تاريخ انتشار: 21 آبان 1396 ساعت 17:17:16
روایت رویترز از ماجرای سفر حریری به عربستان: موبایل او پس از ورود به ریاض ضبط شد / حریری پس از چندین ساعت انتظار پشت درهای اتاق بن سلمان، با برگه ی متن استعفا مواجه شد

«رویترز» در گزارشی درباره استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در ریاض نوشت که عربستان سعودی به دلیل سازش حریری با حزب‌الله از او ناراضی بود.

به گزارش «انتخاب»، رویترز استعفای حریری را استعفایی اجباری و تحت فرمان عربستان سعودی توصیف کرده است. سعد حریری شنبه ۴ نوامبر/ ۱۳ آبان در سفرش به ریاض به طور غیرمنتظره از طریق تلویزیون عربستان سعودی استعفای خود را از سمت نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد.

از آن زمان تاکنون هیچ نشانه‌ای از حریری مشاهده نشده است. برخی مقام‌های لبنان از بازداشت او سخن گفته‌اند و بسیاری گفته اند که او «گروگان» عربستان است.

به گفته منابع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان، وقتی سعد حریری آخر هفته گذشته برای بازدید از عربستان وارد ریاض شد، استقبال رسمی از او صورت نگرفت و شاهزاده‌ها و وزرای عربستان برای استقبال او برخلاف عرف رایج در استقبال از یک مقام خارجی در فرودگاه حاضر نبودند. تلفن همراه سعد حریری پس از ورود او ضبط شد و او روز بعد «وادار شد» از طریق تلویزیون دولتی عربستان اعلام استعفاء کند.

حریری طی یک تماس تلفنی، پنج‌شنبه دوم نوامبر برای ملاقات با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به این کشور فراخوانده شده بود.

مقام‌های دولتی لبنان گفته‌اند که وقتی حریری جمعه به عربستان می‌رفت، قرار بود تا بقیه بحث‌های دولتی دوشنبه هفته بعد از آن پی گرفته شود. او به دستیاران خود گفته که یکشنبه در شرم‌الشیخ به دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری کنونی مصر خواهد رفت.

سعد حریری اما شنبه صبح برای ملاقات با محمد بن سلمان، ولیعهد جوان سعودی فراخوانده می‌شود، چندین ساعت پشت درهای اتاق او منتظر ورود می‌ماند و نهایتاً متن سخنرانی استعفا را به او تحویل می‌دهند.

  تعداد بازديدها: 1405
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78627
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.