تاريخ انتشار: 23 آبان 1394 ساعت 10:19:10
آتش داعش دامن فرانسه را هم گرفت

حملات تروریستی اخیر درکویت، تونس و لیون فرانسه از سیاره دیگری نیامده بلکه این چیزی بوده است که خود این «کشورها ساخته و پرداخته بودند و اکنون دامن آنها را گرفته است.»

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای با اشاره به حملات تروریستی اخیر در کویت و تونس و همچنین در فرانسه، نوشت: غافلگیری‌های خونین داعش همچنان ادامه دارد. پس از بازپس‌گیری شهر کردنشین «عین العرب»، و پیشروی به سمت شهر الحسکه شمال سوریه، اکنون داعش قلب دو کشور عربی (کویت و تونس) و یک کشور اروپایی (فرانسه) را هدف قرار داده و خدا می‌داند که حمله چهارم در کجا خواهد بود، اما قطعا این سریال ادامه خواهد یافت گرچه بیشتر کشورهای عربی و سه پایتخت غربی (رم، مادرید و پاریس) برای جلوگیری از وقوع این حملات، آماده‌باش کامل اعلام کردند.
عطوان افزود: «آنچه را خود ساخته و پرداخته کردید به سوی شما بازگشته است.» شاید این بهترین عنوان برای این سه حمله خونین باشد. جالب آنکه این کشورها، یکی از مهمترین طرف‌ها در حمایت از مخالفان مسلح سوری و حامی مالی، نظامی و رسانه‌ای بودند. کویت هم در بعد رسمی و هم مردمی، از کشورهایی بود که از گروه‌های تندرو که با هدف‌ براندازی نظام سوریه کارزار می‌کنند، بسیار حمایت کرد.
دولت سابق تونس نیز از طریق تبانی با ترکیه و برخی از کشورهای خلیج(فارس)، عبور و مرور 4 هزار نفر از جوانان را به سوریه برای جنگ دوشادوش «جبهه النصره» و داعش تسهیل کرد. همچنین به درخواست احمد داوداوغلو که در آن زمان وزیر خارجه ترکیه بود، میزبانی نخستین نشست دوستان ملت سوریه را بر عهده گرفت.
در ادامه این مقاله آمده است: بیشترین قربانیان حادثه تروریستی در هتلی در تونس، از کشور انگلیس بودند، اما انگلیس و فرانسه بیشترین حمایت‌ها را از مخالفان مسلح سوریه داشته‌اند و نخست وزیران این کشورها تنها مسئولانی از بین هیجده کشور عضو اتحادیه اروپا بودند که خواستار لغو ممنوعیت ارسال سلاح (برای تروریست‌های مسلح در سوریه) شده بودند.
عطوان می‌پرسد: آیا این به معنای این است که «جادو دامن جادوگر را گرفته (آتش دامن آتش‌افروزان را گرفته)»؟
جواب مثبت است، کسی که با آتش بازی کند، انگشتانش می‌سوزد، و این آتش تندروی‌ها و افراطی اکنون به عمق کویت، عربستان و فرانسه رسیده است و بعید نمی‌دانیم که در آینده بسیار نزدیک دامن بحرین و اردن و حتی خود ترکیه را نیز بگیرد.
سردبیر رای‌الیوم نوشت: ما از حالت بهت‌زدگی و تحیر در محافل رسمی و مردمی کشورهای خلیج‌فارس در مورد حادثه تروریستی مسجد امام صادق(ع) شیعیان در قلب کویت، تعجب می‌کنیم. در عین حال از ابراز همدردی‌های دروغین و مزورانه برخی‌ها به ویژه در محافل سنی‌ها در قبال این حادثه نیز متعجبیم. تا دیروز، شیعیان، رافضی، مجوس و صفوی بودند اما امروز به برادران دینی و عقیدتی تبدیل شدند!
عطوان با اشاره به حوادث یمن افزود: هواپیماهای «طوفان قاطعیت» عربستان و کشورهای خلیج(فارس) چه کسانی را در یمن به قتل می‌رسانند؟ آیا بر حسب ادبیات اغلب رسانه‌های قدیمی و جدید خلیج‌فارس شیعیان، رافضی‌ها و مزدوران مجوس و کافر ایران را به قتل می‌رساند؟ آیا این همان توصیه‌ها و اوامر برای ارتش بزرگ اینترنتی کشورهای خلیج‌فارس نیست که از سوی دولت‌هایشان به کار گرفته شدند و میلیاردها دلار برای سیاه‌نمایی دیگران، و شیطان فرض کردن آنها و توجیه کشتن آنها هزینه می‌کنند؟ حال چرا بزرگان، شبکه‌های ماهواره‌ای و سخنگویان این کشورها، در پی انفجارهای کویت، قطیف و دمام تعجب می‌کنند؟ داعش چه اقدامی بیشتر از اقداماتی که آنان مرتکب شده و اکنون با هواپیماهای طوفان قاطعیت مرتکب می‌شوند، انجام داده است!

  تعداد بازديدها: 1228
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=68339
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.