تاريخ انتشار: 17 دي 1394 ساعت 10:37:15
مصباحی‌مقدم :تعطیلی ارتباط سیاسی عربستان با ایران نشانه فرافکنی این دولت خام‌اندیش و کج‌رفتار است

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعطیلی ارتباط سیاسی عربستان با ایران را نشانه غرور و جهالت آل‌سعود دانست و گفت: این اقدام عربستان حکایت از شتاب‌زدگی و فرافکنی این دولت خام‌اندیش و کج‌رفتار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با تعطیلی ارتباط سیاسی عربستان با ایران اسلامی اظهار داشت: این اقدام عربستان نشان از غرور و جهالت آل‌سعود دارد.
وی گفت: این تصمیم عربستان حکایت از شتاب‌زدگی و فرافکنی این دولت خام‌اندیش و کج رفتار است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: انجام این رفتار از سوی آل‌سعود نشان این است که مشکلات داخلی که دولت عربستان سعودی دارد و شکست‌های منطقه‌ای موجب این رفتار شده است.
صباحی‌مقدم افزود: البته باید بگوییم که اقدام برخی افراد در اعتراض به عربستان در مقابل سفارت این کشور کاری بود که این بهانه را به‌دست آن‌ها داد و نباید این اقدام صورت می‌گرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر اقدام عربستان سعودی برای فشار روی برخی از کشورهای منطقه از جمله بحرین، سودان و امارات برای قطع ارتباط سیاسی با ایران حکایت از این دارد که عربستان سعودی پول‌های زیادی در این کشورها خرج کرده است.
تعطیلی سفارت ایران در عربستان و بحرین اهمیت ندارد/ این کشورها در منطقه مهم و تاثیرگذار نیستند 
حجت‌الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد: برای ایران اسلامی تعطیلی سفارت عربستان و بحرین و یا کاهش ارتباط با امارات از نظر سیاسی اهمیت بالایی ندارد بلکه این‌ها کشورهای مهم و تاثیرگذاری در منطقه نیستند. 
دولت واکنش معقول و حکیمانه داشته باشد/ اقدام عربستان منجر به پشیمانی آن‌ها می‌شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدم که دولت باید در برابر این اقدام واکنش معقول و حکیمان داشته باشد و بنا را بر اعلام بی‌نیازی از دولت‌های تحت تاثیر عربستان بگذارد.
وی با بیان این‌که حتماً این اقدام عربستان منجر به پشیمانی آن‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: آل‌سعود امرز بدون این‌که اقدام مسئولانه‌ای انجام دهند و نسبت به عملکرد شنیعشان مبنی بر به شهادت رساندن چند نفر از انسان‌های مبارز، مجاهد و انقلابی شیعیان بشود و بخواهند اقدام جبرانی بکنند، حکات دست پاچگی را دارند انجام می‌هند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که این اقدامات عربستان سعودی قابل دوام و استمرار نیست، بیان داشت: این اقدامات آل‌سعود چه در داخل این کشور، چه در منطقه و چه در جهان محکوم است.

  تعداد بازديدها: 1202
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=69417
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.