تاريخ انتشار: 03 تير 1392 ساعت 12:18:53
تصحيح قبله مسجد وهابي ها پس از 16 سال

به گزارش شيعه آنلاين، "أحمد الهاشم"‌مدير اوقاف استان الأحساء در شرق عربستان سعودي از منحرف بودن قبله مسجد "احمد بن حنبل" متعلق به وهابي هاي شهر، خبر داد.
وي در اين باره گفت: اين مسجد حدود 16 سال پيش ساخته شد. قبله آن منحرف بوده و چند روز پيش،‌پس از اينکه متوليان مسجد از انحراف موجود در آن اطلاع يافتند، اصلاحات لازم انجام شد.
مدير اوقاف استان الأحساء همچنين افزود:‌متأسفانه در طول اين 16 ساله، نمازگزاران بدون اطلاع، به سمتي غير از قبله نماز مي خواندند.
"أحمد الهاشم"‌گفت: البته پيش از اصلاح قبله، موضوع را با وزارت مرکزي اوقاف در رياض هماهنگ کرديم. پس از اينکه موافقت از آنجا آمد، عمليات اصلاح قبله آغاز شد.
وي همچنين افزود: پس از انجام بررسي هاي لازم، مشخص شد که علت اصلي انحراف موجود در قبله اين مسجد، کم توجهي مهندس در زمان ساخت بوده است.
گفتني است مدير اوقاف استان الأحساء در حالي اين نکته را مطرح کرده که بررسي درست يا نادرست بودن قبله حتي در زمان ساخت مسجد، برعهده مهندس يا شرکت سازنده نيست بلکه وظيفه وزارت اوقاف است که مأمور خود را به محل اعزام کند تا از درستي قبله اطلاع يابد.
در پي رخ دادن اين اشتباه، اهالي محل که از وضعيت به وجود آمده به شدت خشمگين و ناراحت شده اند، خواستار تخريب کامل و ساخت مجدد اين مسجد شدند.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=45826
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.