تاريخ انتشار: 26 مرداد 1391 ساعت 01:55:21
استفاده ابزاری آنکارا از شهروندان سوری

دولتمردان آنکارا در ادامه تحقق اهداف غرب علیه سوریه دست به اقدام دیگری زده و از شهروندان سوری که بدلیل رویکردهای غیر انسانی شورشیان مسلح خانه های خود را رها کرده و راهی ترکیه شده اند، استفاده ابزاری می کند.

ترکیه که از ابتدای سناریوی بحران سازی غرب به کمک برخی کشورهای منطقه در سوریه نقش آشکاری داشته است، علاوه بر اینکه مرزهای خود را برای تامین تجهیزات و امکانات مالی شورشیان مسلح سوریه باز  گذاشته است اینک از اردوگاه های شهروندان سوری را که از مناطق مرزی در خاک سوریه مستقر شده اند، به  عنوان مراکز آموزش مخالفان مسلح نیز  استفاده می کند.

شبکه خبری العالم در گفتگو با " برکات قار"،  تحلیلگر ترک از وی در این خصوص سئوال کرد که وی از سیاست دولت کشورش در تبدیل اردوگاه های آوارگان سوری به مکانی برای تجهیز و ارسال افراد مسلح به سوریه انتقاد کرد.

تحلیلگر سیاسی ترکیه ای گفت: آوارگان سوری در اردوگاه های ترکیه، همگی آوارگان ناشی از درگیری ها نیستند بلکه عده ای از آنها بر اثر تبلیغات و وعده های دروغین مبنی بر دریافت مسکن، کار و غیره وارد ترکیه شده اند.

وی افزود: این عده زمانی که وارد ترکیه شدند، دریافتند که شرایط برخلاف وعده هایی است که به آنها داده شده است. به همین دلیل بخش زیادی از آنها در حال بازگشت به سوریه هستند.

برکات قار اظهار داشت: پناهندگی در ترکیه براساس معیارهای بین المللی پناهجویی نیست. از جمله این که به علت خطراتی که ممکن است جان و اموال پناهجویان را تهدید کند قاعدتا اردوگاه های آنها باید دورتر از مناطق مرزی برپا شود.

وی افزود: واقعیت آن است که دولت ترکیه از موضوع آوارگان در راستای اهداف خود بهره برداری و با استفاده از آن علیه دولت سوریه تبلیغ می کند و در پی جمع آوری بهانه برای دخالت مستقیم در بحران سوریه است.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=23839
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.