تاريخ انتشار: 15 آذر 1396 ساعت 00:17:30
امام خمینی(ره): حضرت رسول(ص) در عصری به دنیا آمد که به جای حق تعالی، آتشها پرستیده می شدند

امام خمینی(ره) در جمع اقشار مختلف مردم، روز ولادت رسول اکرم(ص) را روزی می داند که بشر را به استقامت و راهنمایی به صراط مستقیم انسانیت نوید داده است.

جی پلاس، امام خمینی در آستانه ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و فرزند برومندشان امام صادق(ع) در میان قشرهای مختلفی از مردم که در تاریخ دوم بهمن سال 59 ایراد شده با اشاره به اهمیت ولادت آن حضرت(ص) می گوید:

«ما در آستانه روز مقدسى هستیم و عید مبارکى که در آن روز، بزرگترین شخصیت عالم براى اصلاح بشر و تحول بزرگتر تحولات، و نیز ولادت با سعادت فرزند او حضرت صادق- سلام اللَّه علیه- که مذهب را ترویج و اسلام را ارائه داد به مردم. تحول از شرکها، الحادها، آتش‌ پرستیها و همه انحرافها، به استقامت و توحید و توحیدپرستى. در مرکزى که به جاى توحید و به جاى حکومت اللَّه بتها نشسته بودند و در عصرى که به جاى ستایش حق تعالى‌ آتشها پرستیده مى‌ شدند.

این روز روز مبارکى است که ما نزدیک به او مى‌ شویم، و روز نویدى است که بشر را نوید داد به استقامت و راهنمایى به صراط مستقیم انسانیت. و پیروان آن حضرت کسانى هستند که همان راه را و همان خط را تعقیب مى‌ کنند و از خود شروع مى‌ کنند و به دیگران سرایت مى‌ دهند. شما جوانان دانشجو و جوانان عزیزى که از هر جا آمده‌ اید، امید این ملت هستید که باید این راهى را که فرا راه شما گذاشته شده است به آخر برسانید. و این نهضتى را که در راه او آن همه جانفشانى شده است، ادامه بدهید. و این صراط مستقیمى را که انبیا جلو راه بشر گذاشتند و نبى اکرم آخرین انبیا و اشرف همه، آن راه را جلو مردم گذاشتند، و مردم را دعوت به این صراط مستقیم کردند و هدایت کردند به راه انسانیت و خروج از همه انحاى کفر و الحاد و خروج از همه ظلمات به نور مطلق، باید شما جوانها همان راه را ادامه دهید تا اینکه پیرو رسول اکرم و در مکتب حضرت صادق پیروانى‌ شایسته باشید.

صحیفه امام؛ ج 14، ص 1-2

  تعداد بازديدها: 1779
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78833
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.