تاريخ انتشار: 26 مرداد 1391 ساعت 03:31:14
سود واردات مرغ دولتی به جیب چه کسی می‌رود؟

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: با واردات مرغ به صورت " موقت " از سوی دولت موافق هستیم ، چرا که قیمت مرغ در بازار به شدت افزایش یافت و این افزایش برای خانوارها بسیار غیر قابل تحمل بود و مشکلاتی ایجاد کرد و حتی برخی خانوارها استفاده از مرغ را طی ماه مبارک رمضان متوقف کردند .

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خاطرنشان کرد: هر گونه برنامه ریزی درباره مرغ به عنوان یک دام ضروری باید حساب شده باشد و واردات مرغ باید با سیاست گذاری صورت گیرد  زیرا حمایت از تولید داخلی ، یک اصل مهم در کنار تنظیم بازار است و واردات نباید برای تولیدات داخلی حاشیه ایجاد کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: البته در مقطع کنونی با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مرغداری ها در طی ماهای اخیر جوجه ریزی نکرده و تولید ی نداشته اند ، اگر بنا بود وارداتی هم صورت نگیرد، قیمت مرغ هنوز هم بالاتر می رفت ، پس اصل مساله قابل قبول است ، اما حد و حدودش را می بایست وزارت صنعت ، معدن و تجارت با هماهنگی وزارت کشاورزی به گونه ای مشخص کند که تولید کنندگان داخلی مرغ آسیب نبینند.

وی افزود: جوجه ریزی های انجام شده تا 45 روز دیگر برداشت می شود و می بایست طی این یکی دو ماه نیاز کشور با واردات تامین شود و بعد از آن تولیدات داخلی جایگزین واردات برای عرضه در بازار شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در بازارهای جهانی هر کیلو حدود یک و نیم دلار است و اگر هزینه های واردات را هم حساب کنیم نباید قیمت مرغ عرضه شده بالا شود و هر کیلو مرغ وارداتی را باید بتوان حدود سه هزار تا سه هزار و پانصد تومان عرضه کنند ؛ قیمت فروش فعلی سوال برانگیز است و این تفاوت به جیب کسانی می رود که کارشان تجارت و دلالی است و این امر زیان بار است.

وی افزود: با واردات صورت گرفته باید تلاش شود قیمت مرغ در بازار به شدت کاهش یابد و حتما راهکاری وهم جود دارد که تولید کننده داخلی با حمایت هایی در تامین مواد اولیه دچار مشکل نشود و از قیمت پایین مرغ متضرر نشود.

مصباحی مقدم گفت: سیاست های جدید واردات از جمله میوه و محصولاتی که در داخل تولید می شوند بایدکنترل شود و از ورودشان جلو گیری شود.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=23853
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.