تاريخ انتشار: 13 آذر 1391 ساعت 20:29:59
«تاکتیک های مبارزاتی امام خمینی(س)» مکتوب شد

«تاکتیک‌های مبارزاتی امام خمینی(س)» به قلم حسین احمدی به نگارش درآمده و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز آن را در 496 صفحه منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این کتاب در سه بخش با عناوین ویژگی‌های مبارزه و قیام امام خمینی(س)، دامنه و گستره مبارزاتی امام خمینی(س) و راهکارهای امام خمینی(س) در دوران مبارزه تدوین شده است که در بخش اول خصوصیات شخصیتی امام خمینی(س) و تأثیر آن بر شیوه مبارزاتی ایشان و امام خمینی(س) و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و مظاهر ملی در مبارزه بررسی شده است.

نویسنده در بخش دوم موضوعاتی همچون امام خمینی و شیوه مبارزه در دوره پهلوی اول، استراتژی مبارزاتی امام خمینی(س) با پهلوی دوم از آغاز تا زمان تبعید، ابزار و اشکال مبارزه امام خمینی(س) در دوران تبعید و در بخش سوم نیز شگردهای مبارزاتی امام در حوزه اقتصاد و تاکتیک‌های سیاسی امام در روند مبارزه و در حوزه فرهنگ بررسی کرده است.

در مقدمه این کتاب چنین می‌خوانیم: «وجود سه عنصر رهبری، حضور مردم و ایدئولوژی انقلابی‌ برای هر انقلابی لازم است. در انقلاب اسلامی ‌ایران نیز پیوند عمیق و آگاهانه‌ رهبری و مردم براساس مکتب تشیع عامل محرکه‌ انقلاب بود. امام‌ خمینی(س) روحانی مجاهد و مرجع تقلید مبارزی بود که با الهام از سیره‌ نبی‌ گرامی ‌اسلام(ص) و امامان شیعه و در سایه‌ درس‌آموزی از تاریخ اسلام و کسب تجربه از رویدادهای زندگی، مبارزه با ظلم و جور سلسله‌ پهلوی را تکلیف شرعی و الهی دانسته و ابتدا در یک فرآیند نسبتاً طولانی با توکل بر خدا و اخلاص در اعمال و رفتار خویش، با تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، مردم و فضای فکری حوزه‌های علمیه را با جریان مبارزه همراه کرد.

نگارنده در این نوشته برای ترسیم کلی رهنمودهای مبارزاتی حضرت امام خمینی(س) از شیوه موضوع‌نگاری بهره برده و بر این باور است که برای شناخت راهبردهای انقلابی و مبارزاتی معمار کبیر انقلاب اسلامی در ابتدا باید به خوبی چارچوب‌های نظری و فکری ایشان را مورد توجه و مطالعه قرار داد.

در این نوشته از آثار و منابع و مآخذ زیادی استفاده شده که متعلق به افراد و گروه‌های اجتماعی از طیف‌های مختلف فکری و سیاسی بوده است. نگارنده نیز از اطلاعات و تحلیل‌های آنان تنها بر مبنای اصول علمی و اسلوب نوشتاری بهره برده است. این سخن به معنای این است که استفاده موردی از کتب و مقالاتی که در ارجاعات پایانی صفحه و کتابنامه از آنان نامی برده شده، به معنای تأیید تمام مطالب آن نوشته یا کتاب از سوی نگارنده این تحقیق نیست.

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را در دو هزار نسخه با قیمت 99 هزار ریال منتشر کرده است.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=30706
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.