تاريخ انتشار: 02 مهر 1390 ساعت 21:38:26
پيام شهداء ، درس شهداء : جبهه و جنگ ميدان آزمايش الهي بود

هم اكنون اين كربلا و عاشوراى زمان، و اين نداى حسين زمان، يادآور همان نداى حسينى، در روز عاشورا است كه، «جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم» كه تو را به مبارزه‏اى طولانى و بى امان، عليه كفر متحد جهانى، كه با چنگ و دندان مهياى مقابله با اسلام شده است، دعوت مى‏كند. اين تو و اين نداى رهبران الهى. ببين در كدام صفى؟ در صف حسين يا صف يزيد و يا تماشاگر؟.

شهید داود على آبادى

************************

ثمره‏ى اين همه  جهادها اين انقلاب اسلامى است، كه امروز به دست ماست. و در دست اين رهبر عظيم‏الشأن و فرزند لايق رسول الله امام امت است. از كوچكى خودم به ياد مى‏آورم كه به دعاهاى ندبه و كميل مى‏رفتيم و دعا مى‏خوانديم يا قرآن تلاوت مى‏كرديم، آيات جهاد به ما روحيه مى‏داد. دعا مى‏كرديم كه خداوند لعنت كند كسانى كه راضى شدند بر ظلم به خاندان پيامبر، و سكوت كردند. امروز عزيزان! روز امتحان است. امروز، روز آزمايش است. خداوند انگار على(ع) را زنده كرد، حسين(ع) را زنده كرد، فاطمه زهرا(س) را زنده كرده، و وظيفۀ ما را هم جلوِ پايمان گذاشته، اگر خداوند به ما آن توفيق را بدهد، ان‌شاءالله كه لحظه‏اى از اين راه جدا نشويم. مثل كسانى كه در شب عاشورا حسين(ع) را تنها گذاشتند، ما امام را تنها نگذاريم.

شهید محمدحسین کریم‌پوراحمدی

*****************************

خدایا! شاهد باش ، تنها و فقط براى رضاى تو ، دين تو را يارى مى‏كنم . و چون تو جهاد را وظيفۀ هر مسلمانى قراردادى و آن را اززبان امام حسين(ع) در روز عاشورا به من آموختى، در اين راه قدم گذاشتم. خدايا مى‏دانى، اين راه (جهاد فى سبيل الله) را از روى آگاهى و شناخت كامل انتخاب کرده ام. خدايا من طاقت آن را ندارم كه روز قيامت رسول خدا (ص) به من بگويد، چرا حسينم را تنها گذاشتى؟ و چرا سخن امام امت را شنيدى، ولى روانۀ ميدان جهاد در راه خدا نشدى.

شهید حميدرضا با اطمينان

*****************************

به قول امام: جنگ رحمت الهي است، جنگ آزمايش بندگان مؤمن خود كه چگونه اين امانتهاي الهي را تحويل مي‌دهند و جگر گوشة خود را هم چون قاسم تازه داماد به ميدان نبرد مي‌فرستند.

حبيب دباغ‌زاده

****************************

جبهه دانشگاهي است به رياست خدا، با استاداني چون هابيل، ابراهيم، علي، حسين و مهدي و نايب او رهبر كبير.

كتاب آن قرآن و درسش جهاد و ايثار كه عصارة توحيد، عدل،‌ نبوت، امامت و معاد است. فقط تعدادي به دانشگاه راه مي‌يابند و تعدادي از اين دانشگاه قبولي مي‌گيرند.

مدركي كه با خون نوشته مي‌شود مدرك شهادت و گيرندة‌ آن شهيد است.

محمدرضا نكوخرد

*************************************

دنيا محل گذر و امتحان است. و اينك همة ما در معرض اين آزمايش بزرگ كه جنگ بين اسلام و كفر مي‌باشد هستيم؛ و در اين آزمايش جمعي عاشقانه جان سپردند و پروانه‌سان سوختند. جمعي معلول و گروهي بي‌‌سرپرست و اطفالي يتيم شدند و بچه‌هاي پاك بسيجي در غربت جان سپردند و شما در عافيت مهر سكوت بر لب نزنيد. آنها در محراب عبوديت و در مٍناي عشق قطعه قطعه شدند، آنها در دل شب در برابر تازيانة جانسوز سرماي سنگر ايستادند و با حرارت ايمان از مرزهاي كشور امام زمان(عج) دفاع كردند. آري، با خون اين شهداي مطلوم درخت اسلام در اين كشور آبياري شده است، پس اينك وقت حرف نيست وقت عمل است و لبيك به امام.

منصور سلحشورمقدم

**********************

اكنون كه پيوند مكتب و خون انقلاب اسلامي مستحكم گشته، ما رسالت خون و شهادت را عميقتر درك كرده و در اين لحظه‌هاي خون رنگ زمان – كه سرزمين اسلامي ايران به خون هزاران شهيد رنگين است – پيام شهيدان را به گوش تاريخ مي‌رسانيم. خوشحالم كه توانستم رسالت خون شهيدان را درك نموده و در اين لحظات كه زمان امتحان همه توسط خداست از امتحان رو سفيد بيرون بيايم.

محمد حسين صفري

***********************

جنگ در ظاهر بسيار  بد به نظر مي‌رسد. سختي بسيار دارد، جوانها را در كام خود مي‌برد، شهرها را ويران مي‌كند؛ خلاصه رحمي در آن ديده نمي‌شود و هر چه هست خشونت مي‌باشد. اما تمام اينها چه مي‌تواند باشد و براي چه؟ سختي جنگ براي ما حكم امتحان دارد؛ در جنگ است كه مردان خدا از اهل زبون تميز داده مي‌شوند. خداوند آن همه سختي را بر ما مي‌پسندد تا ببيند ما چه مي‌كنيم، آيا در مشكلات راهي را مي‌رويم كه رضاي خدا در آن نباشد يا مي‌گوييم: «‌الهي رضاً برضائك».

سيد مجيد حسيني‌هرات

*************************

اكنون كه زمينة امتحان الهي فراهم آمده و حجت خدا بر ما تمام شده، پس به آن رهبر لبيك گفته، براي نبرد خون و شمشير مي‌روم تا خون شوم و شمشير خصم را بشكنم. از نهان هر چيزي فقط خدا خبر دارد و از درون من نيز خدا. و خدا خود مي‌داند كه با ديدن فساد چه در من مي‌گذشت؛ چه فسادي كه نهان بود و چه ظالمي كه به قدرت رسيده بود و چه به قدرت رسيده‌اي مثل صدام ملعون. مي‌روم تا اگر خدا خواست به حسين مظلوم شكايت برم.

احمد محمد بيگي

*************************

برادران مسلمان، بدانيد جنگ تحميلي حاضر نعمت بزرگي است و وسيلة آزمايش بندگان، چه خوب است از خواب غفلت بيدار شويم و از اين رهگذر با جهاد به ياري اسلام و قرآن بشتابيم و توشة آخرت برگيريم.

اميرحسين موسوي

****************************

منبع : www.navideshahed.com (با ويرايش ودسته بندي وعنوان جديد)

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=3366
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.