تاريخ انتشار: 05 آذر 1396 ساعت 23:02:40
آقایی که هشت سال مدیریت کشور را بر عهده داشته، اکنون اپوزیسیون قوه قضائیه شده / قهر کردن و خانه نشینی، بوسه بر تابوت یک کافر و بوسه بر گونه مادر چاوز و حتی مقابله با رهبری در شناسنامه این فرد وجود دارد / اگر بخواهم صحبت کنم مطالب بسیاری وجود دارد / این روش درست نیست و سر عقل بیایید / قطعا اگر شرایط فراهم شود، ساکت نخواهیم نشست

حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه سکوت قوه قضاییه به معنی عجز از برخورد نیست، گفت: قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود، قوه قضاییه در برابر این حرکات که هیچ نفعی برای مردم و ملت ندارد برخورد می‌کند. ما می‌خواهیم با تدبیر حل شود. ما منتظریم خودشان سرعقل بیایند و بفهمند که این روش صحیح نیست.

دادستان کل کشور گفت: کسی که ۸ سال مدیریت عالی کشور را عهده‌دار بود، شناسنامه‌اش از مقابله با رهبری مشحون است، گفت: قهر کردن و ۱۱ روز خانه‌نشینی کردن و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش گذاشتن و اهانت به مراجع تقلید و دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات و بودجه‌ها، چنین آدمی با شناسنامه این چنینی امروز در عرصه مقابله با قوه قضاییه، اهانت‌ها و جسارت‌ها و توهین‌ها عمل می‌کند. این دفاع از حقوق مردم است؟

به گزارش ایلنا،‌ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جمع اعضای بسیج حقوقدانان با اشاره به اینکه امروز  مصادف با آغاز یک حرکت ارزشمند و یک ابتکار بی بدیل توسط امام راحل و تشکیل بسیج در سال ١٣٥٨ است، گفت: امیدواریم این محافل زمینه ای باشد که بسیج در هر عرصه ای خود را به روز کند. بسیج عمر ٣٨ ساله ای را پشت سر می‌گذارد و این دوران پر افتخار باید همه ما و بسیجیان را در مسیر ارتقا، رفع آسیب‌ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه بسیج یک سنگر مستحکمی در برابر هرگونه تهاجم دشمن و دفاع از دستاوردهای انقلاب است، یادآور شد: این سنگرها متفاوت است و در هر سنگری در جهت حافظت ها وظیفه حفظ و نگهداری دستاوردها را دارند. امروز ما در سنگر صیانت از حقوق جامعه وظیفه داریم مطابق شرایط روز و هماهنگ با سایر سنگربانان بسیج به وظیفه خود عمل کنیم.

دادستان کل کشور جهاد نخست را جهاد با دشمنان و کافران نام برد و گفت: این جهاد از صدر اسلام که حکومت اسلامی بنیاد نهاده شد، وجود داشته و تا به امروز ادامه دارد و امروز خود ما شاهد یک نبرد هشت ساله دشمنان علیه اسلام و نظام اسلامی بودیم. در این نبرد استکبار تمام نیروهای خود را به صحنه آورد تا بر انقلاب و کشور اسلامی تسلط یابد اما ملت به ویژه بسیج عمومی مردم، این جنگ هشت ساله را به پیروی رساندند.

وی با بیان اینکه بقا و دوام این نظام بدون تردید مرهون خود شهدا، جانبازی جانبازان و اسارت آزادمردان است اظهار کرد: نمونه دیگر این جهاد، جهاد با همین جریان اخیر بود که منطقه را آلوده کرده و هدف غایی شان جمهوری اسلامی بود اما دیدیم که چگونه با بسیج مردمی و تدبیر مدبرانه، حیکمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و هدایت گری های معظم له و خطی که به مرجعیت شیعه در نجف اشرف داده شد و با رهبری یک سردار سرافراز و دست پرورده نظام جمهوری اسلامی، توانستند این حرکت را منکوب کنند.

دادستان کل کشور جهاد با نفس را نوع دوم جهاد خواند و اضافه کرد: جهاد با نفس و تمایلات نفسانی است که در انسان را در عرصه های مختلف به پیروزی می رساند و سومین نوع جهاد، جهاد با شیطان است که از روز خلقت آدم، این دشمن همراه بنی آدم بوده و خواهد بود. بنابراین ما با دشمن خارجی ظاهری، دشمن درونی و دشمنی به نام شیطان مواجه هستیم. از ۲۲ بهمن ۵۷ تا به امروز، خداوند متعال فتح و پیروزی را برای انقلاب و ملت بزرگ ایران گشوده است.

منتظری گفت: متاسفانه در دانشگاه ها برخی افکار پلید و برخی اساتید ناصالح و برخی اساتید سکولار که اعتقادی به مبانی دین ندارند، القاء شبهه می کنند اما شما باید آنچنان به مسایل حقوقی مسلطط باشید تا در عرصه دانشگاه، به این شبهات پاسخ بگویید و به نوعی پادزهر این شبهات باشید.

وی افزود: شما در سنگر حقوقدانی و در ارتباط از دانشجویان، وظیفه دارید به تهاجمات دشمنان که به داشنکده ها و کتاب های ما نفوذ پیدا کردند پاسخ بگویید. رهبر انقلاب چرا با شدت در مقابل ۲۰۳۰ ایستادند؟ زیرا یک دریچه ای بود که استکبار تحت عنوان آن می خواست به همه عرصه های زندگی فرزندان من و شما نفوذ کند. شما این سند را ملاحظه کردید؟ آنچه در رسانه ها گفته شد، بخش اندکی بود. اصل سند کتاب قطوری است. این سند را بخوانید و هشدار بدهید.

دادستان کل کشور تصریح کرد: شما باید حاج قاسم سلیمانی در کلاس های درس حقوق باشید و با داعشیانی که تحت عناوین مختلف در دستگاه ها و مراکز علمی و دانشگاه های ما نفوذ کردند مقابله کنید. مساله نفوذ را جدی بگیرید. عناصر نفوذی هیچ گاه تابلو دست نمی گیرند که بگویند عامل سیا هستند. چه بسا چهره مقدس مابانه به خود بگیرند.

منتظری همچنین با دفاع از حقوق مردم توسط بسیجیان حقوقدان اشاره کرد و گفت: کانون وکلای ما احتیاج به اصلاح دارد. چه کسی باید اصلاح کند؟ یک زمانی به قوه قضاییه واگذار کردند و قانونی گذراندند اما به دلایلی موفق نشدند. به خودشان واگذار کنیم که خب یک اکثریتی هستند که نمی خواهند کارهایی را انجام دهند. چرا نباید جریان بسیج و حزب اللهی ها در چنین مرکز مهمی، تشکل فعال و به روز داشته باشند. در یک جلسه ای به اعضای هیئت مدیره کانون وکلا گفتم و گله کردم که شما در هیچ عرصه ای حضور جدی ندارید.

دادستان کل کشور افزود: یکی از اعضای کانون وکلا،  با یک زن نابکار رفت و خود را یک روز در دامن فرانسوی ها، یک روز انگلیسی ها، یک روز آمریکایی ها و یک روز اسراییلی ها انداخت؛ خوش رقصی ها را کرد و حتی آه از نهاد یکی از اعضای کانون برنیامد و نگفتند «زنیکه جاسوس» ما شما را از کانون بیرون می کنیم. درخواست دارم یک مقداری در عرصه کار و مبارزه با تهاجم دشمن، فعال تر شوید.

منتظری ادامه داد:با اینکه خودم وابسته به خانواده قوه قضاییه هستم اما سعی کردم دفاع بی جا نکنم. متاسفانه در بین قضات و کارمندان بسیجی به معنای واقعی کم داریم و من می سوزم. والله اگر قوه قضاییه با روحیه بسیجی اداره شود، وضع مان خیلی بهتر می شود. البته دستگاه قضا تلاش خود را می کند. با انبوه کاری که در قوه قضاییه وجود دارد و کمبود امکانات، کار امروز دستگاه قضا، یک کار جهادگونه است. بعد هم اینگونه آقایان دستگاه قضا را تخریب می کنند و آقایان آنچنان برای دفاع از حقوق مردم سینه چاک می کنند و بد و بیراه به قوه قضاییه می گویند. چه خبر است؟

وی با بیان اینکه نمی خواهم دفاع بی جهت از قوه قضاییه بکنم و قطعا آسیب‌ها و مشکلات و ضعف‌هایی داریم، خاطرنشان کرد: اما در مبارزه با افراد فاسد و فساد، در هیچ دستگاهی مثل قوه قضاییه برخورد نمی شود. آمار دارم اما فعلا نمی دهم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: یکی از مشکلات ما همین اطاله دادرسی است اما کمبود اعتبار و کارمند داریم. قاضی بدبخت چکار کند؟ آقای محترمی که ۸ سال مدیریت کشور را عهده‌دار بودی و امروز به صورت اپوزسیون قوه قضاییه درآمدی، اگر انتقاد درستی دارید بفرمایید. اینکه جمعی را دور خود جمع کنید و بد و بیراه به قوه بگویید و انواع اهانت‌ها و جسارت‌ها و تهمت ها و دروغ را بزنید، راه اصلاح است.؟

منتظری گفت: کسی که ۸ سال مدیریت عالی کشور را عهده‌دار بوده است؛ خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش یک کلکسیونی از قانون‌گریزی و عمل خلاف قانون و عدم ابلاغ قوانین مصوب که بیش از ۴۰ قانون را ابلاغ نکرد و رییس مجلس اعلام کرد، است.

وی با بیان اینکه شناسنامه این فرد (احمدی‌نژاد) از مقابله با رهبری مشحون است، گفت: قهر کردن و ۱۱ روز خانه‌نشینی کردن و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش گذاشتن و اهانت به مراجع تقلید و دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات و بودجه‌ها، چنین آدمی با شناسنامه این چنینی امروز در عرصه مقابله با قوه قضاییه، اهانت‌ها و جسارت‌ها و توهین‌ها عمل می‌کند. این دفاع از حقوق مردم است؟

منتظری گفت: دلمان می‌سوزد؛ والله از بابت نصیحت می‌گویم که این راهش نیست مگر اینکه اهداف دیگری داشته باشند. آقایان منزوی هستند و می‌خواهند خود را از انزوا در بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه سکوت قوه قضاییه به معنی عجز از برخورد نیست، گفت: قطعا و مسلما اگر شرایط فراهم شود، قوه قضاییه در برابر این حرکات که هیچ نفعی برای مردم و ملت ندارد برخورد می‌کند. ما می‌خواهیم با تدبیر حل شود. ما منتظریم خودشان سرعقل بیایند و بفهمند که این روش صحیح نیست. اگر سینه خود را باز کنم، آن قدر مطالب درباره این مسائل دارم که نمی‌توانم بگویم زیرا حربه به دست دشمن می‌دهیم. شما ببینید دشمن چگونه از این حرکات و برنامه‌ها علیه مردم و رهبری و انقلاب استقاده می‌کند. ما چاقو تیز کنیم و بدهیم دست این و آن؟

  تعداد بازديدها: 1481
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78754
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.