تاريخ انتشار: 22 مرداد 1391 ساعت 18:29:34
انتقاد آیت‌الله مکارم‌ از ریخت و پاش‌ در ورزش

به گزارش ایسنا آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در جمع اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، افزود: وقتی اسوه ما پيامبر(ص) نمی‌شود و آن طرف آبی‌ها الگو برای جوانان ما می‌شوند حقوق‌های كلانی به برخی از ورزشكاران داده می‌شود.

وی اضافه کرد: اين در حالی است كه اگر جوان دانشمندی در آزمايشگاه داروهايی كه جلوی بيماری‌های خطرناك را گرفته است كشف كند و ما را از بيگانگان بی‌نياز كند حقوق او در مقابل ورزشكاران حرفه‌ای قابل مقايسه نيست.

این مرجع تقلید تاكيد كرد: ورزش‌های حرفه‌ای حداكثر يك سرگرمی است و اگر سرگرمی سالمی باشد خوب است، اما با اين ريخت و پاش‌ها تا رسيدن به حقيقت بسيار فاصله است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب، گفت: تا کی می‌خواهیم با این ریخت و پاش و چشمی بسته به دنبال غربی‌ها باشیم؟

اين استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ساده زیست بودن پیامبر(ص)، بیان کرد: در میدان ساده زیستی سرمشق باید حضرت محمد(ص) باشد که برای مراسم عروسی تنها دخترش مراسم ساده‌ای را برگزار کرد که اصلا با مراسم‌هایی که امروزه برگزار می‌شود، قابل مقایسه نیست.

اين استاد درس خارج حوزه علميه قم گفت: يكی از موانع ازدواج جوانان تشريفات، زرق و برق‌ها، مهريه‌ها و جهيزيه‌ها است، ازدواج امر ساده و آسانی است كه نبايد تشريفاتی شود، اما متاسفانه اولين سوال خانواده عروس اين است كه آيا داماد اتومبيل و خانه دارد؟

آيت‌الله مكارم شيرازی در ادامه تفسیر سوره مبارکه احزاب با اشاره به عملكرد منافقين در جنگ احزاب گفت: منافقين بر اثر ضعف يا نداشتن ايمان، می‌ترسيدند كه اگر دوباره دشمن برگردد اين بار بايد مجبور شوند مدينه را ترك كرده و در بيابان تنها شوند، منافق بودن اين افراد نیز به دليل ترسو بودن آن‌ها بود.

اين مرجع تقليد گفت: منافقان اهل مبارزه نبوده و شجاعت رويارويی با دشمن را نداشتند، و در آيه 21 سوره احزاب سرمشق مهمی به همه مسلمانان در دوره‌های مختلف زمان داده شده است كه ای منافقان زندگی پيامبر(ص) و مقاومت او در ميدان جهاد و در تمام شرايط مختلف بايد سرمشقی برای شما باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به شجاعت رسول اکرم(ص) و امام علی (ع) بیان کرد: در جنگ‌ها پیامبر(ص) از همه شجاع‌تر بودند، در پیشانی دشمن حرکت می‌کردند و همانند فرماندهان جنگ‌های مادی پشت خاکریز نبود.

وی افزود: قرآن در مورد منافقان می‌گويد آن‌ها گرفتار خيال هستند و از سايه دشمن هم می‌ترسند، علت اين امر نيز ضعف ايمان است، هر چه ايمان انسان قوی‌تر باشد شجاعت و دلاوری او بيشتر شده و از حوادث نمی‌ترسد.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=23578
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.