تاريخ انتشار: 25 آذر 1396 ساعت 19:43:51
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت صدو چهل و پنجم)


گفتم: آقاجون سعيدی نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد اگر انرژی صرف شده در برجام را روی مسائل داخلی می گذاشتید امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت.
گفت: اينکه جريان فکری سعيدی طی دو سال گذشته پس از برجام حتی قادر به ارائه يک دليل و نمونه برای اثبات ادعاهايی از اين دست نبوده و نيستند مهم است.
گفتم: اگر بجای شرکت در مذاکرات به اجرای برنامه های عمرانی اقدام می کردند پيشرفت امور مثلا اقتصادی مورد ادعای سعيدی در وضعيت بهتری قرار نداشت؟
گفت: شاید سعيدی بدليل مشغله فراوان ناشی از اجرای نظريه مهندسی انتخابات که قبلا توضيح داده بود نمی داند مذاکره در موضوع صرفا هسته ای با 1+5 توسط وزارت خارجه و با مديريت دکتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران آغاز و انجام شد لذا مانند دوران دولت محبوب و مورد حمايت مهندسی انتخابات جريان فکری سعيدی به فرمايش مقام معظم رهبری نبايد راهبرد غير عقلانی و پوچ مذاکره برای مذاکره ادامه پيدا می کرد همچنين با ارجاع پرونده هسته ای به مرجع رسمی و تخصصی ديگر لازم نبود تمام حکومت و دولت درگير مذاکره شوند با توجه به تأکيد رهبری دکتر محمد جواد ظريف بايد در محدوده زمانی کاملا مشخص و محدود بجای بحث بی ارزش برای تعيين محل دور بعدی مذاکره توجه جهان را به اصل موضوع مذاکره جلب و موفق به انعقاد نقشه راهی می شد که به زعم رييس جمهور فعلی آمريکا و نتانياهو نخست وزير اسرائيل و شاه وهابی عربستان ايران پيروز بلا منازع آن بود.
گفتم: يعنی سعيدی نمی داند مذاکرات در دور جديد به مرجع تخصصی سپرده شد و به فرموده رهبری از دور باطل و غير عقلانی 6 ساله مذاکره برای مذاکره خلاص شديم.
گفت: ضمنا ایشان بجای طرح ادعاهای غير معقول می توانست از هشت سال فعاليت دولت محبوب و همراهش که مملو از سرداران به وزارت منصوب شده و توسط مجلس صد در صد همراه مورد حمايت تام بود چند نمونه از کارهای موفق ماندگار و موثر دولت بدون مذاکره برجام ياد می کرد.
گفتم: سعيدی هم قطعا می داند زايش جريانات مفسد انگيز تاريخی مانند فساد بانکی 3000 ميليارد تومانی ، معوقات 80000 ميليارد تومانی ، فساد نفتی 12000 ميليارد تومانی ، خريد دکل های نفتی که هرگز وجود نداشتند ، نابودی توليد به نفع تسليم بازار مصرف به برادران چينی! ، اجرای پروژه دو ساله هسته ای توسط برادران روس! در 12 سال و بسياری ديگر که محصول دولت بی برجام  مورد حمايت تام سعيدی بود.
گفت:  آقاجون سعيدی هم می داند که براساس برجام(18 ماه گذشته) هيچ کشور و شرکتی از معامله با ايران منع نمی شود اما کشورها و شرکت های متکی بر عقلانيت اقتصادی و قادر به انتخاب بازار موظف نيستند که به بازار غير قابل اعتماد ايران که بارها با سابقه مصادره اموال ، تغيير روزانه قوانين ، حاکميت قوانين ضد توليد و اصرار مراکز قدرت به اعلام مکرر استقبال از وقوع جنگ و تحريم های جديد بازگشته و خود را در مشکلات تمام ناشدنی ساز و کار حاکميتی ايران گرفتار،کنند بازاری که طی دهه گذشته و زير سايه تحريم های همه جانبه دربست در اختيار رقيبی بی رقيب به نام چين سپرده شده است

  تعداد بازديدها: 3717
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78901
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.