تاريخ انتشار: 20 آذر 1394 ساعت 18:34:28
پاسخ امام رضا(ع) به زائرانش چیست؟

امام رضا (ع) فرموده‌اند: «هر کس به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدن او می‌روم هنگامی که نامه اعمال به دست‌های راست و چپ داده می‌شود، در وقت نهادن اعمال در میزان و در هنگام عبور از صراط».

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، در سلسله سخنرانی های حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) به بیان اهمیت زیارت و شرح زیارت امین الله پرداخت و اظهار کرد: زیارت  قبور اهل بیت(ع) پاک کننده و حرکت دهنده از شرک به سوی توحید است.

وی با بیان اینکه زیارت بهترین وسیله برای درک محضر ائمه معصومین(ع) است، افزود: انسان از طریق زیارت و توسل به اهل بیت(ع) امنیت روحی و روانی خود را به دست می آورد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه زیارت حضور آگاهانه و قلبی است که انسان به وسیله آن از عالم مادی جدا می شود و به معنویت حقیقی متصل می کند، تصریح کرد: حضور در اماکن مقدسه، پیوند قلبی و تاثیرات ژرف در انسان به وجود می آورد که موجب اصلاح اخلاق می شود.

وی با بیان حدیثی از امام رضا (ع) که فرموده‌اند: «هر کس به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدن او می‌روم هنگامی که نامه اعمال به دست‌های راست و چپ داده می‌شود، در وقت نهادن اعمال در میزان و در هنگام عبور از صراط.»، خاطر نشان کرد: محال است کسی به امامت علی بن موسی‌الرضا(ع) اعتقاد داشته باشد، اما نبوت و معاد و توحید که اصول دین هستند را نپذیرفته باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه جریان زیارت از امام شروع می شود و پایانش لقاءالله است، گفت: حضور مسلمانان در حرم ائمه اطهار(ع) در اصل تبیلغ دین اسلام و ابراز بیزاری از دشمنان دین است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امام رضا(ع) به تمام زائرانش توجه دارد، تصریح کرد: اولین امری که زائر بایستی به آن توجه کند آن است که در زیارت، تسلیم امر امامت باشد و نسبت به حقوق امام معرفت داشته باشد.

وی با بیان این که زیارت انسان را از سرگردانی نجات می‌دهد و به دارالسلام می‌رساند، گفت: ائمه معصومین(ع) نورهای خدا در تاریکی هستند که مردم به برکت و یمن حضور آن‌ها راه دین و سعادت را پیدا می‌کنند.

منبع: حوزه

  تعداد بازديدها: 1659
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=68896
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.