تاريخ انتشار: 14 دي 1390 ساعت 19:08:18
هشدار آيت‌الله‌ مکارم شیرازی به سران کشور آذربايجان

مثلث شوم آمريکا و اسرائيل و يکي از کشورهاي عربي با صحنه‌گرداني وهابيت، وضعيت شيعيان را با مشکل جدي مواجه کرده است که از همه بدتر وضعيت بد شيعيان جمهوري آذربايجان است.

ما کاري نداريم که سياست فلان کشور چيست، هرکجا مسلمان باشد مرجعيت هم هست، مگر در فلسطين که برادران اهل سنت حضور دارند ما حمايت نمي کنيم، وظيفه ما حمايت کردن از مسلمين به خصوص شيعيان مظلوم است.

به گزارش «مرکز خبر حوزه» حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اوضاع شيعيان منطقه، اظهار داشتند: همه بدانند شيعيان دنيا الان از مظلوم‌ترين جمعيت‌ها محسوب مي‌شوند، گروهي در بحرين، گروهي در قطيف و گروهي در آذربايجان تحت فشار سخت‌ترين ابزار ظالمان قرار دارند .

معظم‌له با بيان اين که مثلث شومي در منطقه شکل گرفته است، گفتند: مثلث شوم آمريکا و اسرائيل و يکي از کشورهاي عربي با  صحنه‌گرداني وهابيت، وضعيت شيعيان را با مشکل جدي مواجه کرده است که از همه بدتر وضعيت بد شيعيان جمهوري آذربايجان است.

اين مرجع تقليد با اشاره به اسلام ستيزي حکام کشور آذربايجان، تصريح کردند: سران آذربايجان باقيمانده نظام کمونيستي منهاي مذهب هستند و هدف آنها اسلام ستيزي و آزار و اذيت شيعيان است.

حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي با بيان اين که اخبار موثقي در رابطه با شيعيان آذربايجان رسيده است، ابراز داشتند: سران حکومت آذربايجان در صدد انجام سه کار عليه شيعيان هستند که از جمله آنها مبارزه با حجاب که از جلوگيري  ورود دختران محجبه به مدرسه، شروع شد و با سرکوب و زنداني کردن رهبران و شخصيت‌هاي شيعه و همچنين جلوگيري از نشر کتاب‌هاي اسلامي در اين کشور ادامه يافت.

* تيشه به ريشه خود مي‌زنيد

ايشان تاکيد کردند: آنها به اميد آن که ريشه اسلام و تشيع را بزنند، اشتباه بزرگي را انجام مي‌دهند و تيشه به ريشه خود مي‌زنند.

اين مرجع تقليد خاطرنشان کردند: اينها بايد بدانند شيعيان پرورش يافته مکتب سيد الشهدا‌(ع) هستند و در مقابل ظلم آرام نمي نشينند، به آنها توصيه مي‌کنيم با مردم خود بسازيد و زنداني‌ها را آزاد کنيد، چرا که اين کار پايان خطرناکي براي شما دارد.

* از فرهنگ مرجعيت بي‌خبرند

حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي با بيان اين که آنها مي‌گويند مراجع در امور داخلي ما دخالت مي‌کنند، اظهار داشتند: تمام شيعيان جهان بايد هم صدا و هم دل باشد، کساني هم که مي‌گويند چرا مراجع در امور داخلي کشور ما دخالت مي‌کنند از فرهنگ مرجعيت بي خبر هستند.

ايشان افزودند: مراجع طبيبان بدون مرز هستند، هرکجا که مسلمان و تشيع باشد، مراجع هم حضور دارند، در واقع مرجعيت مرز نمي‌شناسد.

اين مرجع تقليد تصريح کردند: ما کاري نداريم که سياست فلان کشور چيست، هرکجا مسلمان باشد مرجعيت هم هست، مگر در فلسطين که برادران اهل سنت حضور دارند ما حمايت نمي کنيم، وظيفه ما حمايت کردن از مسلمين به خصوص شيعيان مظلوم است.

حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روايتي از امام صادق‌(ع)، اظهار داشتند: عملي که انسان انجام مي‌دهد اگر از لحاظ اندازه کم باشد، ولي همراه با يقين باشد، افضل و بهتر از عملي است که زياد باشد، اما بدون يقين باشد.

* افراطي‌گري جز خسارت اثري ندارد

ايشان افزودند: افراطي ‌گري جز خسارت چيز ديگري ندارد، کساني بودند که گاهي افراطي عمل کردند و فشار آوردند و بعد هم خودشان به خاطر همين فشارها کار را نيمه کاره رها کردند؛ چرا که افراطي‌گري غرور کاذب همراه با خودستايي را به بار مي‌آورد.

شایان ذکر است : این سایت با توجه به اهمّیت موضوع به فراخور و در حدّ امکان مطالب قابل توجهی را تقدیم کاربران عزیز نموده است .

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=6752
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.