تاريخ انتشار: 08 آذر 1395 ساعت 12:16:06
هشدار نسبت به رواج مشکلات اخلاقی و اقتصادی در جامعه اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین رستگاری با اشاره به آفاتی که پیامبر اسلام (ص) نگران بود که بعد از ایشان جامعه اسلامی دچار آنها شود، گفت: مشکلات اخلاقی و اقتصادی دارد جامعه اسلامی را فرا می گیرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمود رستگاری در مراسم شب بیست و هشتم ماه صفر حرم مطهر امام خمینی (س) با اشاره به آیاتی از سوره انفال گغت: بخش قابل توجه آیات قرآن درباره پیامبر (ص) است. مجموعه این آیات را که دقت کنیم می بینیم در آنها خدا گاهی پیامبر(ص) و گاهی منزلت و رسالت او و گاهی نیز وظایف امت اسلامی در برابر پیامبر (ص) را مطرح می کند.

این پژوهشگر مسائل دینی افزود: در بسیاری از آیات اطاعت رسول خدا(ص) در کنار اطاعت خدا قرار گرفته است. در سوره بقره آمده است که بنی اسرائیل لجاجت و پرده دری کردند و در اثر قساوت قلب وقتی موسی (ع) آنها را به تعالیم دعوت می کرد می گفتند شنیدیم اما اطاعت نمی کنیم. ولی در آیات پایانی سوره بقره آمده است که مؤمنان به پیامبر گفتند شنیدیم و اطاعت کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر در اواخر عمر از فتنه ها سخن می گفت، تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمود من از سه چیز برای امتم می ترسم: اولین آنها گمراهی بعد از شناخت است؛ دیگری فتنه های گمراه کننده و گیج کننده، یعنی اتفاقات سیاسی است که برای امت اسلام پس از پیامبر پیش آمد و در آستانه رحلت ایشان نشانه های آن ظاهر شد؛ سومین چیزی که پیامبر (ص) از آن می ترسید آفات است.

رستگاری با بیان اینکه مشکلات اخلاقی و اقتصادی دارد جامعه اسلامی را فرا می گیرد، با اشاره به دوران پیامبر(ص)ادامه داد: وقتی که هنوز پیکر پیامبر(ص) بر زمین بود ثقیفه تشکیل دادند و آن مصیبت را برای اسلام پدید آوردند. این همان فتنه ای بود که پیامبر(ص) می گفت.

وی با بیان اینکه چرا اسلام باید این همه مصیبت ببیند؟ اظهار کرد: پیامبر (ص) فرزند نوزاد امام حسن (ع) را آورده و گفته «خدایا من حسن را دوست دارم و تو هم دوست بدار هرکس که او را دوست دارد». همه این مصیبت ها از این است که گوش کردند و ایمان نیاوردند. وقتی امام حسن (ع) به خاک سپرده شد منافقان، فاسقان و فاجران روی قبر او را پارچه نوشتند و می خواستند انتساب امام حسن (ع) را از پیامبر (ص) جدا کنند تا به آنجا برسند که بگویند حسین (ع) خارجی است و آن مصیبت ها را بر سر اسلام بیاورند.

  تعداد بازديدها: 2165
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=74484
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.