تاريخ انتشار: 14 خرداد 1395 ساعت 18:01:21
تابش: هنر انقلابی مرهون شجاعت و حمایت های امام خمینی(ره) است ‎

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شجاعت و شناخت امام خمینی(ره) را زمينه ساز رشد هنر پس از انقلاب دانست و افزود: اهمیت این رویکرد در آن است که متدینین آن زمان وجوه چندان مثبتی برای هنر قائل نبودند و سینما و هر نوع موسیقی را مهلک می‌دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیرضا تابش با اشاره به نقش انقلاب اسلامي و رهبري امام(ره) در بازسازي عرصه فرهنگ و هنر ايران، گفت: فرهنگ و هنر که با قمار و شراب هم ردیف پنداشته می‌شد با حمایت هاي امام خميني(س) از هنر انقلابی و تلاش دست اندرکاران فرهنگی بازسازی شد و این عرصه شکل گیری فرهنگ و هنر انقلابی را فراهم کرد.
‎وی خاطرنشان کرد: حرکت امام (ره) منجر به شکل گیری فرهنگ و هنر متکثر و زاینده و در عین حال با هویتی اسلامی و ایرانی در جامعه ما شد و به رغم فراز و فرودها، این راه و روال ادامه یافت.
تابش افزود: همان سال‌های ابتدای انقلاب فیلمی تهیه شد که در آن برخی از بدترین صحنه‌های فیلم‌های فارسی قبل از انقلاب را بریده و کنار هم چسبانیده و بین همه پخش کرده بودند که بگویند سینما یعنی چه و چه؟! امام در آن شرایط درباره سینما اظهار نظر مثبت کردند و نمونه ای هم ارائه دادند، بعدها درباره سریال "پاییز صحرا" نیز فرمودند:‹آموزنده است و پخش آن اشکالی ندارد.› (صحیفه امام،ج 20، ص 446)
وی در ادامه گفت: امام در برابر جریانی که می‌گفت فرهنگ قبل از انقلاب مطلقا قابل قبول نیست، هم عملا ایستادند و از فیلمی تعریف کردند که قبل از انقلاب ساخته شده بود و نویسنده، کارگردان و بازیگران آن هم مربوط به آن دوران بودند. ایشان در شرایط حساس آن زمان از فیلم گاو حمایت کردند و در همان روزهای نخست ورودشان به کشور صریحا گفتند: "با سینما مخالف نیستیم با فحشاء مخالفیم". (صحیفه امام، ج 6، ص 15) و طبیعی هم بود که با فحشا مخالف باشند، اما حساب سینما را از آن جدا کردند.
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي تاثير ديدگاه امام خميني در شكل گيري فرهنگ و هنر ملي پس از انقلاب اسلامي را مهم توصيف كرد و گفت: در مدت رهبري امام خميني(ره) در طول يك دهه، مواردی که ايشان وارد عرصه فرهنگ و هنر شدند و در این باره رهنمودهایی ارائه کردند زیاد نبود، اما بسیار تأثیرگذار بود و با همین رویکرد کمک کردند تا فرهنگ و هنر ملی در ایران سریع تر شکل گیرد. فرهنگ و هنری که برخواسته از ارزش هاي انقلاب است و دفاع از هویت‌ اخلاقی و کرامت انسانی و نجابت ایرانی جز ذات اوست

  تعداد بازديدها: 1280
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=71748
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.