تاريخ انتشار: 22 آذر 1390 ساعت 00:00:12
پيام شهداء ، درس شهداء (12) وصيت نامه شهيد جاودانه عبدالمحمد سپهري ؛ وصيتي به لطافت باران و درخشش خورشيد

وصیت ‌نامه شهید عبدالمحمد سپهری 

 

« بسم الله الرحمن الرحیم » وَالعَصرِ* اِنَّ الاِنسانَ لَفی خُسرُ* اِلّاالَّذینَ آمَنُوا وَ عَمَلُوا الصّالحاتِ* وَ تَواصَوُا ‌بالحَقِّ* وَ تَواصَوُا بِالصَبرِ*

  

  « بسم الله الرحمن الرحیم » وَ لَولا دَفعُ اللهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَفَسَدَتِ الاَرضُ وَ لکِنَّ اللهَ ذُو فَضلٍ عَلَی العالَمینَ*بقره قسمتی از آیه‌ی 25 

              

 وَ قاتِلُوهُم حَتّی لاتَکُونُ فِتنَهٌ وَ تَکُونُ الدّینُ کُلُّهُ لِلّهِ* انفال قسمتی از آیه‌ی 39                                                                                  

 

 وَ جاهِدُوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِهِ* حج قسمتی از آیه‌ی 78  

 

« صَدَقَ اللهُ العَلِیُّ العَظیمِ »

 

برادران، دوستان و آشنایان، همه در این دنیا برای آزمایش اندک زمانی بیش نخواهیم ماند؛ پس چه بهتر که از این آزمایش بزرگ و وقت قلیل، بیشترین سود را از آنِ خویش سازیم. شب امتحان اگر زحمت بیداری را به خود می‌دهیم ولی بعد از امتحان آسوده و خوشحال هستیم.

 

 در این دنیا اگر به خود درد و رنج و زحمت می‌دهیم، ولی در آخرت آسوده‌خاطر هستیم و با دلی باز و قلبی پر از ایمان به سوی او می‌رویم و می‌دانیم که در آن جهان شرمنده و خجل نیستیم.     اگر که ما به جبهه رفتیم برای اداء فریضه بود که در آخرت نزد خدا و رسول‌خدا شرمنده نباشیم.   

 

 

 دوستان و برادران هر چه تکلیف است انجام بدهید؛ کاری به حرفهای دیگران ندارید؛ آنان که روز قیامت نمی‌آیند شما را ضمانت کنند. فردا هرکس مکلّف اعمال خودش است. هر چه تکلیف است انجام بدهید. فرصت را از دست ندهید، تا وقتی‌که در دنیا هستید قدر آن را نمی‌دانید، وقتی‌که از آن هجرت کردید، آن‌وقت است که دیگر پشیمانی سودی ندارد.

 

 برادران هنوز امام را نشناخته‌اید، قدر این امام را بدانید و به سخنان او جامه‌ی عمل بپوشانید تا خداوند نیز از شما راضی باشد، و هرکس امام را قبول ندارد و از دنیا برود ازجمله کسانی است که تا قبل از ظهور می‌زیسته؛ که آنها نیز همه در زیانکاری بوده‌اند.  

 

 برادران، شما را دعوت می‌کنیم به صبر و شکیبایی و پرهیز از گناه به خصوص دروغ و غیبت، تقوا پیشه کنید هر چقدر می‌توانید. تقوا پیشه کردن برای هجرت به سرای دیگر خوب است. آدم خوب است همیشه آماده‌ی هجرت باشد،کوله‌بارش پر از ثروت ابدی آماده‌ی حرکت باشد. آیاتی که در بالا قرائت شد، همگی از قرآن کریم می‌‌باشند؛ بخوانید و سپس درباره‌ی معنی آنها تحقیق کنید و به آنها عمل کنید. براستی هر چه را که می‌دانید، اگر عمل نمی‌کنید، نادان محسوب می‌شوید و اگر به دیگران نیز توصیه نمی‌کنید به تحقیق گناهکارید.

 

برادران خُلق نیکو با پدر و مادر و خانواده و اجتماع داشته باشید تا از فشار قبر در امان باشید.امیدوارم که پدر و مادر و اهل‌بیتم از اخلاق بدی که داشته بودم مرا ببخشند و اگر نیز برای ایشان یا دیگر دوستان و آشنایان ناراحتی یا مزاحمتی به بار آورده‌ام، امیدوارم که مرا مورد عفو و بخشش خود قرار دهند.

 

 ان شاالله.برادران نماز جماعت را فراموش نکنید، دعا بکنید و سپس گریه کنید که فقط به وسیله‌ی گریه است که قلب سیاه و آلوده‌ی به گناه، سفید و پاک می‌گرد.درضمن اگر کسی از اهل‌بیت و یا از بستگان و دوستان میل به گریه کردن دارد، برای خودش گریه کند که در این دنیا چه کند تا در آخرت مأیوس نباشد؛ و من نیز به یک قطره اشک ریختن راضی نیستم و نخواهم بود.«وَالسَّلام » 

 

  خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار ،  به رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما  ،هرجا اسیر اسلام آزادشان بگردان . انشاالله  

   

                                                       « وَالسَّلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ »   

                                                                                    

 برادر کوچک شما  عبدالمحمد سپهری    11/12/1363

 

 

 

** با تشكر از ارسال كننده كه به خواهش ما عنايت فرمود ومتن كامل وصيت نامه شهيد سپهري را ارسال نمودند. اجرتان با سيد الشهداء **

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=5812
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.