تاريخ انتشار: 23 شهريور 1396 ساعت 23:56:42
"گفتگو"(قسمت هشتادوهفتم)


گفتم: آقاجون بشار اسد رييس جمهور کشور سوريه با ارسال نامه خدمت مقام معظم رهبری اعلام نموده است اینجانب به نام مردم جمهوری عربی سوریه و به نام شخص خود، والاترین مراتب تشکر و قدردانی را به حضرتعالی و مردم دوست ایران تقدیم می نمایم.
گفت: کلمه مردم دوست ايران در نامه رييس جمهور اسد خاطره شيرين از بشار اسد در سال 89 را تداعی می کند.
گفتم منظور کدام خاطره است؟
گفت: پس از فطعنامه تحريمی شديد الحن 1929 شورای امنيت سازمان ملل که عليه کشورمان صادر گرديد آمريکا تحريم های موصوم به فلج کننده يکجانبه عليه ايران را مستند به 1929 اجرايی کرد اوباما رييس جمهور وقت آمريکا در مصاحبه بعد از فرمان تحريم گفت از بشار اسد می خواهم که از ايران فاصله گرفته و در کنار آنها باشد.
گفتم: بشار اسد در پاسخ به خواست توأم با تهديد اوباما چه گفت؟
گفت: بشار اسد در پاسخ به تهديد آمريکا بلافاصله در 10 مهر 89 به تهران سفر کرد. بشار اسد در نشست خبری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار  آمريکايی که گفته بود پاسخ شما به خواست رييس جمهور اوباما مبنی بر کناره گيری از ايران چيست به صراحت و شجاعت فرمود پاسخ روشن است من الان در تهران در کنار برادران و خواهرانم هستم.
گفتم: برخورد آمريکا با سرکشی اسد چه بود؟
گفت: بلافاصله سازماندهی گروه های مخالف دولت اسد و درگيری های  مسلحانه با شعار برکناری بشار اسد آغاز گرديد شورش های مسلحانه که با تشکيل و همراهی داعش کامل گردید و سوريه را به مدت 6 سال درگير جنگی همه جانبه کرد.
گفتم: بنابراين سوريه و بشار اسد بدليل حمايت و همراهی با ايران متحمل هزينه های بسيار سنگينی شدند.
گفت: همانطور که حمايت تام حافظ اسد از ايران در دوران جنگ تحميلی مانع از تبديل جنگ عراق عليه ايران به جنگ اعراب عليه ايران شد.
گفتم: بنابراين حضور نيروی نظامی کشورمان در جبهه سوريه و تحمل بار سنگين شهادت غيرتمندان مدافع حرم برای مقابله با نيروهای برانداز مورد حمايت جبهه غربی - عربی نوعی قدردانی از حمايت و همراهی چهل ساله اين کشور از ايران است؟
گفت: آقاجون هر چند رييس جمهور سوريه کمال قدردانی از ايران را ابراز کرده است اما واقعيت اين است که سوريه همچون لبنان ، عراق و برخی نقاط ديگر عمق استراتژيک کشورمان محسوب می شوند که بايد برای حفظ و تحکيمشان هزينه های مادی و معنوی بسياری را متحمل گرديم بنابراين ما فراتر از دفاع از نظام سوريه و دولت رييس جمهور اسد بايد برای دفاع از عمق استراتژيک کشورمان که از مولفه های کليدی اثربخشی و ماندگاری ما در جهان فرداست مقابل نيروهای برانداز می ايستاديم.

  تعداد بازديدها: 3336
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78112
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.