيشنهاد داد كه آيات قرآن از كتاب‌های درسی دانش‌آموزان مصری حذف شود!

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ احمد شفيق، آخرين نخست‌وزير زمان مبارك و نامزد راه‌يافته به دور دوم انتخابات رياست جمهوری مصر در گفت‌‌وگو با شبكه ماهواره‌ای مسيحی CTV پيشنهاد داد كه در صورت نياز، آيات قرآن از كتاب‌های درسی حذف شود كه حفظ آن برای دانش‌آموزان مسيحی سخت نباشد!

احمد شفيق در پاسخ به سؤال خبرنگار CTV مبنی بر سخت‌بودن حفظ آيات قرآن برای دانش‌آموزان مسيحی مقاطع ابتدايی، اظهار كرد: برای حل اين مشكل يا بايد بخش‌هايی از انجيل يا تاريخ قبطی را مانند آيات قرآن به كتاب‌های درسی اضافه كرد تا دانش‌آموزان با دين اسلام و مسيحيت آشنا شوند يا آيات قرآن از اين كتاب‌ها حذف شود.

شفيق اين اظهارات را در حالی به زبان آورده است كه مردم مصر از راه‌يابی وی به دور دوم انتخابات رياست جمهوری، رضايت ندارند و برای نشان دادن اعتراضات خود، در استان‌های مختلف دست به تظاهرات زدند.

شيخ يوسف البدری، از مبلغان اسلامی در مصر در واكنش به اين اظهارات توهين‌آميز احمد شفيق، اظهار كرد: انتخاب وی به عنوان نامزد رياست جمهوری اين كشور اصلا جايز نيست؛ زيرا احمد شفيق نه تنها قاتل، بلكه منافقی است كه حتی ظاهر خود را نيز تغيير نداده و به انقلاب مصر هيچ گرايشی ندارد و هرگز هم از خون شهدای اين انقلاب دفاع نخواهد كرد. وی كسی است كه دستش به خون شهدا آلوده است، همان شهدايی كه هنوز خونشان بر روی خاك مصر خشك نشده است.

شيخ يوسف البدری در ادامه اظهارات خود افزود: جايز نيست كه يك مسلمان عاقل و بالغ، هواداران رژيم سابق و در راس آنان احمد شفيق را كه نخست‌وزير مبارك بود و با تظاهرات مردمی از كار بركنار شد، به عنوان رئيس‌جمهور جديد مصر انتخاب كند.

منبع : ایکنا
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=18377
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.