تاريخ انتشار: 15 مهر 1390 ساعت 21:29:08
آستان قدس رضوي(ع) مركز ايران است

آستان قدس رضوی، مهبط ملائکه الله

 

من از شما آقایان که از راه دور و از مرکز ولایت و از محل قدس ملکوتى آمدید، تشکر مى‏کنم. چه سعادتى دارید که چشمهاى شما به آن بارگاه عظیم ملکوتى باز مى‏شود و در آن حرم شریف؛ مرکز علم و مرکز ملائکة اللَّه مى‏روید و ما حسرت آن را داریم. من حسرت یک هم چو توفیقى را دارم که خداى تبارک و تعالى موفق کند ما را که به پای بوس آن بارگاه معظم بیاییم، لکن چه کنم. چه باید کرد که دستهاى اجیر و اقدامات ناشایسته اشخاصى که از خارج هدایت مى‏شوند مانع از آن است که کشور ما یک آرامشى داشته باشد و من بتوانم از این محل خارج بشوم و به زیارت آن بارگاه، موفق.

 دعا کنید در آن مرکز سعادت، در آن مهبط ملائکة اللَّه که خداوند این مملکت را آرام کند و توفیق بدهد که اهالى این مملکت بتوانند به آن تکالیفى که خداى تبارک و تعالى براى آنها معین فرموده است عمل کنند .

صحیفه امام، جلد ‏12، صفحه 106

*************************

 

آستان قدس رضوی، مرکز حقیقت اسلام

 

شما از مرکزى آمدید که آن مرکز، مرکز حقیقت اسلام است. و شما مى‏دانید که حضرت رضا- سلام اللَّه علیه- در آن ابتلائاتى که داشت و در آن مصیبتهاى معنوى که برایش وارد مى‏شد، بدون این که یک اختلافى ایجاد کند، با آرامش، راه خودش را به پیش مى‏برد. مقید بود به این که آرامش ملت را حفظ کند.

 

صحیفه امام، جلد ‏13، صفحه 427

***************************

 

آستان قدس رضوی، مرکز نور

 

این عید بزرگ را بر مهمانان عزیزى که از محضر مقدس امام ثامن- سلام الله علیه- تشریف آوردند [تبریک مى‏گویم‏]، ما قدم‏هاى شما را بسیار گرامى مى‏داریم. شما از مرکزى آمدید که مرکز نور است، مرکز علم الهى است، مرکزى است که باید همه در آن مرکز آستان بوسى کنید، و باید اظهار تأسف کنم که دست ما کوتاه است، و از شما آقایان، روحانیون و دیگر قشرها مستدعى هستیم که آن جا که رفتید عرض ارادت ما را برسانید.

 

صحیفه امام، جلد ‏19، صفحه 63

**************************

 

آستان قدس رضوى، مرکز ایران

 

امروز میهمانهاى ما بسیار عزیزند. این میهمانهاى عزیز از جایى مى‏آیند که دلهاى ملائکة اللَّه به آن جا متوجه است. اصلًا مرکز ایران آستان قدس است. و ما امیدواریم که همه ما را خداوند از خدمتگزاران آستان قدس رضوى- سلام اللَّه علیه- قرار بدهد. و شماها چقدر خوشبخت هستید که در آن آستان زندگى مى‏کنید، چه آنهایى که خدمتگزار مستقیم آستانه هستند و چه آنهایى که در آستان مقدس، خدمتگزار به ملت و اسلام و جمهورى اسلامى هستند.

همه نیروها، همه قدرتها در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا- سلام اللَّه علیه- هستند. استاندار و نیروى هوایى و انجمنهاى اسلامى و همه اینها جزء کارمندان آن آستان مقدس‏اند. و شما برادرانى که در آستان مقدس مستقیماً کار مى‏کنید، از خوشبختى بزرگى برخوردارید که شاید خیلى توجه به او نباشد. و من امیدوارم که ان شاء اللَّه تعالى، به برکت آن آستان مقدس، جمهورى اسلامى همان طورى که تاکنون پیروزمندانه پیش رفته است، از این به بعد هم پیش برود و این جمهورى اسلامى باقى باشد با اسلامیت خود تا وقتى که، زمانى که به حضور بقیّة اللَّه این جمهورى مشرّف شود و مسائل را در خدمت ایشان حل کند ..

 

صحیفه امام، جلد ‏16، صفحه 387

***************************

 

در آرزوى زیارت ثامن الحجج (ع)

 

عتبه بوسى مولا على بن موسى از آرزوهاى من است. کراراً هم از خراسان اظهار لطف کردند آقایان و دعوت کردند. و من اگر فرصتى پیدا بکنم آرزو دارم که بیایم خدمت ایشان و خدمت همه ملت خراسان، لکن شما مى‏دانید که الآن من گرفتاریهایى دارم و در یک اجتماعات بزرگى هم براى من میسور نیست که رفت و آمد کنم، از این جهت، عجالتاً، موقتاً، معذور هستم. امیدوارم که دعا بفرمایید من موفق بشوم به هم چو توفیق بزرگ .

 

صحیفه امام، جلد‏10، صفحه 459

*************************

 

منبع : http://www.jamaran.ir/fa/NewsContent-id_15755.aspx

 

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=3778
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.