تاريخ انتشار: 23 خرداد 1394 ساعت 00:51:31
آیت الله هاشم زاده هریسی: توبه تهمت زنندگان پذیرفته نمی شود/ لزوم شناسایی علمای گمنام

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که به دیگران تهمت بزند توبه او در محضر خداوند پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش مهر، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از آثار گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به سخت‌گیری زیاد دین و خداوند نسبت به حق الناس اظهار کرد: خداوند ممکن است حق الله را ببخشد ولی حق الناس چیزی نیست که خداوند از آن گذشت کند.

وی اضافه کرد: اگر یک عالم یا شخص مومن به کسی تهمت بزند یا با آبروی انسان دیگری بازی کند، باید در همین دنیا رضایت او را جلب کند وگرنه در قیامت گرفتار می‌شود و خداوند توبه او را قبول نمی‌کند.

اشاره این عضو خبرگان رهبری به گناهی است که خداوند کریم برای تهمت به صراحت فرموده که انتقام می‌گیرد و دعا اثر ندارد.

با شعار نمی‌شود نمونه بود

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مولفه‌های جامعه آرمانی اظهار کرد: کشور امام زمان(عج) از نظر علمی، رفتاری و اخلاقی باید نمونه باشد و اگر نمونه نباشد نمی‌تواند ذیل امام زمان(عج) قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تنها با شعار نمی‌شود نمونه بود، بلکه باید برای جهانیان حرف داشته باشیم و پیشرفت‌های کشور را به صورت عملی محقق کنیم.

این عضو خبرگان رهبری احیای نام علمای دین را ضروری دانست و تأکید کرد: در کشور ما علمای فراوانی وجود دارند که بسیاری از آنها گمنام هستند و باید شناسایی و معرفی شوند.

وی با تمجید از تلاش‌های زیادی که در حوزه علمیه شده، تصریح کرد: حوزه علمیه علاوه بر تعلیم و تعلم در رشته‌های مختلفی علمی و کارهای پژوهشی پیشرفت زیادی کرده و ما با دیدن این آثار خوشحال می‌شویم. این آثار بیشتر به دست طلبه‌های جوان آفریده می‌شود که این هنرمندی طلاب را نشان می‌دهد.

فقه سنتی را حفظ کنیم

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی با اشاره به گسترده بودن دامنه فقه سنتی، بر لزوم توجه بیشتر به مسائل حقوقی مرتبط با انسان تأکید کرد و افزود: باید همین فقه سنتی را حفظ کنیم اما مسائل را اضافه کنیم و نیازهای بین المللی را پیدا و برای پاسخگویی به آنها از فقه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تحقیقات در حوزه علمیه شکوفا شده اما تنها حرف زدن کافی نیست بلکه باید نسبت به عمل و روش صحیح اهتمام بیشتری شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان از تلاش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در احیای نام علمای دین قدردانی کرد.

  تعداد بازديدها: 2090
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=65272
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.