تاريخ انتشار: 11 آذر 1391 ساعت 18:18:35
انحراف 70درصدی در اجرای اصل 44

معلوم بود همه چیز را سر تحریم می‌شکنند!

محمد سقایی دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: نظر مقام معظم رهبری در اجرای صحیح اصل 44 بود ، محقق نشد و فاصله اقداماتی که در اصل 44 باید انجام می شد ، با آنچه صورت گرفت زیاد بود ؛ با بررسی عملکرد دولت می بینیم انحراف زیادی از اهداف وجود دارد و بیش از 70 درصد از این قانون انحراف داریم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت:  به جای این که بخش خصوصی را درگیر کرده و از سرمایه موجود حد اکثراستفاده شود تا با رکود اقتصادی مقابله شود ، آمدند و امور را به بنگاه های شبهه دولتی واگذار کردند.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از بنگاه های واگذار شده هنوز با مدیریت دولت اداره می شود و این هدف اصل 44 نبود ، کما اینکه در دیدارهای متعددی که مسئولین با مقام معظم رهبری داشتند ، تذکراتی در این باب ایراد کردند ؛ تخلفات صورت گرفته هم توسط کمیسیون نظارت بر اصل 44 در مجلس هشتم و نهم ، به قوه قضاییه ارجاع شده است.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف از اجرای اصل 44 ، عدم تصدی گری دولت و و سپردن کار اجرا به بخش خصوصی و در نتیجه رونق فضای کسب و کار بود ، ولی این مساله رخ نداد.

سقایی خاطرنشان کرد: بهانه کردن تحریم ها هم بی دلیل است ؛ تحریم ها که ناگهانی نبود و ما می دانستیم تحریم می شویم ؛ اگر این قانون درست اجرا شده بود و تولید حمایت می شد ، مشکلات کنونی وجود نداشت ؛ در مقابله با تحریم ها هم هیچ راهی جز اینکه تولید را به کیفیت بالا برسانیم و تولید را رشد دهیم ، نداریم ، ولی وقتی این اتفاق رخ نداد ، معلوم است همه چیز را سر تحریم می شکنند و از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی می کنند.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=30565
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.