تاريخ انتشار: 26 مهر 1396 ساعت 20:47:30
طنز تلخ "گفتگو"(قسمت صدودوم)

گفتم: آقاجون سردار پرويز فتاح وزير نيرو احمدی نژاد و رييس سابق قرارگاه خاتم الانبيا(پيمانکار بزرگترين پروژه های اقتصادی و نفتی کشور) بعنوان رييس کميته امداد خطاب به روحانی رييس جمهور کشور گفته شما که می‌روید شبانه دو داعشی را که در روستایی در کرمانشاه پنهان شدند جزغاله می‌کنید نمی‌توانید جلوی ورود دو کانتینر قاچاق در روز روشن را بگیرید؟
گفت: اينکه سردار فتاح بر خلاف برخی همکاران نظاميش پذيرفته که برخورد با عناصر داعش ورودی به کشور توسط دولت (وزارت اطلاعات) انجام شده است جای شکر دارد اما در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز بايد به سردار فتاح يادآور شد که سازمان مبارزه با قاچاق کالا از اوايل دهه شصت آغاز و با توجه به فرمان رهبری در سال 83 با حضور نمايندگان تام الاختيار سه قوه ، دستگاههای ذی ربط و نيروهای نظامی و انتظامی تحت عنوان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تجديد گرديد.

گفتم: فتاح به کنايه گفته دو داعشی را در تاريکی شب می زنند اما کانتينرها را در روز روشن نمی توانند ببينند.

گفت: قبلا و در سالهای گذشته هم برخی کنايه می زدند ريگی را از آسمان به زمين می کشند اما هزاران تريلر حامل قاچاق کالا را نمی بينند ، اما کليت موضوع چرايی عدم موفقيت در مبارزه با قاچاق کالا سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده.
گفت: سردار فتاح وزير نيرو احمدی نژاد و رييس سابق قرارگاه خاتم الانبيا سپاه به خوبی می دانند که پاسخ اين سوال را می توانند از ديگران و همکاران سابق خود نيز بپرسند.
گفتم: يعنی چه کسانی می توانستند مورد سوال سردار فتاح باشند؟
گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اختيارات گسترده طی سالهای گذشته به شرح ذيل بعنوان متولی اصلی مبارزه با قاچاق کالا تشکيل و مديريت شده است.
1- ستاد به حکم خاتمی رييس جمهور وقت به رياست سردار قاليباف فرمانده وقت ناجا و همکاری تعدادی از سرداران سپاه و ناجا تأسيس گرديد.
2- احمدی نژاد رييس جمهور بعدی سردار نقدی معاونت وقت معاونت اطلاعات سپاه را بعنوان دومين رييس ستاد منصوب کرد.
3- دکتر الهام وزير دادگستری دولت نهم و عضو شورای نگهبان توسط احمدی نژاد بعنوان سومين رييس ، مسئوليت ستاد مبارزه با قاچاق کالا را عهده دار شد.
4- قاضی مرتضوی پس از دادستانی تهران سومين انتخاب احمدی نژاد و چهارمين رييس ، به ستاد رفت.
5- سردار فداحسينی سفير سابق ايران در افغانستان بعنوان پنجمين نفر پس از مرتضوی توسط احمدی نژاد به رياست ستاد منصوب شد.
6- مقام معظم رهبری در پاسخ به درخواست صدور پيام رهبری به همايش سراسری سه قوه و دستگاههای عضو ستاد با ذکر ناکارآمدی و بی اثر بودن ستاد از ارسال پيام امتناع فرمودند لذا حقيقی در سال 92 و در چنين شرايطی پيشنهاد مسئوليت ستاد از سوی روحانی را پذيرفت.

گفتم: يعنی سردار فتاح بايد از سرداران همکار سابق و فعلی اش چرايی ناکارآمدی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جويا شود؟ اما موضوع آزادی عمل عناصر و عوامل قاچاق در نوار مرزی کشور بعنوان معضلی غير قابل پذيرش بايد توضيح داده شود.
گفت: بله مسئولين ذی ربط حفظ و کنترل مرزی و صدها محل ايست و بازرسی در کشور بايد پاسخگو باشند
گفت: هرچند طرح سوال قطعا برای ما ممکن نيست اما سردار فتاح بدليل قرار داشتن در موقعيت فرمانده عالی رتبه نظامی شايد بتوانند نيروهای نظامی ، انتظامی و مرزبانی را در اين خصوص مورد سوال قرار دهند.

گفتم: يعنی سلامت و انگيزه طرح سوال سردار فتاح در افکار عمومی خطاب به رييس جمهور کشور زير سوال است؟
گفت: آقاجون سردار فتاح فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبيا با ناديده گرفتن حضور پنج رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا که همه از همکاران و همفکرانش بوده و می باشند و طرح سوال خطاب به رييس جمهور نشان داد که در حوزه صداقت و پرهيز از حزب زدگی در قضاوت ، عنصر قابل اعتمادی نيست.

  تعداد بازديدها: 4757
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78390
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.