تاريخ انتشار: 13 خرداد 1395 ساعت 22:33:25
پورمحمدی خبر داد: کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق کالا در 2 سال گذشته/ راهزنی آشکار آمریکا

ایرنا نوشت: وزیر دادگستری گفت: در سال 1392 شاهد ورود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور بودیم ولی این میزان در سال گذشته به 15 میلیارد دلار رسید و طی 2 سال گذشته ایران توانست جلوی 10 میلیارد دلار قاچاق را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه رمضان در مسجد اعظم قم قاچاق را مشکلات اجتماعی کشور ذکر کرد و افزود: همین 15 میلیارد دلار قاچاق هم رقمی بالا است و باید باز هم کاهش یابد و مسئولان باید تلاش مضاعف تری داشته باشند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته رتبه اقتصادی ایران یک رتبه در دنیا ارتقا یافته است، گفت: بین رتبه 17 و 18 اقتصادی دنیا قرار گرفته ایم و این در حالی است که پارسال جزء بدترین سال های اقتصادی کشور بود.

وی ادامه داد: تراز تجاری و اقتصادی ایران برای اولین بار پس از کشف نفت در ایران مثبت شد و در سال جاری شاهد افزایش 30 درصدی صادرات بوده ایم. شاید کشورهای غربی از رفت و آمدها با ایران در پی بازاریابی باشند ولی این مساله نشان می دهد که فضای اقتصادی ایران مولد و قدرت مند است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده اند که نباید اجازه داد که به بازار مصرف کشورهای دیگر تبدیل شویم که این مساله نیز رصد می شود.

وزیر دادگستری تاکید کرد: مواد مخدر ام الفساد مشکلات اجتماعی کشور است و نیمی از زندانیان به صورت مستقیم با مسئله مواد مخدر مرتبط هستند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 6 درصد ورود پرونده ها به دادگستری های کشور کاهش یافت و تعداد زندانیان نیز با کاهش هفت درصدی همراه بود و برخی جرم ها چون جرم های اخلاقی و مواد مخدر به میزان 20 درصد کاهش پیدا کردند.

وزیر دادگستری ابراز داشت: امروز فجایع بسیاری در کانون جهان اسلام رخ می دهد و این مشکلات فضای زندگی را در کشورهای مختلف دشوار کرده است و شاهد آوارگی، بی خانمانی، فرزندان بدون سرپرست، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، افزایش میزان جرم و جنایت و معضل هایی چون نابرابری سیاسی هستیم.

وی در ادامه دست درازی آمریکایی ها به اموال ملت ایران را نوعی راهزنی و قداره بندی آشکار ذکر کرد و افزود: شاهد نوعی نظام جنگل محض در جهان هستیم و امروز در جهانی به سر می بریم که آمریکایی ها 60 درصد قدرت نظامی و 70 درصد قدرت اقتصادی جهان را با هم پیمانان خود در دست دارند و به علاوه آنها با تکیه بر رسانه های خود نوعی نظام استکباری به تمام معنا را در جهان بوجود آورده اند.

وی با اشاره به آنکه متاسفانه لعابی از آمریکا برای مردم و جوانان بیان می شود گفت: در این بین باید واقعیت های آمریکا و دنیا را برای جوانان بیان کرد و در مباحث تبلیغی در مرحله اول باید وضعیت خودمان را تشریح کرده و پس از آن مسائل مرتبط با جهان امروز را بیان کنیم.

  تعداد بازديدها: 1169
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71723
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.