تاريخ انتشار: 15 آبان 1396 ساعت 20:44:32
هشدار ائتلاف نظامی عربستان به ایران: حمله موشکی حوثی ها به ریاض را تعرض نظامی مستقیم ایران به عربستان می دانیم/ حق پاسخگویی به ایران محفوظ است

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان پس از حمله موشکی اخیر انصار الله یمن به شهر ریاض، با متهم کردن ایران به دست داشتن در این اقدام، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان با صدور بیانیه ای حمله موشکی شنبه شب انصار الله یمن به شهر ریاض را "تعرض نظامی مستقیم ایران به عربستان " دانسته و هشدار داده، ائتلاف حق پاسخ به این اقدام را برای خود محفوظ می داند.

اتهام دست داشتن ایران در حمله موشکی انصار الله یمن به ریاض، دیروز از سوی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رد شده است.

در بیانیه ائتلاف آمده: "نقش ایران و فرماندهی مستقیم آن بر حوثی ها (انصار الله) در این مورد خاص، به صورت آشکار تعرضی به کشورهای همسایه است و صلح و ثبات در منطقه و جهان را تهدید می کند. از همین رو فرماندهی ائتلاف این را یک تعرض فاحش نظامی توسط حکومت ایران تلقی کرده و می تواند عملی جنگی علیه پادشاهی عربستان سعودی تلقی شود."

در ادامه ادعاهای مطرح شده در این بیانیه تاکید شده: " فرماندهی ائتلاف تاکید می کند که پادشاهی عربستان حق پاسخگویی به ایران در زمان و شکل مناسب را برای خود محفوظ می داند."

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان

دونالد ترامپ نخستین کسی بود که در جریان سفر رسمی خود به ژاپن پس از انتشار خبر حمله موشکی انصار الله یمن به ریاض، این حمله را حمله موشکی ایران به عربستان قلمداد کرده و گفته بود سیستم ضد موشکی آمریکا که در عربستان مستقر است، این موشک ها را پیش از برخورد به هدف رهگیری و مورد هدف قرار داده است.

گفتنی است شنبه شب در حوالی ساعت 20 به وقت محلی صدای انفجار شدیدی از حوالی فرودگاه ملک خالد در ریاض شنیده شد. گروه انصار الله یمن متعاقب این حمله موشکی اعلام کرد این حمله با موفقیت به هدف برخورد کرده است در حالی که بنا به ادعاهای سعودی ها آنها موشک بالستیک شلیک شده از سوی انصار الله را در آسمان رهگیری و منهدم کرده اند.

این نخستین حمله موشکی انصار الله به خاک عربستان سعودی نبوده است اما نخستین باری است که بُرد موشک های شلیک شده به پایتخت عربستان سعودی رسیده است.

  تعداد بازديدها: 1364
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78567
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.