تاريخ انتشار: 06 ارديبهشت 1396 ساعت 18:13:03
کامنت غدیر رزمجو در ارتباط با سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در سایت الف

1- آقای مقدم مدیر مسئول محترم سایت الف لطفا و بطور جدی از درج کامنتهای تند یا توأم با بی ادبی و شعارزدگی ذیل بیانات مقام معظم رهبری پرهیز و ممانعت نمایید.
2- ایکاش فضایی را تحت عنوان کرسی آزاد اندیشی در خصوص نقد و بررسی عالمانه دو نکته مورد اشاره مقام معظم رهبری در سخنان مشهد مقدس و سخنان اخیر که 1-2 اشاره به ضرورت گسترش بازارهای هدف صادراتی داشتند و 2-2 توجه به تأمین نیاز مصرفی کشور توسط تولیدات داخلی اقدام می کردید.
3- بررسی کارشناسانه و آسیب شناسانه سیاستهای جایگزینی واردات ، توسعه صادرات ، جایگزینی صادرات و هر مدل سیاستی تلفیقی با مبانی علمی می تواند با تأکید بر تجربه تکراری بکارگیری و کنارگذاری هر سه مدل مذکور آموزنده و مدد کار مجاری تصمیم گیرنده کشور باشد.
4- تجربه نزدیک به چهار دهه کپی برداری غیر دقیق و یک سویه از سیاستهای راهبردی مذکور اقتصاد کشور را هر بار با دشواریهای بیشتری روبرو ساخته است که قطعا بدلایلی مانند نگاه غیر علمی و غیر واقع بینانه به شرایط مولفه های رسمی و غیر رسمی یا آشکار پنهان اقتصاد ملی ، ملزومات سیاسی و بین المللی هر سطحی از ساخت اقتصاد مقاوم و منعطف ملی یا سیاستگذاریهای بسیار پر تعداد ، غیر منسجم و متضاد و ناکارآمد قانون گذاری که هرگز با درک فرهنگ اقتصادی مردم و سازگار نبوده است به ناکارآمدی و در هم پیچیدگی بیشتر منجر شده است.
5- مدیران محترم سایت الف قطعا توجه دارید که تعبیر اتکا بر تولید ملی طی سالهای چهار دهه گذشته به اتخاذ راهبردهای متعدد ایجاد دیوار حمایت از تولیدات داخلی به مرور زمان به نابودی تدریجی اما واقعی تولیدات دانش بنیاد گردید تولیداتی که بدون اتصال و اتکا بر دانش ملی مانند واقعیات ملموس امروز اقتصاد ایران ناممکن خواهد بود. لذا ضروری است ضمن پرهیز جدی از آلودن پیام دو وجهی مذکور توسط مقام معظم رهبری به فضای سیاسی ، جناحی و شعارهای سطحی و پوپولیستی انتخاباتی نسبت به ایجاد بستر لازم تولید نگاه علمی و اندیشمندانه به معقوله اقتتصاد مقاوم و منعطف ملی اقدام فرمایید.
6- اقای مقدم عزیز و تمامی دست اندکاران سایت الف باور بفرمایید چین علی رغم پیچیدگی های گسترده اجتماعی ، سیاست زدگی بین المللی ، فقر اقتصادی مزمن و فراگیر ملی ، فقدان کمترین سطح از زیرساختهای صنعتی و اقتصادی و عقب ماندگی تاریخی موفق گردید با اراده ای ستودنی ودرک واقعایت چین و شرایط بین المللل و البته با انتخابهای بسیار هوشمندانه و علمی مسیر دشواری بنام استراتژی بزرگ را عملیاتی نماید استراتژی که قبل رسیدن به ثلت سوم اجرایی چین را بر تارک اقتصاد جهانی قرار داده است.
7- ایران نیز می تواند با بازگشت به واقع نگری ، پرهیز از سیاست زدگی ، درک تجربیات ریز و درشت چهار دهه گذشته و شناخت واقع بینامه نیازها و ظرفیتهای واقع بینانه راهبردی یک تا پنج دهه آینده ایران ، منطقه و جهان به ترسیم طرحی جدید یا اصلاح سند چشم انداز قابل خدشه اقدام کند سندی ملی و راهبردی که هرگز نباید دست خوش نادیده انگاری قانونگذاران و مجریان باشد سندی که در تهیه و تنظیم سیاستهای راهبردی و اجرایی کشور مورد استناد واقعی تمامی دستگاهها بوده باشد سندی که طی فرایندی پویا و واقع بینانه با بازبینی و اصلاح و هدایت مستمر و موثر اقدام کند.

  تعداد بازديدها: 4245
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=76293
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.