تاريخ انتشار: 24 مرداد 1391 ساعت 15:07:34
نقدی بر عملکرد صدا و سیما در زلزله آذربایجان

پوست کلفت صدا و سیما و رسانه ای که عملکرد آن ملی نیست

عدم انعکاس اخبار زلزله اهر، هریس و ورزقان در بخش‌های خبری صدا و سیما در حالی صورت گرفت که رسانه‌های خارجی به خصوص برخی رسانه‌های خاص منطقه اخبار زلزله آذربایجان را ر راس اخبار خود قرار دادند.

این عدم اطلاع رسانی رسانه‌ای که تنها نام ملی را یدک می کشد، به جهت عدم اطلاع دست اندکاران این سازمان از وقایع زلزله اهر نبوده است، چرا که شواهد و قرائن حاکی از آن است که مجریان و کارشناسان برنامه‌های مختلف شبکه‌های مختلف صدا و سیما از فاجعه آگاهی داشتند چرا که با تاخیر تابل تاملی خبر آن در ساعت 20 و 30 پخش شده است اما اینکه چرا این مدت زمان تاخیر در اطلاع رسانی صورت گرفته است، به مساله ای بر می گردد که طبق همیشه باعث شده است تا آبروی این سازمان را بر باد دهد، ندانم کاری و کج سلیقگی برخی افراد پر نفوذ در سازمان است.

این تفکر ناکارآمد که سال‌ها سایه سنگین خود را بر صدا و سیما گسترانده و عملا شاهد افراط و تفریط های سوال برانگیز این سازمان در انعکاس یا پوشش خبری رخدادهای منطقه و جهان هستیم و متاسفانه با ژرف تر شدن این کج سلیقگی استراتژیک شاهد آن هستیم که واقعه‌ای تلخ و دلخراش برای مردمی رنجور و درد دیده حادث می‌شود و مسئولان ارشد سیاسی و خبری این سازمان به جای اطلاع رسانی درباره این حادثه ناگوار و انعکاس گزارش‌های دریافتی، نه تنها گزارشگر ویژه‌ای به این مناطق نمی‌فرستند، بلکه تصمیم می‌گیرند اخبار دریافتی را بایکوت کنند.

البته بسیاری از مردم عادت کرده‌اند که اخباری را که روزانه با آن گرفتار هستند را از صدا و سیما دریافت نکنند. در حالی که سالانه 25000 نفر در تصادفات جاده‌ای کشورمان کشته می‌شوند، اخبار شبانگاهی پنچر شدن یک تریلی در کانادا و یا واژگونی یک خودرو در اتوبانی در امریکا را در صدر اخبار خود قرار دهد و یا در حالی که گرانی مرغ و صف‌های طولانی آه از نهاد مرم بلند کرده، گیر افتادن یک بچه گربه در یک چاه در آن سوی دنیا در چندین بخش خبری منعکس می شود و این بار نیز در حالی آب خوردن مردمان ینگه دنیا و وزیدن یک باد در تمام بخش های خبری به مدت سه شبانه روز پخش می شود، زلزله‌ای که باعث درگذشت صدها نفر و مصدومیت هزاران نفر از هموطنانمان شد در بایکوت خبری این رسانه تصویری قرار گیرد.

عملکرد ضعیف صدا و سیما در حادثه ناگوار آذربایجان که مورد انتقاد شدید اصحاب رسانه، رئیس مجلس و نمایندگان مردم قرار گرفته است، متاسفانه نه تنها باعث دلسردی هموطنان آذری زبان از این رسانه که ارتزاق آن از بیت المال است، شد، بلکه سبب شد تا رسانه‌های منطقه از این سکوت خبری سوء استفاده کرده و توجه ویژه به توجهی رادیو و تلویزیون ایران به آمال مردم زلزله زده، به تحریک احساسات قومی و منطقه‌ای بپردازند و باید گفت که متاسفانه تا حد زیادی هم موفق شده‌اند. لذا یه نظر می‌رسد رسانه ای که قرار بود ملی باشد، اکنون با تکرار یک سری ندانم کاری‌ها و حاکم شدن تفکر غیرمسئولانه بر این سازمان، عملکردهای ضد ملی از آن مشاهده می شود و تمام کوشش و اهتمام خود را برای دلسردی شهروندان به کار می بندد و در این میان هم گوشش به حرف کسی بدهکار نیست. منبع : اعتدال

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=23653
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.