تاريخ انتشار: 25 دي 1391 ساعت 23:31:22
جنایات آقا محمد خان

در سال 1208 لطفعلي خان زند شهر كرمان را تصرف نمود. اين خبر چون به گوش آقا محمد خان قاجار رسيد كرمان را به محاصره درآورد. لطفعلي خان مدت چهار ماه شهر را حفظ كرد اما بر اثر خيانت دوستانش دروازه هاى شهر به روى آقا محمد خان باز شد و لطفعلي خان شبانه سپاه دشمن را شكافت و به بم گريخت ، در آن جا حاكم بم با نيرنگ او را دستگير كرده به آقا محمد خان تحويل داد.

 

     آقا محمد خان پس از تصرف كرمان با نهايت قساوت و بي رحمى كه به تصور نمى گنجيد رفتار نمود به اين نحو كه ابتدا زنان آن جا را بين سپاهيان تقسيم كرد و سربازان را تشويق كرد كه هتك حرمت ناموس آنان كنند و بعد به قتلشان برسانند و سپس دستور داد كه بيست هزار چشم به او تقديم نمايند.

 

 آقا محمد خان به دقت چشمها را مى شمرد و به افسر مامور اجراى اين عمل وحشيانه گفت : اگر يك جفت از چشمها كم باشد چشمان خودت كنده خواهد شد!!سپس دستور داد ششصد نفر اسير را گردن زنند و سرهاى آنها را توسط سيصد نفر اسير ديگر كه آنها را بعدا كشتند به بم حمل كردند و در نقطه اى كه لطفعلي خان دستگير شده بود از سرهاى آنان دو مناره ساختند تا خاطره دستگيرى لطفعلي خان به شكل مناسبى محفوظ بماند.

 

منبع : تاريخ ايران جلد 2 صفحه 418

   


 
01 دي 1394   
raamz110
کینه داشته
از زندیه کینه داشته
از دنیا کینه داشته از زندگی کینه داشته
از کسایی که نسل بر اش کردن کینه داشته
از اسارت کینه داشته
(ولی اقدامات زشت و خشونت آمیزی انجام داد ولی با این حال از بقیه ی شاهان قاجار بهتر بود ، از فتحعلی شاه بهتر بود که کشور رو نابود کرد)



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=34051
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.