تاريخ انتشار: 09 آذر 1394 ساعت 20:11:26
زدو بند میلیاردی دو بانک مساله دار برای « مال سازی »

درحالی که دولت و دستگاه های نظارتی در سالهای گذشته تلاش کرده اند بانک ها را از بنگاه داری برذر دارند، شنیده ها حاکی است دو بانک خصوصی مساله دار، منابع اعتباری خود را در پرژوه های یکدیگر به صورت ضربدری هزینه کرده اند. این بده بستن غیر قانونی در حالی است که بسیاری از تولیدکنندگان برای مبالغ کمتر از این با مشکلات جدی مواجه هستند.
در حالی که بحث ها برای حمایت از تولید و رونق بازارهای مالی و صنعتی کشور بالا گرفته و انتظار می رود هر کدام از بنگاه ها و فعالان اقتصادی در این عرصه نقش اساسی خود را ایفا کنند، اما با برخی زد و بندهای غیرقانونی تب " مال

سازی '' بین 2 بانک خصوصی و خصولتی که هنوز بحث های زیادی در خصوص مجوز آنها مطرح می شود، به شدت بالا گرفته است.
به گزارش خبرنگار اعتدال، طبق قوانین، بانک ها برای پرداخت وام به زیر مجموعه های خود از جمله شرکت ها و هولدینگ های ایجاد شده، ممنوعیت دارند و نمی توانند از منابع موجود خود برای تقویت شرکت های زیر مجموعه و پرداخت وام به آنها استفاده کنند، اما این موضوع با قوانین نانوشته ایجاد شده بین بانک ها و خلاء قوانین و نظارت دستگاه های نظارتی به سهولت بین بانک ها در حال انجام است.
در بین این 2 بانک مسئله دار که هنوز پیرامون مجوز فعالیت و نحوه کار آنها بحث های زیادی مطرح می شود، بیش از همه این قاعده نانوشته را یاد گرفته اند و در حال انجام دادن این بازی بین بانکی هستند. به صورتی که بانک الف خصوصی از محل اعتبارات و منابع موجود خود نسبت به پرداخت وام به بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه بانک الف خصولتی اقدام  می کند و آن بانک در قبال این خدمت، همین خدمات را به بانک الف خصولتی و شرکت های زیر مجموعه آن ارائه می دهند.

گفته می شود بانک الف خصولتی بخش عمده ای از اعتبارات لازم برای اجرای پروژه مسئله دار خود در نیاوران را از طریق بانک الف خصوصی دریافت کرده است.
این در حالی است که گفته می شود، در قبال این تامین اعتبارات و منابع لازم برای اجرا و تکمیل پروژه نیاوران،  بانک الف خصولتی متعهد شده است، منابع و اعتبارات لازم را برای ساخت پروژه فرمانیه از سوی بانک الف خصوصی فراهم آورد.
این دو بانک اخیرا اقدامات زیادی را در جهت ساخت مال ها در سطح تهران و برخی نقاط دیگر کشور از جمله مشهد مقدس آغاز کرده اند و یکی پس از دیگری با انجام یک بازی بین بانکی و اعداد، منابع لازم را برای یک دیگر فراهم می کنند.
این در حالی است که از سوی نهادهای حاکمیتی و دولتی و همچنین شخص رئیس جمهور، بارها و بارها، بانک‌ها از بنگاه داری منع شده اند و تذکرات زیادی در این خصوص دریافت کرده اند، اما برخی بانک ها بی اعتنا به این موضوع و آسیبی که از ناحیه آن به اقتصاد کلان کشور وارد می شود، تنها به فکر پر کردن جیب های خود هستند.

  تعداد بازديدها: 1052
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=68662
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.