تاريخ انتشار: 08 مهر 1390 ساعت 18:08:59
پيام امام خميني به ملت ايران به مناسبت شهادت جمعى از فرماندهان نظامى در سانحه هوايى

زمان: 8 مهر 1360/1 ذى الحجه 1401.

مكان: تهران، جماران.

مناسبت: شهادت جمعى از رزمندگان و از جمله فرماندهان نظامى (شهيدان: فلاحى، نامجو، فكورى، كلاهدوز،جهان آرا) در سانحه هوايى.

 

بسم اللَّه الرحمن الرحيم.

اناللَّه و انااليه راجعون.

با كمال تأثر و تأسف خبر دلخراش سانحه هوايى يك فروند هواپيماى نيروى هوايى كه حامل شهدا و مجروحين جنگ اخير بود و منجر به شهادت جمعى از خدمتگزاران به اسلام و ملت شهيد پرور ايران گرديد، كه در بين آنان تيمسار سر لشكر ولى اللَّه فلاحى، تيمسار سرتيپ نامجو، تيمسار سرتيپ فكورى و آقاى كلاهدوز بودند واصل گرديد.

 اينان خدمتگزاران رشيد و متعهدى بودند كه در انقلاب و پس از پيروزى با سرافرازى و شجاعت در راه هدف و در حال خدمت به ميهن اسلامى به جوار رحمت حق تعالى شتافتند ..

اميد است كه پس از پيروزى شرافت آفرين براى ملت و پس از زحمات طاقت فرسا در راه هدف و عقيده، روسفيد وسرافراز به پيشگاه مقدس ربوبى وارد و مورد رحمت خاصه واقع شوند.

 شك نيست كه همه بايد اين راه را برويم و به سوى حق و سرنوشت خويش بشتابيم؛ پس چه سعادتى بالاتر از آن كه در حال جهاد با دشمنان اسلام و خدمت به حق و خلق و مجاهدت در راه هدف و شرف اين راه طى شود. و چه سعادتمند بودند اين شهيدان كه ديْن خود را به اسلام و ملت شريف ايران ادا نموده‏ و به جايگاه مجاهدين و شهداى اسلام شتافتند.

 اكنون بر ملت ايران و خصوص قواى مسلح است كه با شجاعت و قدرت و مجاهدت و افزودن پشتكار، ياد آنان را زنده و به جهاد چون آنان ادامه دهند. و در جبهه و پشت جبهه پيروزى آفرينند و به پيش روند، و دل دشمنان كوردل را كه با شهادت هر يك از رزمندگان ما وعده شيطانى به خود مى‏دهند لرزنده‏تر كنند و به آنان بفهمانند كسانى كه براى هدف و عقيده جهاد مى‏كنند و از ميهن عزيز خود دفاع مى‏نمايند، از شهادت اين عزيزان سستى و هراسى به خود راه نمى‏دهند. جوانان رزمنده و شجاع ارتش و سپاه و ساير قواى مسلح پيروان شهيد جاويدى [امام حسين عليه السلام] هستند كه تاريخ مى‏گويد هر يك از جوانان و ياران او كه به شهادت مى‏رسيدند، رخسار مباركش افروخته‏تر و آثار شجاعت و تصميم در او بارزتر مى‏گرديد، و يادگار شجاعان صدر اسلام هستند كه پرچم از دست هر يك از فرماندهان مى‏افتاد ديگرى پرچم را مى‏گرفت و به رزم در راه هدف ادامه مى‏داد.

 ما گر چه عزيزان ارزشمندى را از دست داديم، لكن هدف به قوت خود باقى و فرزندان اسلام با اراده آهنين و تصميم قاطع از اسلام و ميهن عزيز خود دفاع مى‏كنند، و هر چه بيشتر براى خود و ميهن خود افتخار مى‏آفرينند تا كوردلان و منافقان و پناهندگان در دامن غرب بدانند تا ملت ايران و قواى مسلح شجاع زنده است براى غرب و شرق و غربزده و شرقزده در كشور بقية اللَّه اعظم جايى نيست. اينجانب اين ضايعه اسفناك را به ملت ايران و ارتش و سپاه و ساير قواى مسلح و فرماندهان شريف آنها و به خانواده محترم شهدا تسليت و تبريك عرض مى‏كنم. اين شهدا و شهداى عزيز ما كه در راه هدف و آرمان اسلامى به شهادت رسيدند موجب سرافرازى و افتخار هم ميهنان و قواى مسلح و خانواده‏هاى عزيز خود شدند. از خداوند متعال براى آنان رحمت و براى ملت و بازماندگان شهداى عزيز سعادت و صبر مى‏طلبم. والسلام على عباداللَّه الصالحين .

روح اللَّه الموسوى الخمينى

 

صحيفه امام  ، جلد 15 ، صفحه 263 و264
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=3541
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.