تاريخ انتشار: 06 دي 1394 ساعت 18:04:35
سید حسن نصرالله: درگیری‌ها در منطقه تنها به نفع اسرائیل است

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت هفتم شهید سمیر قنطار، از رهبران مقاومت آغاز شد.
به گزارش شبکه المنار لبنان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) در ساعت 14:30 به وقت محلی در سالن مجتمع شاهد- بیروت سخنرانی خود را ایراد می‌کند و در این سخنرانی به بررسی تحولات مختلف منطقه می‌پردازد.
سید حسن نصرالله عنوان داشت: من مجددا شهادت کسانی که به همراه سمیر قنطار در جرمانا به شهادت رسیدند، تسلیت می‌گویم.
وی تصریح کرد: باید در لبنان نیز یادآور شویم که ما نیز چند روز یک بار با شهیدانی که به خاطر وظیفه مقدس به شهادت می‌رسند، وداع می‌کنیم و به خانواده‌هایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین عنوان داشت: دو عید مبارک مسلمانان و مسیحیان که میلاد حضرت مسیح (ع) و میلاد پیامبر (ص) است، تبریک می‌گوییم و این همزمانی در این مناسبت را تبریک می‌گوییم، هرچند که ما خواهان روزی بودیم که در آن مسیحیان و مسلمان با شادی واقعی این عیدها را به سر برند.
دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: ما از سال‌ها قبل در منطقه نه طعم عید و نه شادی عید را نچشیده‌ایم، به ویژه در سالهای اخیر که منطقه ما دچار جنگ‌های ویران گری شد که به رژیم صهیونیستی خدمت می رساند. در هر حال ما تلاش می‌کنیم که از این عید و از هر عیدی برکت‌های آن را بگیریم و معنای این امر این است که ما علی رغم اندوه‌ها تلاش می‌کنیم که شادی را بکاریم.
وی افزود:‌ در این مناسبت گرانقدر دوست دارم که زمانی را به صحبت در مورد شهید قنطار اختصاص دهم تا برخی از حق وی را ادا کرده باشم و با اشاره به برخی از ویژگی‌های وی مسئولیت خود را ادا کنیم و شهید قنطار خود یک مکتب و نماد بود.
سید حسن نصرالله افزود: از زمانی که وی جوان بود به صورت یک جوان جدی و مسؤول و مومن به مسأله فلسطین را داشت و وی هم و غم مسأله فلسطین را داشت و به خاطر آن جنگید. این نخستین صفت است و این آغاز همان چیزی است که مردم از طریق آن قنطار را شناختند. شهید قنطار می توانست که در میان خانواده‌اش و مردم روستایش باقی بماند، اما وی از جوانی مسیر مقاومت را انتخاب کرد و ویژگی‌های او بیانگر ویژگی‌های بسیاری از جوانان لبنان و کشورهای عربی است که به گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی پیوستند و ما بسیاری از جوانان عرب را به یاد می‌آوریم که به لبنان آمدند و به این تشکیلات پیوستند. سمیر قنطار در این امر نماینده آن نسل مسؤول و آگاه است که به فلسطین ایمان داشت و به خاطر فلسطین جنگید و بسیاری از آن‌ها در فلسطین شهید شدند.
وی افزود: این یک مسئولیتی را مترتب می‌شود، چراکه از دهه‌ها قبل برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در چارچوب جنگ نرم وجود دارد تا جوانان امت ما از مسائل بزرگ و از رفتارهای جدی دور شوند و غرق در اندوه‌ها و مسائلی شوند و سرگرم اموری گردند که نه سرنوشت و آینده‌ای را نمی‌سازد.
وی در ادامه گفت: ما به این روحیه مسئولانه و جدی نیاز داریم که سمیر قنطار از زمان پیوستنش به مقاومت فلسطین تا شهادتش در خاک سوریه آن را بیان کرد. از ویژگی‌های سمیر قنطار جان فشانی بی حد و مرز وی بود. عملیاتی که وی در آغاز راه خود انجام داد، از آن دست عملیاتی بود که به شهادت یا به اسارت منتهی می‌شد. کاملا مثل آنچه که در این روزها در عملیات با سلاح سرد در فلسطین صورت می‌گیرد و کسانی که به این نوع عملیات می‌پردازند بسیار شبیه کسانی هستند که دست به عملیات استشهادی می‌زنند و این روحیه است که بیانگر جوهره مقاومت است و مقاومت بدون جان فشانی و بدون بخشیدن معنا ندارد.
وی افزود: برخی ممکن است اندیشه مقاومت و آرمان آن را بپذیرند، اما آماده جان فشانی نیستند و حتی برخی منکر مقاومت می‌شوند. ما در سالگرد قنطارها نیازمند باز پس‌گیری روحیه جان فشانی هستیم، چرا که این شرطی اساسی برای قیام مردم و ادامه مقاومت و ساختن آینده و عزت امت است.
سید حسن نصر الله خاطر نشان کرد: ویژگی سوم پایداری در زندان در طول 30 سال بود. همگان باید بیاندیشند و کمی در مورد این مسأله فکر کنند که اسارت به مدت 30 سال به چه معنا است. کلمه‌ای است که گفته می‌شود، اما در واقع عمری مملوء از پایداری، تحمل و صبر است و وی علیرغم این در چهره‌اش جز پایداری و تحمل و به چالش کشیدن را نمی‌دیدیم و وی عقب نشینی نکرد و تسلیم نشد و در مقابل زندانبان‌هایش و در مقابل سالهای طولانی حبس ضعف نشان نداد و نامید نگشت و این مسأله بسیار مهم است.
سیدحسن نصر الله تصریح کرد: برخی وارد زندان ها شدند و از زندان‌ها در میان اسیران عرب و فلسطین های خارج شدند اما با هر دسته ای که از زندان خارج می‌شد ، سمیر قنطار در زندان مانده بود. این کوه در واقع کوه اراده و پایداری است . این مراحل کافی بود که قلب هر مردی را بشکند اما این مسائل در مقابل سمیر قنطار ناتوان ماندند.
وی افزود:‌ داشتن پویایی حتی در سالهای زندان از دیگر ویژگی های سمیر قنطار بود . برخی افراد احتمالا دچار یاس و ناامیدی می شوند اما سمیر قنطار مدرسه ای در طلب علم و آموختن بود و تلاش هایی را در داخل زندان صرف کرد و بیشترین حدی که یک اسیر در زندان انجام دهد کار کرد و وی نیروهای مقاومت را خطاب قرار می داد و آن‌ها را به صبر و پایداری و ادامهراه فرا میخواند و این کاری بود که در طی این سالها به ویژه سالهای اخیر انجام می داد.

*انتخاب

  تعداد بازديدها: 1864
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=69199
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.