تاريخ انتشار: 20 آبان 1396 ساعت 18:58:52
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت صدوهجدهم)


گفتم: آقاجون چرا شورای عالی امنيت ملی تيترسازی جريان فکری مستقر در کيهان تحت عنوان "شليک موشک انصارالله به رياض ، هدف بعدی به دوبی" را اقدام عليه امنيت ملی تلقی و از دادستانی درخواست برخورد فوری کرد.
گفت: شورای امنيت سازمان ملل پس از آغاز درگيريهای داخلی يمن که به قدرت گيری گروههای همسو با حوثي ها(انصارالله) منجر گرديد ذيل فصل هفت منشور سازمان ملل قطعنامه هايی الزام آوری مانند 2216 را صادر کرد. براساس قطعنامه 2216 عبدالملک الحوثی و احمد صالح رهبران مخالف منصور هادی تحريم و کشورها از ارسال سلاح به گروههای مذکور منع گرديدند. همچنين منصور هادی بعنوان دولت قانونی معرفی شد لذا حضور نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به درخواست منصور هادی منطبق با 2216 اعلام می شود.
گفتم: يعنی کودک کشی چندساله ائتلاف حامی منصور هادی در يمن و عليه مردم بی دفاع اين کشور مشروع و قانونی است!؟
گفت: همانطور که قطعنامه های غير انسانی و ظالمانه صادره شورای امنيت سازمان ملل به بهانه فعاليت اتمی عليه کشورمان غير قانونی و نامشروع اما واقعی و غيرقابل انکار بود.
گفتم: يعنی ايران نيز بايد در برخورد با مسلمانان مظلوم يمن تابع قطعنامه های غير انسانی و ظالمانه شورای امنيت سازمان ملل باشد؟
گفت: قطعنامه 2216 مانند قطعنامه های صادره عليه ايران ذيل فصل هفت منشور سازمان ملل صادر شده است لذا نقض قطعنامه به منزله ورود به شمول قطعنامه تلقی می گردد و می تواند تبعاتی مانند تحمل تحريم عليه کشورمان را در پی داشته باشد.

گفتم: يعنی براساس قطعنامه 2216 ارسال تسليحات به گروههای يمنی نقض صلح و امنيت جهانی اعلام و متخلف بعنوان ناقض قطعنامه بايد با تحريم شورای امنيت سازمان ملل مجازات شود.
گفت: بله به همين دليل تلاش سه ساله کشورمان در دفاع از حرکت مردمی يمن غير رسمی ، اما بسيار موثر و کارآمد بوده است ، حمايت موثری که اقدام مشترک غربی و عربی عليه مردم يمن را زمين گير و رياض را نيز در معرض قدرت يمن قرار داده و آسيب پذبر کرده است.
گفتم: اعضای دارای حق وتوی شورای امنيت سازمان ملل هيچ مخالفتی در ظلم به مردم يمن و حمايت از عامل عربستان نکردند؟
گفت: اعضای دائم شورا امنيت سازمان ملل شامل آمريکا ، انگليس ، فرانسه ، روسيه و چين همصدا مردم يمن را محکوم و مستحق کودک کشی توسط ائتلاف عربی تشخيص دادند.
گفتم: تيتر سازی کيهان مبنی بر اعلام تهاجم به دوبی پس از حمله موشکی گروههای يمنی به رياض چه مشکل امنيتی برای ايران می تواند به همراه داشته باشد؟
گفت: ائتلاف عربی و غربی با تحمل سه سال شکست در برابر اراده مردم يمن بدنبال معرفی کردن دليل شکست توسط عامل بيرونی هستند ، از طرفی با شکست طرح مثلث آمريکا ، اسرائيل و عربستان برای توقف برجام يا وارد ساختن موضوع موشکی به برجام در صدد راهکار جديدی برای ايجاد جبهه گيری جديد بين المللی عليه کشورمان هستند.
گفتم: موضوع تلاش مثلث شوم آمريکا ، اسرائيل و عربستان برای ايجاد اتهام و جبهه جديد عليه کشورمان با تيتر کيهان چه رابطه ای دارد؟
گفت: وزير خارجه و نماينده آمريکا در سازمان ملل همراه با مقامات عربستان و همراهی نصف و نيمه فرانسه با صدور بيانيه خطاب به شورای امنيت سازمان ملل ايران را متهم به ارسال موشک به گروههای يمنی و نقض قطعنامه 2216 کردند موضوعی که بدليل اهميت بلافاصله توسط رييس جمهور ، وزيرخارجه و فرمانده کل سپاه تکذيب و در همانروز توسط جريان مستقر در روزنامه کيهان مورد تأييد و تأکيد قرار گرفته و ضمنا وعده تهاجم به دوبی پس از رياض را نيز منتشر کرد.
گفتم: روزنامه ها به تبع کار ژرناليستی می توانند به هر شکل مورد علاقه تيتر سازی و حتی دروغ پراکنی کنند چرا بايد تيتر کيهان تا حدی مهم تلقی گردد که بلافاصله توسط شورای عالی امنيت ملی و قوه قضاييه مورد برخورد امنيتی و قضايی قرار گيرد!؟
گفت: موسسه و روزنامه کيهان مجموعه عمومی است که مسئولين آن بواسطه حکم رهبری منصوب می گردند لذا می تواند يکی از ارگانهای رسمی حکومت محسوب گردد.
گفتم: شريعتمداری رييس و مدير مسئول کيهان چرا با اطلاع از اين واقعيت در تيتر روز بعد حکومت و دستگاههای تحت امر روسای منصوب رهبری را به جانبداری از برج نشينان دوبی در برابر کشتار مردم مظلوم يمن متهم کرد!؟
گفت: آقاجون به همين دليل طی مطالب قبل بر ضرورت ورود نهادهای ذی ربط به همسويی و همصدايی های اخير جريان فکری کيهان با مثلث آمريکا ، اسرائيل و عربستان و مقابله آشکار با امنيت ملی و مقام معظم رهبری تأکيد شده است.

  تعداد بازديدها: 3631
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78615
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.