تاريخ انتشار: 05 آذر 1395 ساعت 21:52:10
نماینده مرجعیت عالی عراق: ۱۱ میلیون زائر پیاده به کربلا مشرف شدند

نماینده مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق از تمام دست‌اندرکاران در امر برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین امام حسین علیه السلام قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، احمد الصافی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خطبه‌های نماز جمعه از مهمان‌نوازی مردم این کشور در مراسم اربعین امسال و کسانی که در برگزاری موفقیت‌آمیز این مراسم نقش‌آفرینی کردند قدردانی کرد.

وی افزود: بیش از 11 میلیون زائر در سه محور در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و این آمار فقط مربوط به پیاده‌روی در روز و به جز زواری که با خودرو به کربلا مشرف شدند.

الصافی گفت مراسم اربعین امسال با مشارکت میلیونها نفر در اوضاع خوبی برگزار شد و ملت عزیز عراق تمام آنچه در وسعش بود را در راه موفق برگزار شدن این مراسم در طبق اخلاص گذاشت.

وی اظهار داشت: ما به ندرت ملتی را سراغ داریم که اینگونه سخاوتمندانه در طول 20 روز به یکدیگر و به مهمانان خارجی خدمت می‌کنند.

الصافی گفت: برگزاری مراسم اربعین حتی در کشورهای پیشرفته نیز دشوار خواهد بود، زیرا بار مسئولیت بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: ملت عراق بالاتر از آن هستند که شایعه‌ یا دروغی به آنها لطمه بزند. ملت عراق ملت اصیلی است و هویت خود را حفظ می‌کند.

نماینده مرجعیت عالی عراق در ادامه گفت: با توجه به اینکه تروریستها در پی هوشیاری نیروهای امنیتی و همکاری زوار با آنها، نتوانستند مراسم اربعین را هدف قرار دهند، به حمله تروریستی به جمعی از زوار در پمپ بنزین شوملی در شهر حله استان بابل روی آوردند.

الصافی گفت: شکی نیست که اقدام تروریستی اخیر، اصرار عاشقان امام حسین برای زیارت مرقد و پایبندی به راه ایشان را بیشتر خواهد کرد و این جنایتکاران در میادین نبرد، به دست نیروهای قهرمان ما مجازات خواهند شد.

  تعداد بازديدها: 1871
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=74460
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.